«Ελλείψεις και κενά «παραλύουν» τα σχολεία της Κρήτης»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔09/12/2017 - 10:15 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Στις σημαντικές ελλείψεις και τα σε εκπαιδευτικούς στα της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας της Κρήτης, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κων/νο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται σύμφωνα με το creteplus.gr: «Συμπληρώνονται σχεδόν τρεις μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους και η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Χώρα μας συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα αναφορικά με τις ελλείψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας. Παρά τις πανηγυρικές δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, ότι «μετά από 30 χρόνια, τα σχολεία ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά», η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει τον Υπουργό, αφού τα κενά στα σχολεία εξακολουθούν να υφίστανται τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου και καθιστούν δύσκολη την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία τους.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα, αναφορικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, εντοπίζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ «υποφέρει» και η ειδική αγωγή στην πρωτοβάθμια. Ειδικότερα, στην Κρήτη, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν στο Ηράκλειο 11 κενά σε δασκάλους και ένα σε νηπιαγωγούς, στο Ρέθυμνο τρεις νηπιαγωγοί, στα Χανιά δώδεκα δάσκαλοι και στο Λασίθι δύο δάσκαλοι και δύο νηπιαγωγοί. Στην περιφερειακή ενότητα Λασιθίου, υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα, από την αρχή δεν καλύφθηκαν κενά σε ειδικότητες, λείπουν, για παράδειγμα, εννέα εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας, οχτώ εικαστικών και τέσσερις θεατρολόγοι.

Πολύ σημαντικά είναι τα κενά εντοπίζονται στο νευραλγικό κομμάτι της ειδικής αγωγής, στην παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης, αφού στο Ηράκλειο υπάρχουν 100 ελλείψεις, στο Ρέθυμνο 95, στα Χανιά 30 και στο Λασίθι 37. Συνολικά τα κενά εκπαιδευτικών στην Κρήτη φτάνουν τριψήφιο αριθμό, αφού πολλά σχολεία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα και λείπουν βασικές ειδικότητες. Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, ώστε να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα σχολεία και να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία που υπολειτουργούν.

Είναι απαράδεκτο να έχουμε φτάσει στον Δεκέμβριο και να υπάρχουν σημαντικά κενά ακόμη και σε βασικές ειδικότητες, όπως σε φιλολογικά μαθήματα και μαθήματα θετικών επιστημών. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να ολιγωρεί καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά της, χωρίς να ενεργήσει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποφασιστικότητα και όχι απλά να υπόσχεται ότι «θα γίνουν προσλήψεις» το επόμενο διάστημα και «θα αξιοποιηθούν κονδύλια που προέρχονται από άδειες εκπαιδευτικών άνευ αποδοχών».

Με θεωρίες, «αριστερά ευχολόγια» και «πανηγυρικές δηλώσεις» περί επιστροφής «στην κανονικότητα» δεν λύνονται τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης. Η κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει για την διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των σχολείων. Τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης, αποκαλύπτουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για «… εύρυθμη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς» για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι μια επικοινωνιακή επίφαση, για να καλυφθεί η πολιτική της που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας παιδείας.

Έτσι, αντιλαμβάνεται προφανώς ο κ. Υπουργός την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και του απολυτηρίου: με σημαντικές ελλείψεις, κατακρεουργημένο ωράριο και ευκαιρίες σε λίγους και εκλεκτούς. Η αριστεία άλλωστε όπως έχει δηλώσει ο κ. Γαβρόγλου είναι «εγωκεντρική». Τα κενά στα σχολεία είναι χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές και η προβληματική αυτή κατάσταση πρέπει να λυθεί αποτελεσματικά, επαρκώς και αμέσως. Το πρωτοφανές αυτό αδιέξοδο, είναι το αποτέλεσμα της κυβερνητικής αβλεψίας και ολιγωρίας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποφασιστικότητα, να ενεργήσει τα δέοντα και να επιλύσει άμεσα το πρόβλημα με τρόπο αποτελεσματικό».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία της Α/βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης στην Κρήτη και την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών;

2. Ποια συγκεκριμένα μέτρα πρόκειται να λάβει το Υπουργείο Παιδείας το ταχύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση του προβλήματος των μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα ολοήμερα τμήματα, την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης;».

 

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral

    ideascentral