• ΕΠΑΛ – Αξιολόγηση μαθητών, προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔19/08/2015 - 11:43 | Author: Newsroom

    Ορίζουμε τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) ως ακολούθως:

    Άρθρο 1

    Χαρακτηρισμός των διδασκομένων μαθημάτων

    Άρθρο 2

    Τρόπος αξιολόγησης Μεικτών Μαθημάτων, Μαθημάτων Γενικής Παιδείας με κλάδους, Μαθήματος «Ερευνητική Εργασία», Μαθήματος «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός − Περιβάλλον εργασίας − Ασφάλεια και Υγιεινή» ανά τετράμηνο

    Άρθρο 3
    Βαθμολογική Κλίμακα

    Άρθρο 4
    Αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα Γενικής Παιδεία «Φυσική Αγωγή» της Α΄ και Β΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ.

    και στο μάθημα «Σχεδίαση Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων» της Ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού της Β΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ. κατά τη διάρκεια του τετραμήνου

    Άρθρο 5
    Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου

    Άρθρο 6
    Τρόπος εξέτασης των διαφόρων μαθημάτων στις Γραπτές Προαγωγικές Εξετάσεις των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου

    Άρθρο 7
    Εξαγωγή του ετήσιου προφορικού βαθμού κατά μάθημα, του βαθμού ετήσιας επίδοσης, του τελικού βαθμού των κλάδων

    Άρθρο 8
    Εξαγωγή του βαθμού προαγωγής (Γενικός Μέσος Όρος − Γ.Μ.Ο.)

    Άρθρο 9
    Προαγωγή και απόρριψη μαθητών Α΄ και Β΄ τάξης Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

    Άρθρο 10
    Μαθητές από ξένα σχολεία στην Α΄ και Β΄ τάξη Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.

    Άρθρο 11
    Κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου

    Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας (project) της Α΄ τάξης ημερησίου Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015

    Σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ τάξης ημερησίου Επαγγελματικού Λυκείου σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 48/21-07-2014 πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

    1. Συμμετοχή των ειδικοτήτων στην εποπτεία και καθοδήγηση των Ερευνητικών Εργασιών

    Οι Ερευνητικές Εργασίες (Ερ.Ερ.) αποτελούν διακριτή ενότητα του Προγράμματος Σπουδών. Για τη συμμετοχή των ειδικοτήτων στην εποπτεία και καθοδήγηση των ερευνητικών θεμάτων ισχύουν τα εξής:

    Α. Το μάθημα «Ερευνητική εργασία (Project)» στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου ορίζεται ως πρώτη ανάθεση σε όλους τους εκπαιδευτικούς ΠΕ ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας που διδάσκουν στο Επαγγελματικό Λύκειο. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση μέχρι δύο (02) ερευνητικών εργασιών ανά τετράμηνο, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς:

    α. των ειδικοτήτων που είχαν ως πρώτη ανάθεση το μάθημα της Τεχνολογίας της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (Υ.Α. 118842/Γ2/17-09-2008, ΦΕΚ 1984 Β΄), οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν μέχρι τέσσερις (04) ανά τετράμηνο και

    β. των ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση ενός (01) ερευνητικού θέματος ανά τετράμηνο, εφόσον

    i) για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου τους υπολείπονται δύο (02) ώρες και

    ii) δεν απαιτείται η μετακίνησή τους σε άλλη σχολική μονάδα για κάλυψη ωρών της ειδικότητάς τους, σύμφωνα με τις ανάγκες της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης.

    Το μάθημα «Ερευνητική εργασία» διδάσκεται από έναν (1) εκπαιδευτικό και η ανάθεσή του γίνεται, αφού ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς τα διδασκόμενα μαθήματα της ειδικότητάς τους.

    Τα παραπάνω ανώτατα όρια των ερευνητικών εργασιών ισχύουν και όταν ο εκπαιδευτικός εργάζεται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες και πάντα με την προϋπόθεση ότι τα ερευνητικά θέματα που θα αναλάβουν θα εμπίπτουν στην ειδικότητά τους.

    Β. Όπου κρίνεται εφικτό και αναγκαίο από τον Σύλλογο Διδασκόντων και με την έγκριση της Διεύθυνσης Δ.Ε., ένας εκ των καθηγητών της πληροφορικής μπορεί, αντί για την εποπτεία και την καθοδήγηση συγκεκριμένων ερευνητικών θεμάτων, να αναλάβει στο πλαίσιο δύο δίωρων την εβδομάδα να υποδέχεται στο εργαστήριο πληροφορικής και να στηρίζει τις ομάδες που θα αποστέλλουν εκ περιτροπής επιβλέποντες καθηγητές διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων με συγκεκριμένες οδηγίες για το έργο που θα επιτελέσουν. Έργο του εν λόγω καθηγητή πληροφορικής είναι να στηρίζει τις ομάδες στην αξιοποίηση των ΤΠΕ για την αναζήτηση και επεξεργασία δεδομένων και την παρουσίαση των συμπερασμάτων.

    Για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν για πρώτη φορά την εποπτεία και καθοδήγηση ερευνητικών εργασιών προς συμπλήρωση ωραρίου χωρίς προηγούμενη εμπειρία ή/και επιμόρφωση στις ερευνητικές εργασίες, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης οργανώνουν ενδοσχολικές επιμορφώσεις με τη συμμετοχή πιστοποιημένων από τον ΟΕΠΕΚ επιμορφωτών ή άλλων έμπειρων εκπαιδευτών στο πλαίσιο του προγραμματισμού και της αυτό – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Στο ίδιο πλαίσιο, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής και την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής αναζητούν ασφαλείς και ελεγχόμενους τρόπους ενσύρματης ή ασύρματης διασύνδεσης με το διαδίκτυο.

    2. Αρμοδιότητες Σχολικών Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης

    Στην ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή των Ερευνητικών Εργασιών στα ΕΠΑ.Λ. συνδράμουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Ευθύνης στο πλαίσιο των γενικότερων καθηκόντων τους με τη συντονιστική ευθύνη του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Αναλυτικότερα:

    α. Ενημερώνουν εγκαίρως τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων για τις γενικές αρχές και τις διδακτικές πρακτικές της καινοτομίας των Ερ. Ερ. και συζητούν μαζί τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των προβλημάτων που συνήθως εμφανίζονται. Οι τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων μπορούν κάλλιστα να ενταχθούν και στους προγραμματισμούς που γίνονται στο πλαίσιο της αυτο – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

    β. Παρέχουν κατά περίπτωση την αναγκαία στήριξη τόσο κατά τη διαμόρφωση των θεμάτων που θα υποβληθούν προς έγκριση από τους καθηγητές στον Σύλλογο Διδασκόντων όσο και κατά τη διεξαγωγή, εποπτεία της ερευνητικής διαδικασίας και τη σύνθεση της γραπτής ερευνητικής έκθεσης.

    γ. Συντάσσουν στο τέλος του τετραμήνου και αποστέλλουν στον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. έκθεση για τα θέματα, τις ειδικότητες που ενεπλάκησαν και τον τόπο της ψηφιακής ανάρτησης και ανατροφοδοτούν εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες αναφορικά με το είδος των θεμάτων, τις διαδικασίες συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων, τη βαθμολογία και, κυρίως, για τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης επιμόρφωσης. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ερευνητική εργασία, μετά τη βαθμολόγησή της στο τέλος του τετραμήνου, πρέπει να αναρτηθεί στο διαδίκτυο, για να έχει πρόσβαση σε αυτή η εκπαιδευτική κοινότητα. Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης συνθέτει και κωδικοποιεί τις εκθέσεις των Σχολικών Σύμβουλων και τους συγκαλεί σε σύσκεψη για την αναζήτηση τρόπων πρόληψης και αντιμετώπισης των προβλημάτων, αλλά και εμπλουτισμού της καινοτομίας των Ερευνητικών Εργασιών με νέες κατευθύνσεις.

    δ. Αξιοποιούν, κατά την κρίση τους και σύμφωνα με τις διαπιστούμενες στην έκθεση υπάρχουσες ανάγκες για ενδοσχολικές επιμορφώσεις, τους πιστοποιημένους από τον ΟΕΠΕΚ επιμορφωτές για τις Ερ.Ερ.

    ε. Παρακολουθούν το ζήτημα των υψηλών βαθμολογιών που συχνά δίνονται στις Ερ. Ερ., χωρίς πολλές από αυτές να αντιστοιχούν ούτε ποιοτικά ούτε ποσοτικά με τα προβλεπόμενα στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού για την αξιολόγηση των Ερευνητικών Εργασιών (

    και συνεργάζονται με τους εποπτεύοντες εκπαιδευτικούς, διότι το φαινόμενο της πληθωριστικής βαθμολόγησης έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στις ίδιες τις Ερ.Ερ. όσο και στη γενικότερη λειτουργία του βαθμολογικού συστήματος.

    3. Πρόταση και Έγκριση Ερευνητικών Θεμάτων

    Με την έναρξη του σχολικού έτους, οι εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν και καταθέτουν ατομικές με βάση τον πίνακα που παρατίθεται στο τέλος της παρούσης προτάσεις θεμάτων για τις Ερ.Ερ. που αναφέρονται σε κάποιον από τους επόμενους κύκλους: α) «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες», β) «Τέχνη και Πολιτισμός», γ)«Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία και Ανάπτυξη», δ) «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ή και ε) από τους επαγγελματικούς τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Επισημαίνεται ότι τα προτεινόμενα θέματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται κατά το δυνατόν περισσότερο στα ενδιαφέροντα των μαθητών και να τους εμπλέκουν σε διαδικασίες διερεύνησης, αξιοποιώντας το περιεχόμενο, τα εννοιολογικά σχήματα και τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις των διδασκόμενων μαθημάτων, ώστε να γίνεται ευκολότερα από τους μαθητές η συσχέτιση πραγματικών καταστάσεων που βιώνουν με ενότητες των μαθημάτων που διδάσκονται. Θεωρείται επίσης ιδιαίτερα σημαντική η πραγματοποίηση μιας κατασκευής που σχετίζεται με το αντικείμενο εργασίας, με σκοπό την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της αυτενέργειας των μαθητών. Σε αυτή την περίπτωση συνιστάται η χρήση των σχολικών εργαστηρίων.

    Στις πρώτες συνεδριάσεις του ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά, τροποποιεί και εγκρίνει τον αναγκαίο αριθμό θεμάτων μέσα από τις προτάσεις που κρίνει ως περισσότερο επεξεργασμένες και ενδιαφέρουσες, επιδιώκοντας, μεταξύ άλλων, τη θεματική ποικιλία. Επίσης, ορίζει τους εκπαιδευτικούς που θα υλοποιήσουν καθένα από τα θέματα, προσδιορίζοντας και τις διδακτικές ώρες εκάστου.

    Πριν την έναρξη του δευτέρου τετραμήνου προτείνονται και εγκρίνονται εκ νέου διαφορετικά θέματα, κρατώντας ωστόσο πάντοτε την ίδια διαδικασία κατανομής, ώστε κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε όσο το δυνατόν περισσότερα διαφορετικής φύσης και στόχευσης θέματα.

    Σε περίπτωση κατά την οποία οι εποπτεύοντες εκπαιδευτικοί διαπιστώσουν ότι κατά τη διερεύνηση κάποιου θέματος του πρώτου τετραμήνου αναδείχθηκαν νέα ερευνητικά ερωτήματα, αφού οι ομάδες ολοκληρώσουν και παραδώσουν την εργασία του πρώτου τετραμήνου, είναι εφικτό μετά από έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης το θέμα να επεκταθεί και στο δεύτερο τετράμηνο, για να διερευνηθούν και τα νέα ερωτήματα που θα αποτελέσουν τη θεματική της εργασίας των τετραμελών ή πενταμελών ομάδων του δευτέρου τετραμήνου.

    Σε περίπτωση περισσότερων προτάσεων από αυτές που μπορούν να προσφερθούν, ο σύλλογος διδασκόντων επιλέγει κατά πλειοψηφία τα επικρατέστερα σε ικανοποιητικό αριθμό θεμάτων, ώστε να δημιουργηθούν λειτουργικές ομάδες κοινού ενδιαφέροντος, που δεν θα ξεπερνούν τους 20 μαθητές και δεν θα είναι μικρότερες από 12 μαθητές.

    Σε περίπτωση ΕΠΑ.Λ. με λιγότερους από 12 μαθητές στην Α’ Τάξη προσφέρονται ως επιλογές δύο μόνο θέματα και υλοποιείται μόνο ένα, αυτό που πλειοψηφεί με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών.

    4. Ορισμός Συντονιστή των Ερευνητικών Εργασιών

    Στην ίδια συνεδρία ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζει τον Υποδιευθυντή ή άλλον έμπειρο εκπαιδευτικό της Πληροφορικής ή άλλης ειδικότητας ως Συντονιστή των πραγματοποιούμενων Ερευνητικών Εργασιών, με κύριο ρόλο τον προγραμματισμό χρήσης χώρων, τον κατάλληλο προγραμματισμό για τη βέλτιστη αξιοποίηση των εργαστηρίων πληροφορικής και λοιπών πόρων που διαθέτει η σχολική μονάδα προς διευκόλυνση των ερευνητικών ομάδων. Ο συντονιστής απαλλάσσεται από την υποχρέωση ανάληψης άλλων εξωδιδακτικών καθηκόντων. Για τις πιθανές εκτός σχολείου επισκέψεις των ερευνητικών μαθητικών ομάδων, κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, ισχύουν οι σχετικές με τις υπόλοιπες επισκέψεις προϋποθέσεις.

    5. Επιλογή Θέματος από τους Μαθητές

    Οι μαθητές, αφού ενημερωθούν για τα προτεινόμενα θέματα, με όποιο τρόπο ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει προσφορότερο, δηλώνουν το θέμα της πρώτης και της δεύτερης προτίμησής τους. Καλό είναι να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να δηλώσουν θέματα από το σύνολο των προτεινόμενων θεμάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης σε ορισμένα μόνο θέματα. Ο συντονιστής που έχει ορισθεί από το Σύλλογο Διδασκόντων (βλέπε παραπάνω) φροντίζει, ώστε οι μαθητές των διαφορετικών τμημάτων να ενταχθούν στο τμήμα με το ερευνητικό θέμα της πρώτης τους επιλογής ή το πολύ στο τμήμα της δεύτερης επιλογής τους.

    Ενδεικτικά κατά την εφαρμογή των δίωρων ζωνών, μπορεί να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: εάν κάποια εργασία συγκεντρώσει την πρώτη προτίμηση περισσοτέρων από 20 μαθητών τότε οι πλεονάζοντες προσδιορίζονται με κλήρωση και ανακατανέμονται σε εργασία της δεύτερης προτίμησής τους. Αυτοί οι μαθητές το δεύτερο τετράμηνο έχουν προτεραιότητα στην επιλογή της εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν. Εάν κάποιο θέμα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον (ως πρώτη επιλογή) αρκετών μαθητών ώστε να δημιουργηθούν δύο τμήματα (δηλαδή 24 μαθητές), για το συγκεκριμένο θέμα επιλέγονται 20 μαθητές με τη διαδικασία της κλήρωσης και οι υπόλοιποι αντιμετωπίζονται ως πλεονάζοντες που πρέπει να ανακατανεμηθούν στα θέματα της δεύτερης επιλογής τους. Τέλος, εάν ορισμένοι μαθητές επιλέξουν θέματα τα οποία δεν θα καταστεί δυνατό να πραγματοποιηθούν λόγω του ορίου του ελάχιστου αριθμού μαθητών (12 μαθητές ανά εργασία), καλούνται να επιλέξουν μεταξύ των θεμάτων στα οποία δεν έχει καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός θέσεων. Και σε αυτή την περίπτωση οι εν λόγω μαθητές έχουν προτεραιότητα (και μάλιστα μεγαλύτερη από ότι η προηγούμενη κατηγορία) στην επιλογή θέματος κατά το δεύτερο τετράμηνο. Ωστόσο ο συντονιστής μπορεί να επιλέξει εναλλακτικά σενάρια κατανομής που να ικανοποιούν την αρχή που προ-αναφέρθηκε, δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών να τοποθετηθεί σε θέμα της πρώτης ή της δεύτερης επιλογής της.

    Η διαδικασία κατανομής των μαθητών στις ερευνητικές εργασίες θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το τέλος της δεύτερης εβδομάδας από την έναρξη του διδακτικού έτους και μέχρι το τέλος της πρώτης εβδομάδος του δευτέρου τετραμήνου.

    6. Καθιέρωση Ζώνης Ερευνητικών Εργασιών στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

    Προτείνεται οι Ερευνητικές Εργασίες να υλοποιούνται σε ζώνη (ίδια μέρα ίδιο δίωρο), ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές των τμημάτων μιας τάξης να επιλέγουν ερευνητικό θέμα ασχέτως σε ποιο τμήμα ανήκουν. Έτσι, δημιουργούνται λειτουργικά τμήματα κοινού ενδιαφέροντος με μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά τμήματα, που δεν θα ξεπερνούν τους 20 μαθητές, αλλά και δεν θα έχουν λιγότερους από 12 μαθητές, οι οποίοι θα σχηματίσουν τετραμελείς ή το πολύ πενταμελείς ομάδες στο πλαίσιο των οποίων θα διερευνήσουν το θέμα τους. Έτσι, εάν για παράδειγμα ένα Λύκειο έχει 65 μαθητές στην Α’ τάξη, μπορεί να προτείνει έως πέντε το πολύ θέματα (ένα από κάθε θεματικό κύκλο). Αντίθετα, σε περίπτωση που ο αριθμός των προτεινόμενων θεμάτων δεν επαρκεί, συμπληρώνεται με ανάθεση σε εκπαιδευτικό ή εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναλαμβάνουν να διαμορφώσουν σχετική πρόταση.

    Σε περίπτωση που η εφαρμογή των ζωνών είναι αδύνατη για πρακτικούς λόγους (π.χ. έλλειψη αιθουσών), μετά την έγκριση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, επιτρέπεται η υλοποίηση των Ερευνητικών Εργασιών στο πλαίσιο των τμημάτων, οπότε ο αριθμός των μαθητών της ερευνητικής ομάδας είναι ο αριθμός των μαθητών του τμήματος.

    7. Δημόσια παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών από Μαθητικές Ομάδες

    Όταν ολοκληρωθούν οι Ερευνητικές Εργασίες, στο τέλος του τετραμήνου, οι τετραμελείς μαθητικές ομάδες τις παρουσιάζουν μαζί με το συνοδευτικό τέχνημα σε ειδική εκδήλωση που οργανώνεται από το σχολείο στη σχολική κοινότητα με τη συμμετοχή εξωτερικών προσκεκλημένων (π.χ. ειδικούς επιστήμονες, φορείς της τοπικής κοινωνίας, κ.λ.π.), όπου τούτο κρίνεται σκόπιμο από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Μετά την παρουσίαση του τρόπου εργασίας τους, των αποτελεσμάτων της και του τεχνήματος, είναι δυνατόν να υποβληθούν στα μέλη της ομάδας ερωτήσεις από μαθητές, εκπαιδευτικούς και επισκέπτες. Κατά την ημέρα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών μπορεί να γίνει και σχετική έκθεση στο σχολείο στο πλαίσιο των αρχών της αυτο- αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για την προβολή στην τοπική κοινότητα του έργου των μαθητών και του σχολείου.

    8. Αξιολόγηση Ερευνητικών Εργασιών

    Μετά και την παρουσίαση, οι τετραμελείς ή πενταμελείς μαθητικές ομάδες κάθε ερευνητικού θέματος υποβάλλουν προς αξιολόγηση τον ομαδικό φάκελο της Ερευνητικής Εργασίας τους, που περιλαμβάνει (α) ερευνητική έκθεση για το θέμα και τα ερευνητικά ερωτήματα που μελέτησαν, τις ερευνητικές διαδικασίες που ακολούθησαν και τα συμπεράσματα της έρευνας, (β) ένα σχετικό με το θέμα και τα συμπεράσματά τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα, βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κλπ) και (γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.

    Συγκεκριμένες οδηγίες για την αξιολόγηση παρέχονται στο βιβλίο εκπαιδευτικού «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο» του Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, όπου, εκτός από τις παιδαγωγικές αρχές και τις διδακτικές πρακτικές των Ερευνητικών Εργασιών, αναφέρονται αναλυτικά οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης του ερευνητικού έργου κάθε μαθητικής ομάδας σε ό,τι αφορά (α) στην ερευνητική διαδικασία που ακολούθησε η ομάδα, (β) στοπεριεχόμενο της ερευνητικής εργασίας, (γ) στη γλώσσα και τη δομή της ερευνητικής έκθεσης και (δ) στον τρόπο της δημόσιας παρουσίασης της ομαδικής εργασίας. Οι τομείς της «ερευνητικής διαδικασίας» και του «περιεχομένου» αξιολογούνται με συντελεστή βαρύτητας 30% ο καθένας, ενώ οι δύο επόμενοι («Γλώσσα/δομή» και «παρουσίαση») με συντελεστή 20% ο καθένας. Το βιβλίο εκπαιδευτικού για τις Ερευνητικές Εργασίες, που είναι διαθέσιμο σε έντυπη και σε ψηφιακή μορφή στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου (

    ), αναφέρεται, επίσης, και στα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης της ατομικής συμβολής κάθε μαθητή στο ομαδικό έργο χωριστά και την ατομική του βαθμολόγηση. Επισημαίνεται και πάλι ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί έγκαιρα το φαινόμενο της υπερβολικής βαθμολόγησης των Ερευνητικών Εργασιών, που προαναφέρθηκε.

    Η γενική βαθμολογία του κάθε μαθητή στο μάθημα της «Ερευνητικής Εργασίας» προκύπτει ως ο μέσος όρος της αντίστοιχης βαθμολογίας του στα δυο τετράμηνα.

    Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο βαθμό στην ερευνητική εργασία, (επιλέγεται το θέμα στο οποίο υστέρησε περισσότερο αν ασχολήθηκε με δύο συνολικά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς) ο επιβλέπων εκπαιδευτικός του ορίζει τμήματα της ερευνητικής εργασίας που κρίνει ότι πρέπει να επεξεργαστεί εκ νέου. Το Σεπτέμβριο υποβάλλει διορθωμένη την εργασία του μαζί με το προσωπικό του ημερολόγιο και τον ατομικό του φάκελο προς επανα-αξιολόγηση.

    9. Ανάρτηση στο Διαδίκτυο των Ερευνητικών Εργασιών

    Για ευρύτερη διάχυση των μαθητικών εργασιών, μετά τη δημόσια παρουσίαση τους, αναρτώνται υποχρεωτικά στο διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του σχολείου), αναγράφοντας τα ονόματα (ή τα αρχικά τους) όλων των συντελεστών, μαθητών και επιβλεπόντων εκπαιδευτικών με βάση πάντα τις αρχές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Μια εργασία μπορεί να συγγραφεί, μερικώς (κατατοπιστική σύνοψη) ή και ολόκληρη στα Αγγλικά.

    Την εξειδίκευση και την εφαρμογή των παραπάνω γενικών αρχών στις συνθήκες των δυνατοτήτων και αναγκών της σχολικής μονάδας κάνει ο σύλλογος διδασκόντων, φροντίζοντας πρωτίστως να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την ακώλυτη διεξαγωγή και στήριξη των Ερευνητικών Εργασιών.

    Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

    ………………………………..

    ΘΕΜΑ: «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου για τα Επαγγελματικά Λύκεια ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016»

    Η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων συνεργαζόμενη με τους φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επιθυμεί να συμβάλει στην εύρυθμη και παιδαγωγικά αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

    Στο πλαίσιο αυτό, αναγνωρίζοντας την ουσιαστική συμβολή των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης συνιστά τον ετήσιο προγραμματισμό του σχολικού έτους ως ακολούθως:

    ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Οι εγγραφές των μαθητών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι την ημερομηνία λήξης του τρέχοντος διδακτικού έτους, την 30η Ιουνίου 2015 και η διαδικασία εγγραφής θα πρέπει να είναι :

    • σύμφωνη με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 7 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α. (Β΄723) καθώς και τις διατάξεις της υπ’αριθμ.78213/Δ4/18-05-2015 Εγκυκλίου του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄)
    • σύμφωνη με τις διατάξεις της υπ’αριθμ.80033/Γ2/04-08-2006 Y.A. (ΦΕΚ 1286 Β΄) για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α΄)

    Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να γίνει εγγραφή το μήνα Σεπτέμβριο και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, για τους μαθητές που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. για λόγους υγείας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους), καθώς και για τους παραπεμπόμενους μαθητές σε επανεξέταση το Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και την παρ. 1α του άρ. 6 της υπ’αριθμ.80033/Γ2/04-08-2006 Υ.Α. (ΦΕΚ 1286 Β΄) για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α΄).

    Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) εκπρόθεσμη εγγραφή είναι δυνατόν να εγκριθεί από τον Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το πολύ δέκα (10) ημέρες μετά τη λήξη των κατ΄ εξαίρεση εγγραφών του Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 1 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και την παρ. 2 του άρθρου 6 της υπ’αριθμ.80033/Γ2/04-08-2006 Υ.Α. (ΦΕΚ 1286 Β΄) για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α΄).

    Επίσης, αναφορικά με τις εγγραφές μαθητών σε Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) ισχύει η παρ.4 του άρθρου 5 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), σύμφωνα με την οποία: «…φοιτούν δε σε αυτά είτε εργαζόμενοι, είτε άνεργοι με κάρτα ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ., είτε άλλες κατηγορίες μαθητών οι οποίοι αδυνατούν να φοιτήσουν σε Ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο.» καθώς και η παρ.7 του άρθρου 1 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄).

    Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 59 του Ν.4310/2014 (ΦΕΚ 258 Α΄) «Ελάχιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια είναι τα δεκαπέντε (15) έτη».

    Για την εγγραφή και φοίτηση αλλοδαπών μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) ισχύει η παρ.3 του άρθρου 6 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 723 Β΄) στην οποία αναφέρεται ότι ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στις παραγράφους 1α.1, 1α.2, 4 και 5 του Π.Δ. 529/1989 (ΦΕΚ 223 Α΄). Τα δικαιολογητικά για την εγγραφή των ανωτέρω μαθητών για τα ΕΠΑ.Λ. του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) προβλέπονται στο άρθρο 3 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄), καθώς και στη με αρ. πρωτ. 91109/Γ2/10-07-2008 εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Τα εν λόγω δικαιολογητικά πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα, έτσι όπως αναφέρεται στη με αρ. πρωτ. Γ2/7268/02-10-1995 εγκύκλιο. Σε περίπτωση που οι μαθητές δεν προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, πρέπει να ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στις με αρ. πρωτ. Γ2/7268/02-10-1995 και 48946/Γ2/18-05-2005 εγκυκλίους. Επισημαίνεται ότι κατ’ εξαίρεση, με ελλιπή δικαιολογητικά, δύνανται να εγγραφούν ανήλικοι μαθητές, πολίτες τρίτων χωρών, στις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 21 του Ν.4251/2014 (ΦΕΚ 80 Α΄).

    Οι μετεγγραφές των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 2470 Β΄) γίνονται σύμφωνα με το άρθρο 7 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α. (Β΄723).

    Για τις μετεγγραφές μαθητών από ΕΠΑ.Λ. σε ΓΕ.Λ. και αντίστροφα ισχύει η υπ’αριθμ.78213/Δ4/18-05-2015 Εγκύκλιος του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. Η καταληκτική ημερομηνία μετεγγραφής από τα Γενικά στα Επαγγελματικά Λύκεια και αντίστροφα, είναι η 15η Οκτωβρίου εκάστου έτους σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 7 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α. (Β΄ 723).

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

    Οι εξετάσεις κατά την περίοδο του Σεπτεμβρίου του σχολικού έτους 2015-2016, προγραμματίζονται και ολοκληρώνονται από την 1η έως τη 10η Σεπτεμβρίου 2015, σύμφωνα με το Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

    Οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές εφόσον είναι ενήλικοι, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για αναβαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων (άρθρο 17 του Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).

    Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με την με αρ.πρωτ. Γ2/4705/14-09-1993 εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., εκπρόθεσμη εξέταση μαθητών, οι οποίοι λόγω ασθενείας ή άλλων σοβαρών λόγων δεν κατέστει δυνατόν να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, εγκρίνεται από τον Διευθυντή της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης, αφού οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Σε περίπτωση που οι ανωτέρω λόγοι ασθενείας υφίστανται και πέραν της 30ης Σεπτεμβρίου, τότε η αίτηση με τα δικαιολογητικά υποβάλλονται στη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

    ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

    Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 θα γίνει ο αγιασμός σε όλα τα σχολεία. Μετά τον αγιασμό να διανεμηθούν τα βιβλία στους μαθητές.

    ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-ΤΟΜΕΙΣ –ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ-ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

    Οι Ομάδες Προσανατολισμού με τους αντίστοιχους τομείς και τις αντίστοιχες ειδικότητες ορίζονται στο άρθρο 8 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν.4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α΄).

    Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. καθορίζεται στο άρθρο 9 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄).Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των ομάδων προσανατολισμού της Α΄ τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. καθορίζεται στο άρθρο 9 του Ν.4186/2013 όπως συμπληρώθηκε με την παρ.3 του άρθρου 6 του Ν.4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α΄)

    Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των ομάδων προσανατολισμού της Α΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. καθορίζεται στην υπ’ αριθμ. Φ2/88070/Δ4/04-06-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 1053 Β΄). To Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας των Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. καθορίζεται στην υπ’αριθμ.100634/Γ2/30-06-2014 Υ.Α (Β΄ 1915) όπως διορθώθηκε στο ΦΕΚ 2112/2014 Β΄.

    Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων ανά Τομέα- Ειδικότητα των Β΄, Γ΄ τάξεων Ημερησίων και Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. καθορίζεται στην υπ’αριθμ. Φ2/88070/Δ4/04-06-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 1053 Β΄).

    ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

    • Σχετικά με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών της Α΄ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου ισχύει η υπ’αριθμ. 128615/Γ2/13-09-2013 Υ.Α. (ΦΕΚ 2360 Β΄).
    • Για τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τμήματα Ειδικότητας της Β΄ και Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου ισχύει η υπ’αριθμ. Φ12/93600/Δ4/12-06-2015 Υ.Α. με θέμα «Προϋποθέσεις λειτουργίας Τομέων – Ειδικοτήτων της Β΄ και Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)» (ΦΕΚ 1249 Β΄).

    ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΤΟΜΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

    Οι μαθητές της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου κατά την εγγραφή τους καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από τους γονείς-κηδεμόνες, εφόσον είναι ανήλικοι για την ομάδα προσανατολισμού, που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Η δήλωση αυτή μπορεί να τροποποιηθεί το αργότερο την 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 3 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ2470 Β΄).

    Οι μαθητές της Β΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου κατά την εγγραφή τους καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από τους γονείς-κηδεμόνες, εφόσον είναι ανήλικοι για την ειδικότητα που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Η δήλωση αυτή μπορεί να τροποποιηθεί το αργότερο την 30η Σεπτεμβρίου κάθε διδακτικού έτους σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 3 της υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ2470 Β΄).

    Οι μαθητές της Δ΄ τάξης εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου του Ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α΄), με την έναρξη του διδακτικού έτους, υποχρεούνται να δηλώνουν τις ομάδες μαθημάτων Γενικής Παιδείας που θα παρακολουθήσουν. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να τροποποιήσουν τη δήλωσή τους, αν το επιθυμούν, το αργότερο μέχρι τη 15η Οκτωβρίου, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

    Οι μαθητές της Δ΄ τάξης εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου του Ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 Α΄) διδάσκονται υποχρεωτικά ένα μάθημα επιλογής ή εφόσον έχουν επιλέξει το 5ο Επιστημονικό Πεδίο, δύο μαθήματα επιλογής, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. 138011/Γ2/03-12-2007 Υ.Α (ΦΕΚ 26 Β΄ /2008), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.128763/Γ2/19-10-2009 Υ.Α. (ΦΕΚ 2294 Β΄).

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

    • Αναφορικά με τις διακοπές και τις αργίες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23 Α΄) καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 2 της υπ’αριθμ.80033/Γ2/2006 Υ.Α. (ΦΕΚ 1286 Β΄) .
    • Τα είδη των κυρώσεων και η αρμοδιότητα επιβολής τους ορίζονται στα άρθρα 27 και 28 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23 Α΄). Επίσης, σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 141522/Γ2/9-11-2010 εγκύκλιο με θέμα «Διαδικασία επιβολής ποινής αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος» : «Οι σχολικές κυρώσεις αποτελούν μέσο διαπαιδαγώγησης των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αποβλέπουν στην εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου. Πρέπει όμως να επιβάλλονται κλιμακωτά και ο Σύλλογος Διδασκόντων να εξετάζει την προσφορότητα της επιβαλλόμενης κύρωσης υπό το πρίσμα του συμφέροντος του μαθητή».
    • Για την αναπλήρωση απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας ισχύει η υπ’αριθμ.62839/Δ4/22-04-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 724 Β΄).
    • Είναι σε ισχύ η με αρ. πρωτ. 18890/Γ2/14-02-2011 εγκύκλιος με θέμα: «Αποτύπωση καλών πρακτικών σχολικών μονάδων Δ.Ε. για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και επιθετικότητας μεταξύ μαθητών».
    • Σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 4867/Γ2/28-8-1992 (ΦΕΚ 629 Β΄) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Σχολικές Δραστηριότητες» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να πραγματοποιούν σε συνεργασία με τοπικούς φορείς εντός και εκτός του σχολικού χώρου, δραστηριότητες που αποσκοπούν στην πνευματική ανάπτυξη, στην αισθητική καλλιέργεια, στη δημιουργική έκφραση των μαθητών και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα που αφορούν το στενότερο και ευρύτερο περιβάλλον τους. Τα αντικείμενα των δραστηριοτήτων αυτών είναι: 1) Πολιτιστικά Θέματα, 2) Περιβαλλοντική Εκπαίδευση 3) Αγωγή Yγείας, 4) Αγωγή Σταδιοδρομίας.
    • Για την είσοδο εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης στις σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης είναι σε ισχύ η με αρ. πρωτ. 56950/Δ2/07-04-2015 εγκύκλιος του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

    ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ

    Οι απουσίες των μαθητών οι οποίες δεν λαμβάνονται υπόψη για το χαρακτηρισμό της φοίτησής τους καταχωρίζονται σύμφωνα με το άρθρο 14 της υπ’αριθ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β’ ).

    Σύμφωνα με το αρ. 54 του Ν.4115/2013 (ΦΕΚ 24 Α΄) «1. Μπορεί ο Σύλλογος των διδασκόντων του Σχολείου, αποφασίζοντας σχετικά με την δικαιολόγηση απουσιών μαθητών, να κάνει δεκτά ή να απορρίπτει εκπρόθεσμα δι­καιολογητικά: α. ιατρικές βεβαιώσεις και β. αιτήσεις – βεβαιώσεις κηδεμόνων που προσκομίστηκαν μετά από δέκα (10) εργάσιμες η­μέρες από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, εξε­τάζοντας κάθε περίπτωση αναλυτικά και χωριστά και έ­χοντας τη δυνατότητα να συγχωρήσει την εκπρόθεσμη υ­ποβολή τους με αιτιολογημένη απόφασή του.

    2. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων του Σχολείου έχει τη δυνατότητα να δικαιολογεί απουσίες μαθητών για λό­γους υγείας, με ιατρική βεβαίωση ή χωρίς ιατρική βεβαίω­ση αν η πάθηση είναι εμφανής και μη χρήζουσα απόδει­ξης:

    α. Για μεμονωμένες ή συνεχείς ώρες ημερήσιου προ­γράμματος και χωρίς την άδεια του Διευθυντή αν δεν κα­ταχωρίστηκε σχετική παρατήρηση στο ημερήσιο δελτίο απουσιών (π.χ. γιατί από αμέλεια δεν ζητήθηκε άδεια ή α­πό αμέλεια δεν καταχωρίστηκε σχετική παρατήρηση), ε­φόσον εξετάζοντας κάθε περίπτωση αναλυτικά και χωρι­στά ο σύλλογος κρίνει ότι αδικούνται άλλως οι μαθητές από υπαιτιότητα του Σχολείου,

    β. για πρώτες ώρες, εφόσον δικαιολογείται η μη έγκαι­ρη προσέλευση στο Σχολείο (κινητικά προβλήματα – ανα­πηρία)».

    Σύμφωνα με το αρ. 18 της υπ’αριθμ. 141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (Β΄2470) που αφορά στην φοίτηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου ορίζεται ότι: «Ο υπεύθυνος για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών καθηγητής κάθε τμήματος, αφού ενημερώσει τον Διευθυντή, ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη είκοσι τέσσερις (24) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον κηδεμόνα με ταχυδρομική επιστολή, η οποία στέλνεται με τη φροντίδα του ΕΠΑ.Λ. από 1 μέχρι 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε. Με την ίδια επιστολή ο κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του μαθητή.». Επίσης, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 1 της υπ’αριθμ.60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 723 Β΄) για τους μαθητές που παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα τομέων- ειδικοτήτων «Ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος, για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών, οι οποίοι παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα Τομέων− Ειδικοτήτων, αφού ενημερώσει το Διευθυντή, ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη δεκαπέντε (15) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον κηδεμόνα του μαθητή αποδεδειγμένα από 1 μέχρι 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε καθώς και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του μαθητή. Στην περίπτωση που ο μαθητής είναι ενήλικος ο υπεύθυνος καθηγητής ενημερώνει το μαθητή αποδεδειγμένα από 1 μέχρι 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε.».

    ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων ενημερώνουν τους γονείς – κηδεμόνες και τους μαθητές για θέματα που συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, όπως:

    • Τις μετεγγραφές των μαθητών και το χρόνο πραγματοποίησής τους.
    • Τα όρια των απουσιών και τον τρόπο δικαιολόγησής τους (υπ’αριθμ.141641/Γ2/08-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 2470 Β΄) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ. 60687/Δ4/17-04-2015 Υ.Α.(ΦΕΚ 723 Β΄).

    Με ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να αντιμετωπίζονται μαθητές που κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα να ενταχθούν στην κατηγορία των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων».

    Τη δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορική εξέταση, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, για περιπτώσεις μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. 23519/Γ2/01-03-2010 Υ.Α. (ΦΕΚ 258 Β΄).

    • Τη με αρ. πρωτ. 132328/Γ2/07-12-2006 εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. που αφορά στη μη χρήση κινητών τηλεφώνων στους χώρους του σχολείου όπως συμπληρώθηκε με τη με αρ. πρωτ. 100553/Γ2/04-09-2012 εγκύκλιο με θέμα «Χρήση ηλεκτρονικών συσκευών».
    • Τον προγραμματισμό της διεξαγωγής των εκλογών των μαθητικών κοινοτήτων και του δεκαπενταμελούς συμβουλίου, σύμφωνα με τις παρ. 10 και 29, άρ. 3 της Υ.Α. 4094/Γ2/23-09-1986 (ΦΕΚ 619 Β΄).
    • Τη με αρ. πρωτ. Φ.7/517/127893/Γ1/13-10-2010 εγκύκλιο με θέμα: «Δικαιώματα των παιδιών – μαθητών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από τους δυο δεν ασκεί την επιμέλειά τους».

    ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ (Ε.Κ.)

    Ο κανονισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) ορίζεται στην υπ’αριθμ.96004/Δ4/17-06-2015 Υ.Α. με θέμα: «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Γ2/6098/13−11−01 Υ.Α. (Β΄1588) με θέμα: «Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26.10.88 περί καθορισμού λεπτομερειών λει τουργίας των Σ.Ε.Κ. των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ.» ( ΦΕΚ 1318 Β΄).

    Με την αδιαμφισβήτητη συμβολή σας στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ευελπιστούμε στη συνεργασία σας, τόσο με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες όσο και με τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, και σας γνωρίζουμε ότι η ενημέρωσή σας θα συνεχίζεται με νεότερες εγκυκλίους.

    Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΓΝΟΣ

    alfavita.gr

    Loading...
  • loading...