• Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δ. Μακεδονίας – Επιστολή στον Υπ. Παιδείας

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔31/07/2015 - 15:10 | Author: Newsroom

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε την ταυτότητα του συλλόγου μας καθώς και να σας ενημερώσουμε σχετικά με τις θέσεις μας σε διάφορα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο μας.

    Η Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας είναι ένα επιστημονικό σωματείο που από το 1981 δραστηριοποιείται στην περιοχή των νομών Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας, με σκοπό τη διάχυση της εκπαιδευτικής γνώσης και την προώθηση των ορθών εκπαιδευτικών πρακτικών, με κύριους αποδέκτες και συμμετέχοντες αυτών των δράσεων τους καθηγητές Αγγλικής γλώσσας των δημόσιων σχολείων της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Οι δράσεις της Ένωσης είναι ποικίλες και περιλαμβάνουν συνέδρια, ημερίδες, συναντήσεις με πολιτικούς και πολιτιστικούς φορείς, εκδηλώσεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα, περιοδική ηλεκτρονική έκδοση. Καθώς ένας από τους ρόλους της Ένωσης είναι η μετάδοση των θέσεων και των απόψεων των καθηγητών Αγγλικής γλώσσας θεωρούμε καθήκον μας να σας μεταφέρουμε τους προβληματισμούς των μελών μας σχετικά με τη θέση του μαθήματος μας στην Ελληνική δημόσια εκπαίδευση.

    Τα τελευταία δύο χρόνια είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο ότι τα Αγγλικά όχι μόνο δεν ενισχύθηκαν όπως είχε αρχικά υποσχεθεί το υπουργείο, και όπως θα έπρεπε σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά υποβαθμίστηκαν δραματικά ως μάθημα με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας τους στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (Γενικό, ΕΠΑΛ, Μουσικό), καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολο από ό,τι ήταν πριν να φτάσουν οι μαθητές μας στο επίπεδο γλωσσομάθειας που θα αντιστοιχούσε στα χρόνια των σπουδών τους. Έτσι, η προσπάθεια αναβάθμισης της Αγγλικής που γίνεται με τα Νέου Τύπου Σχολεία (Διευρυμένου Ωραρίου) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κυριολεκτικά καταποντίζεται στη Δευτεροβάθμια. Επιπλέον, η ταυτόχρονη αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας των καθηγητών όλων των ειδικοτήτων έπληξε ιδιαίτερα τον δικό μας κλάδο, οδηγώντας πολλούς συναδέλφους στο να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι και δημιουργώντας την ανάγκη μετακίνησης μεγάλου αριθμού αυτών σε δύο και τρία σχολεία προκειμένου να συμπληρωθεί το ωράριό τους, με αναπόφευκτη κατάληξη σε πολλές περιπτώσεις τη χαμηλότερη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης λόγω των δυσχερών αντικειμενικών συνθηκών εργασίας.

    Είναι επίσης γεγονός ότι η πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση της χώρας μας αντικατοπτρίζεται στο δημόσιο σχολείο το οποίο καλείται να παρέχει δωρεάν και υψηλού επιπέδου εκπαίδευση ώστε να προετοιμάσει τους μαθητές του να είναι μορφωμένοι πολίτες, ικανοί να ανταποκρίνονται στις εργασιακές ανάγκες – που γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικές – σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Θεωρούμε ότι τα Αγγλικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του σχολείου καθώς είναι η παγκόσμια γλώσσα και αυτό τα καθιστά απαραίτητη γνώση για όλους.

    Λαμβάνοντας λοιπόν υπ’ όψη τη σημερινή αλλά και την μελλοντική εκπαιδευτική κατάσταση καθώς και τη σημερινή αλλά και τη μελλοντική ελληνική και παγκόσμια πραγματικότητα παρακαλούμε για τα εξής:

    • Να συνδεθούν τα Αγγλικά με το ΚΠγ (Κρατικό Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας), ώστε να παρέχεται δωρεάν και έγκυρη πιστοποίηση γλωσσομάθειας μέσα από το Δημόσιο Σχολείο.
    • Να αναδιοργανωθεί το εθνικό πρόγραμμα σπουδών των Αγγλικών και να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να ανταποκρίνονται στον προαναφερθέντα στόχο.
    • Να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές του Λυκείου να προετοιμάζονται για τις εξετάσεις των Αγγλικών ως ειδικού μαθήματος για τις πανελλήνιες εξετάσεις εντός του σχολείου τους, από τους καθηγητές τους χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουν σε φροντιστήρια. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτό δεν είναι εφικτό τώρα καθώς οι μαθητές πρέπει να επιλέγουν γλώσσα επιλογής διαφορετική από την γλώσσα που ήδη διδάσκονται, και προς το παρόν η προετοιμασία γίνεται μόνο εκτός διδακτικού ωραρίου από συναδέλφους καθηγητές σε εθελοντική βάση και δεν προσμετράται στο υποχρεωτικό τους ωράριο.
    • Να επανελεχθεί προηγούμενη Υπουργική Απόφαση (137852/Γ2/02-09-2014) με την οποία αφαιρέθηκε από τους καθηγητές Αγγλικής, παρότι κατέχουν την απαιτούμενη επιστημονική επάρκεια, η δυνατότητα διδασκαλίας της Ιστορίας ως β΄ ανάθεσης στο Λύκειο για το σχολικό έτος 2014 – 2015.
    • Nα παρέχονται δωρεάν σχολικά εγχειρίδια σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, πράγμα που καθιστά απαραίτητη τη συγγραφή βιβλίου και τη δωρεάν παροχή του και στο Λύκειο.
    • Να αποδοθούν στους καθηγητές της Αγγλικής γλώσσας τα μόρια γλωσσομάθειας τα οποία αποδίδονται και στις άλλες ειδικότητες και να μπορούν επίσης να λάβουν μέρος στην Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ, την οποία εξήγγειλε πέρυσι το Υπουργείο.

    Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι καθηγητές Αγγλικών του δημόσιου σχολείου επλήγησαν όσο κανείς άλλος κλάδος από τις τελευταίες ρυθμίσεις για την παιδεία. Πρέπει όμως να σας εκφράσουμε την ελπίδα μας ότι θα λάβετε υπόψη τα αιτήματά μας και θα διορθώσετε τα κακώς κείμενα.

    Για το Δ.Σ. της Ένωσης

    Η Πρόεδρος Η Γραμματέας

    Πλήινα Φωτεινή Χαντζή Μαρία

    alfavita.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...