ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου – Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου κάλεσε τα μέλη του σε προγραμματισμένη Γενική Συνέλευση, στις 11/1/2018, με θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς και πρόκειται να συζητηθούν στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα στις 20/01/2018.

➢ Μέτρα της τρίτης αξιολόγησης (κατάργηση απεργιακού δικαιώματος, 30ωρουποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο, συγχωνεύσεις σχολείων, αξιολόγηση)

➢ Νέο Λύκειο

➢ Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου

➢ Αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων

Μετά από συζήτηση που διεξήχθη ανάμεσα στα μέλη της ΕΛΜΕ, το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα να καταδικάσει τα νέα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που στόχο έχουν την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση τόσο της Παιδείας, όσο και των συνθηκών και όρων εργασίας των εκπαιδευτικών.

Επίσης, στο ζήτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, ζήτημα που έχει δημιουργήσει κύμα αντιδράσεων σε όλη την Ελλάδα, μετά από την πρόταση που έχει καταθέσει το Υπουργείο Παιδείας, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου αποφάσισε ομόφωνα να στηρίξει την πρόταση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, όπως αυτή καταγράφεται στην εισήγηση που έστειλε προς συζήτηση στις ΕΛΜΕ όλης της χώρας, ενόψει της επικείμενης Γ.Σ. των Προέδρων. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητά από το ΥΠΠΕΘ να πάρει πίσω την πρόταση που έχει καταθέσει. Παραθέτουμε το απόσπασμα της εισήγησης που αφορά στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων:

«Αναμοριοδότηση δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων: Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Όπως είναι γνωστό ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για να συγκροτηθεί τμήμα στα ΕΠΑ.Λ (τομείς και ειδικότητες) καθώς και στα Γενικά Λύκεια (Ομάδες Προσανατολισμού – Κατευθύνσεις) συναρτάται με τον χαρακτηρισμό του σχολείου καθώς και με τα μόρια που αυτό δίνει στους εκπαιδευτικούς.

Στην πραγματικότητα, με την αναμοριοδότηση έχουμε μαζική βαθμολογική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, με συνακόλουθο αποτέλεσμα την αύξηση του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση των ανωτέρω τμημάτων.

Με την πρόταση του ΥΠΠΕΘ για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων υποβιβάζονται σε κατηγορία περίπου 430 σχολεία, πράγμα που θα έχει ως άμεση συνέπεια να αυξηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων των Ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.

Συνακόλουθα η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων θα επιφέρει νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων. Πρόκειται δηλαδή για έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.

Στην προσχηματική επιχειρηματολογία του Υπουργείου ότι επιβάλλεται τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εδρεύουν στην ίδια πόλη ή χωριό να έχουν τον ίδιο αριθμό μορίων διαβίωσης, απαντάμε ότι αυτό μπορεί να συμβεί με την άνοδο των μορίων της Πρωτοβάθμιας στο επίπεδο των ισχυόντων για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Άλλωστε το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ουδέποτε ζήτησε γενική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.

Πέραν της συνολικής απόρριψης του σχεδίου αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επισημαίνουμε τα εξής:

· Είναι απαράδεκτο το ισοπεδωτικό πνεύμα με το οποίο αντιμετωπίζονται τα σχολεία που εδρεύουν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων (τέως Νομών), χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα κριτήρια της περιοχής. Για παράδειγμα τα σχολεία των πρωτευουσών της Θράκης (Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη) καθώς και οι πρωτεύουσες μειονεκτικών περιοχών (π.χ. το Καρπενήσι ή η Φλώρινα) θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο.

· Θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρξει αναδρομικότητα στην αναμοριοδότηση, διότι με αυτή την πρακτική δεν λαμβάνονται υπόψη οι συνθήκες διαβίωσης που επικρατούσαν στην περιοχή που υπηρέτησαν οι συνάδελφοι προ πολλών ετών.

· Θεωρούμε διακριτική μεταχείριση σε βάρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για ύπαρξη μοριοδότησης σχολείων με 14 μόρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εδρεύουν στο ίδιο χωριό ή στο ίδιο νησί. Ζητάμε να υπάρξει η ίδια μεταχείριση και για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

· Θεωρούμε σοβαρότατη παράλειψη το γεγονός ότι δεν ελήφθη υπόψη η απόσταση των σχολικών μονάδων από τα σύνορα του Κράτους. Πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να πριμοδοτούνται τα ακριτικά σχολεία.

· Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη ούτε οι προτάσεις των τοπικών ΕΛΜΕ, αλλά ούτε και οι προτάσεις των οικείων ΠΥΣΔΕ.»

Η υπογράμμιση είναι δική μας, καθώς τα παραπάνω έχουν άμεση σχέση με τις σχολικές μονάδες τόσο της Λήμνου όσο και του Αγ. Ευστρατίου.

Ενάντια στην παρελκυστική και αδιέξοδη πολιτική του Υπουργείου, παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στις πάγιες διεκδικήσεις του κλάδου και απαιτούμε:

Απόσυρση της πρότασης του υπουργείου που αφορά την μοριοδότηση.

Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.

20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.

Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.

Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

Μεταθέσεις ανάλογες με τις ανάγκες σχολείων και εκπαιδευτικών.

Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων των τελευταίων ετών (αύξηση ωραρίου, περικοπές ωρών/μαθημάτων/ειδικοτήτων, αριθμός παιδιών στο τμήμα κοκ.)

Απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ετοιμάζουν για το «Νέο λύκειο», τις νέες αναθέσεις και συγχωνεύσεις ειδικοτήτων, κ.ά. που οδηγούν σε μείωση της οργανικότητας των σχολείων και ως εκ τούτου στον μηδενισμό των διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων.