• ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 12/12/2016

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔13/12/2016 - 21:35 | Author: Newsroom

    Αναδημοσιεύουμε από το ιστολόγιο της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Εχθές, Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στη Βουλή με τον Υπουργό παιδείας, κο Κ.Γαβρόγλου και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ΕΑΕ, κο Π.Κασσιανό.

    Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ κος Στ. Καρπενησιώτης, η γ.γραμματέας κα Σ.Μαχαίρα, η ταμίας κα Χ.Αλμπάνη, ο υπεύθυνος τύπου και δημοσίων σχέσεων κος Κ.Παπαευαγγέλου, η πρόεδρος του ΣΕΕΠΕΑ Α. κα Γ.Μπουλμέτη και ο αιρετός του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής κος Δ.Αρβανίτης.
    Βασικό αίτημα της Ομοσπονδίας σ’ αυτή την πρώτη συνάντηση με τη νέα ηγεσία του υπουργείου, ήταν η πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών για το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.
    Ο κος Καρπενησιώτης καταρχάς ενημέρωσε τον υπουργό για τους κλάδους που εκπροσωπούμε, εκθέτοντας αφενός μεν τα διαχρονικά προβλήματα της σοβαρής υποστελέχωσης των δομών ΕΑΕ αφετέρου δε τις σοβαρές συνέπειες της δυσλειτουργίας των δομών εξαιτίας της -επιφανειακά ετήσιας, ουσιαστικά όμως ολιγόμηνης- κατάστασης αναπλήρωσης του προσωπικού, παραθέτοντας μάλιστα και το φετινό παράδειγμα όπου έχουμε φτάσει Δεκέμβριο και ακόμη αναμένονται προσλήψεις αναπληρωτών των κλάδων μας στην ειδική εκπαίδευση.
    Ο κος Γαβρόγλου στην εισαγωγική του τοποθέτηση έθεσε τρία γενικά ζητήματα:
    α. από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου θα είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων της ειδικής εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι γι’ αυτήν την προτεραιότητα θα ακολουθηθούν ήπιοι τόνοι (και όχι τυμπανοκρουσίες) στις δημόσιες εξαγγελίες της κυβέρνησης.
    β.η περαιτέρω συστηματική συνεργασία της ομοσπονδίας με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ΕΑΕ θα είναι σαν να γίνεται με τον ίδιο τον υπουργό.
    γ.για πρώτη φορά τέθηκε γραπτά στο νέο μνημόνιο η ανάγκη αύξησης των κονδυλίωνγια το προσωπικό στην εκπαίδευση.
    Ο κος Καρπενησιώτης ενημέρωσε για τη μεγάλη ένδεια της ειδικής εκπαίδευσης σε μόνιμο προσωπικό θέτοντας:
    1. τα αριθμητικά δεδομένα κατά προσέγγιση για το ΕΕΠ-ΕΒΠ σε όλη την επικράτεια και την τεράστια δυσαναλογία μεταξύ μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών (παρουσιάστηκαν τα στοιχεία που λάβαμε μέχρι την προηγούμενη ημέρα, από περιφερειακούς συλλόγους και αιρετούς για 11 από τις 13 περιφερειακές διευθύνσεις -δεν είχαμε λάβει δεδομένα για την κεντρική και δυτική Μακεδονία)
    2. το γεγονός ότι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ΕΕΠ-ΕΒΠ έχουν να προκηρυχθούν από το 2005
    3. το γεγονός ότι τα ήδη πολλά οργανικά και λειτουργικά κενά που υπήρχαν, έχουν στο μεταξύ αυξηθεί, λόγω αφενός των συνταξιοδοτήσεων που επήλθαν καιαφετέρου, της δημιουργίας νέων δομών και της έλλειψης σύστασης οργανικών θέσεων για το ΕΕΠ-ΕΒΠ σε πολλές δομές ΕΑΕ –παλαιές και νέες .
    Ο κος υπουργός απαντώντας μάς ενημέρωσε ότι (όπως θα ανακοινωθεί επίσημα και την Τετάρτη στις προγραμματικές δηλώσεις) για πρώτη φορά θα γίνει μία ουσιαστική μελέτη αναφορικά με το οικονομικό κόστος της εκπαίδευσης συνολικά. Επιπλέον ότι, από σχετική συζήτηση που είχε με τον κο Τσακαλώτο αναφορικά με αναμενόμενα πλεονάσματα στους προϋπολογισμούς, προτάθηκε να γίνει ένα κοινωνικό συμβόλαιο τριετούς διάρκειας για την κάλυψη αναγκών στελέχωσης προσωπικού. Στα πλαίσια αυτά επίκειται συνάντησημε το επιτελείο του κου Τσακαλώτου και Χουλιαράκη εντός της εβδομάδας, για να δουν τι μπορεί να γίνει άμεσα. Επίσης, έθεσε γενικότερα την ανάγκη δέσμευσης των πολιτικών δυνάμεων στο σύνολό τους για την τήρηση του κοινωνικού συμβολαίου σε βάθος τριετίας.
    Ο κος Παπαευαγγέλου αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν αξιοποιήθηκε στην ειδική εκπαίδευση η(σύμφωνα με το άρθρο 8 του πρώτου μνημονίου) δέσμευση για την προστασία των πιο ευάλωτων από τις συνέπειες της οικονομικής ύφεσης στο σχεδιασμό των πολιτικών προσαρμογής. Ο κος Αρβανίτης τόνισε ότι στην ειδική αγωγή τα κονδύλια προέρχονται από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία κάποια στιγμή θα τελειώσουν, και όχι από το δημόσιο προϋπολογισμό, και επιπλέον ότι δεν τηρείται ούτε ο κανόνας του «1 προς 10» στις προσλήψεις. Η κα Μπουλμέτη αναφέρθηκε σε πρόταση του Πορίσματος του Συνηγόρου του πολίτη για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρία ως προς την αναγκαιότητα στελέχωσης προσωπικού με συμβάσεις μεγαλύτερης διάρκειας. Η κα Αλμπάνη σημείωσε τα τεράστια ελλείμματα που υπάρχουν σε δομές ΕΑΕ σε όλη την επικράτεια, ιδιαίτερα για κάποιες ειδικότητες των κλάδων μας, ο κος Παπαευαγγέλου έθιξε και ζητήματα νοοτροπίας απαρχαιωμένων αντιλήψεων ενός δασκαλοκεντρικού μοντέλου, με όλα τα συμπαρομαρτούντα μιας άνισης-δευτερεύουσας σημασίας, που υφίστανται οι κλάδοι του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην καθημερινή λειτουργία μας στο χώρο της εκπαίδευσης και η κα Μαχαίρα στάθηκε σε ένα επίσης σοβαρό σημείο του πορίσματος του Συνηγόρου του πολίτη, σχετικά με το γεγονός της χρόνιας (και προ μνημονίων) πρακτικής της πολιτείας να αντιμετωπίζει την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και ε.ε.α., ως δευτερεύουσας σημασίας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, τονίζοντας ότι και αυτό είναι θέμα νοοτροπίας, που αναδεικνύεται μέσα από μια σειρά διαχρονικών προβλημάτων (τεράστια δυσαναλογία μόνιμου προσωπικού-αναπληρωτών, σοβαρότατες καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική εκπαίδευση συγκριτικά με τη γενική, κλπ).
    Κλείνοντας τη συζήτηση με τον υπουργό, ο κος Καρπενησιώτης τον ενημέρωσε για τη συνέχιση των δράσεων διεκδίκησης μόνιμων προσλήψεων στην ειδική εκπαίδευση, όχι μόνο για το ΕΕΠ-ΕΒΠ αλλά και για το Ε.Π., αναφέροντας ότι πρόκειται να απευθυνθούμε, ως συντονιστικό των φορέων ειδικής εκπαίδευσης, σε όλα τα κόμματα ώστε να δεσμευτούν σχετικά με τις μόνιμες προσλήψεις. Ο κος υπουργός άκουσε με ενδιαφέρον την κοινή προσπάθεια ζητώντας πληροφορίες για το συντονιστικό και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας τον ενημέρωσε αναλυτικά για τη δημιουργία του Συντονιστικού των φορέων ειδικής εκπαίδευσης, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ από πέρυσι, τους φορείς που συμμετέχουν, την πραγματοποίηση του 1ου φεστιβάλ των φορέων ειδικής εκπαίδευσης με τη συμμετοχή του αναπηρικού κινήματος και τις τελευταίες από κοινού δράσεις για τη διεκδίκηση μόνιμων διορισμών στην ειδική εκπαίδευση. Στα πλαίσια αυτά καταθέσαμε το κοινό ψήφισμα για τις μόνιμες προσλήψεις ενημερώνοντας τον υπουργό ότι η ψηφοφορία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στα τέλη Φεβρουαρίου 2017.
    Μετά την αποχώρηση του υπουργού λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεών του, η συζήτηση συνεχίστηκε με τον Προϊστάμενο της Δ/νσης ΕΑΕ κο Κασσιανό, ο οποίος έθεσε τα εξής θέματα:
    1. τη σύσταση μίας επιτροπής με δύο εκπροσώπους από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ και δύο εκπροσώπους από την αρμόδια Υπηρεσία, για τα θέματα υπηρεσιακών μεταβολών. Κυρίαρχο ζήτημα αποτελεί το «κατά πόσο μπορούμε να ενταχθούμε στο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των αιτήσεων μεταθέσεων και αποσπάσεων», καθώς σύμφωνα με ενημέρωση που είχε από υπεύθυνους των αρμόδιων υπηρεσιών, επειδή καθυστερούν αρκετά οι διευθετήσεις για τους εκπαιδευτικούς (δημιουργία 12 φορμών), θα πρέπει να δημιουργεί αντίστοιχα 1 φόρμα και για εμάς και αυτό μπορεί να είναι αρκετά χρονοβόρο.
    Στα πλαίσια της επιτροπής αυτής μπορούν να συζητηθούν και άλλα θέματα (σχετικά με την υπηρεσιακότητα μόνο), όπως πχ. το καθηκοντολόγιο για τις δύο ειδικότητες των κλάδων μας (ΕΒΠ, ΠΕ25) που ήδη η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είχε ζητήσει, και όποιο άλλο σχετικό με υπηρεσιακά ζητήματα μπορούμε επιπλέον να θέσουμε εμείς.
    Επίσης, μας ενημέρωσε ότι θα μας στείλει και επίσημη σχετική πρόσκληση για τη λειτουργία της επιτροπής αυτής.
    2. «Κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί έγκαιρα σε τεχνικό επίπεδο, η κατάρτιση ενιαίου πίνακα για τις προσλήψεις αναπληρωτών ώστε να λειτουργήσει από την επόμενη σχολική χρονιά».
    Όλοι οι εκπρόσωποι του ΕΕΠ-ΕΒΠ που συμμετείχαν στη συνάντηση τόνισαν ως αδιαπραγμάτευτη αναγκαιότητα τη διεκπεραίωση υλοποίησης από τώρα :
    τόσο της ένταξής μας στον ΟΠΣΥΔ για τη διαδικασία των μεταθέσεων-αποσπάσεων για το σχολικό έτος 2017-2018, θέτοντας ως πρώτη διερώτηση το ότι εφόσον μπορούν να δημιουργηθούν 12 φόρμες για τους εκπαιδευτικούς έγκαιρα γιατί να μην μπορεί να δημιουργηθεί άλλη 1 για εμάς μέχρι την άνοιξη, ώστε να προλάβουν να διεκπεραιωθούν έγκαιρα και οι αιτήσεις των αποσπάσεων;
    όσο και, της τεχνικής ολοκλήρωσης του ενιαίου πίνακα για τη διαδικασία των προσλήψεων αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά, θέτοντας ως πρώτες απαντήσεις :α) ότι κάθε χρόνο ακούγεται το ίδιο επιχείρημα από πλευράς υπουργείου (‘’επειδή δεν προλαβαίνει για φέτος, θα γίνει για την επόμενη χρονιά’’), β) υπάρχει επαρκές χρονικό περιθώριο για την κατάρτιση του ενιαίου πίνακα ώστε να λειτουργήσει για τις αιτήσεις των αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ για την επόμενη σχολική χρονιά, αρκεί άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών, γ) ήταν τεράστιο το κόστος (από πολλές απόψεις) που υπέστησαν τη φετινή χρονιά οι αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ και θεωρούμε αδιανόητο να επαναληφθεί η ίδια απαράδεκτη κατάσταση και την επόμενη χρονιά λόγω μη έγκαιρης κατάρτισης του ενιαίου πίνακα.
    Επιπλέον, ο κος Κασσιανός μάς ενημέρωσε ότι θα γίνει από το ΑΣΕΠ καταγραφή των θεμάτων που θα πρέπει -κατά τη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής- να τύχουν διορθώσεων στην εγκύκλιο των αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ.
    Τέλος, ζητήσαμε ενημέρωση για τις επικείμενες αλλαγές ενόψει της δημιουργίας του νέου θεσμού των Κ.ΥΠ.Ε.Κ. Ο κος Κασσιανός μάς ενημέρωσε ότι θα κατοχυρωθεί θεσμικά η υποχρεωτικότητα της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων φορέων της εκπαίδευσης μέσα από τακτικές θεσμικές συναντήσεις υποομάδων (σχολικοί σύμβουλοι, υποστηρικτικό κομμάτι, τεχνολογικό κομμάτι) των αντίστοιχων φορέων, ενώ για τα ΚΕΔΔΥ μάς ενημέρωσε ότι επίκειται αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας προς την κατεύθυνση της έμφασης στον τομέα της υποστήριξης. Έγινε αναφορά σε διάφορα θέματα δυσλειτουργίας, όπως οι λίστες αναμονής και η εισήγηση απαλλαγής από γραπτές εξετάσεις στις Ε.Μ.Δ. Από δικής μας πλευράς, τέθηκαν σοβαρά διαχρονικά ελλείμματα στη λειτουργία των ΚΕΔΔΥ, όπως η υποστελέχωση στα περισσότερα ΚΕΔΔΥ, η άνιση μεταξύ των ειδικοτήτων στελέχωση ή/και η έλλειψη βασικών ειδικοτήτων στη στελέχωσή τους, η έλλειψη προτυποποίησης, η έλλειψη θεσμοθέτησης της απαλλαγής από γραπτή εξέταση και για άλλες σοβαρές καταστάσεις (με χαρακτηριστική την περίπτωση της δυσπραξίας), η έλλειψη (από συστάσεώς τους μέχρι τώρα) αποτίμησης της λειτουργίας του θεσμού των ΚΕΔΔΥ και των προβλημάτων του , κά.
    Loading...