• «Ενστάσεις για ενδεχόμενη περιθωριοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Γενικό Λύκειο»

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔01/05/2013 - 15:38 | Author: Newsroom

    IPAIDEIA.GR

    ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΞΑΝΘΗΣ

    Βενιζέλου 14, 67100 Ξάνθη

    Κιν.: 6945088760

    Email: syntheoxanth@yahoo.gr

    Αρ. Πρωτ.: 8 Ξάνθη, 30 Απριλίου 2013

    ΠΡΟΣ: ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.

    Γραφείο Υπουργού

    κ. Αρβανιτόπουλου

    ΘΕΜΑ: «Ενστάσεις για ενδεχόμενη περιθωριοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Γενικό Λύκειο»

    Πριν από δυο περίπου εβδομάδες, ο ημερήσιος τύπος δημοσίευσε την πρόταση της άτυπης επιτροπής του υπουργείου Παιδείας για το πρόγραμμα μαθημάτων του νέου Λυκείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα μη επιβεβαιωμένα ακόμα δημοσιεύματα, το μάθημα δεν υπάρχει στην Γ΄ Λυκείου, παραμένει δίωρο στην Α΄ Λυκείου και στη Β΄ Λυκείου από δίωρο γίνεται μονόωρο και αλλάζει ο τίτλος του.

    Διερωτώμαστε λοιπόν εύλογα:

    α) Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι καρπός συζήτησης με φορείς και εκπροσώπους του θεολογικού κόσμου ή απλά στοχεύουν στην αποδυνάμωση και περιθωριοποίηση του μαθήματος;

    β) Με ποια κριτήρια διαφοροποιείται ο τίτλος του μαθήματος της Β΄ Λυκείου σε «Θρησκεία και Κόσμος»;

    γ) Προτείνονται καινούργιες διδακτικές ενότητες του νέου μαθήματος ή απλά προωθείται ένας ακόμα εντυπωσιακός τίτλος;

    Οι Θεολόγοι εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια εφαρμόζουν τη διαθεματική προσέγγιση της μάθησης, δίνοντας την απαραίτητη παρώθηση για τη μαθητική αυτενέργεια. Το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως διδάσκεται στην πλειονότητα των σχολείων, καλλιεργεί το διάλογο, προτείνοντας την προσωπική αναζήτηση των πηγών και διακρίνοντας εμφανώς το σωτήριο δόγμα από τον καταστρεπτικό για τον ανθρώπινο πολιτισμό και την ελευθερία φονταμενταλισμό. Τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος εκτός από τις αλήθειες του Ευαγγελίου, παραθέτουν ενότητες για τον πλουραλισμό, τις σύγχρονες μορφές βίας και φανατισμού, την πολυπολιτισμική κοινωνία, την ανάγκη για την ύπαρξη κοινωνικής δικαιοσύνης και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα έτερων θρησκειών και δογμάτων.

    Προτείνουμε οι αμφισβητούντες τη σπουδαιότητα του μαθήματος να ενημερωθούν για το περιεχόμενο των διδακτικών ενοτήτων του, ώστε να ανακαλύψουν ένα πλούτο βιωμάτων όπως τη σπουδιαότητα του αγιασμού της κτίσης από τις θείες ενέργειες και την πρωτοκαθεδρία της αξίας του ανθρωπίνου προσώπου.

    Εκφράζουμε τη βεβαιότητα ότι και οι ίδιοι θα εκπλαγούν από τη σπουδαιότητα ενός μαθήματος που ενδεχομένως διέφευγε της αντίληψής τους. Ελπίζουμε, τέλος, οι προτεινόμενες αλλαγές να μην επιβεβαιώσουν τους στίχους γνωστού ελληνικού τραγουδιού: «Φοβάμαι για αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα».

    Κοινοποίηση:

    1. Γραφείο Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου
    2. Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο
    3. Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας
    4. Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης και Περιθεωρίου

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...