10ΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΩΝ

Ο κύκλος «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο» συνεχίζεται στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας με τη διημερίδα που διοργανώθηκε 1-2 Απρίλη από την παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο», τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και Α’ Αθήνας και το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Η διημερίδα με τίτλο «Αναπτύσσοντας την ελεύθερη έκφραση και το συλλογικό πνεύμα στο σχολείο με την παιδαγωγική Φρενέ» είχε σκοπό τη γνωριμία με την Παιδαγωγική Φρενέ και την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων για ένα σύγχρονο σχολείο με έμφαση στην ελεύθερη έκφραση, την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη χειραφέτηση και την κριτική σκέψη του μαθητή.

Την Παρασκευή 1η Απριλίου, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, μετά την προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται», D. Losset, 2006 ακολούθησε Στρογγυλό τραπέζι με συμμετέχοντες τους Ντενί Μοράν, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, και Ολιβιέ Φρανκόμ, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, αμφότεροι υπεύθυνοι του τομέα εκπαίδευσης του Συνεταιριστικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEM Pédagogie Freinet), καθώς και με τον Μιχάλη Παπαδόπουλο, ανώτερο σχολικό ψυχολόγο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, καθηγητή ειδικό στα προγράμματα συνεργατικής μάθησης με την παιδαγωγική Φρενέ για την πρόληψη κατά της σχολικής αποτυχίας, του λειτουργικού αναλφαβητισμού και της βίας στα σχολεία της Κύπρου, και τον Άγγελο Πατσιά, τον δάσκαλο που εφάρμοσε στο δημόσιο σχολείο του Φουρφουρά τις αρχές της ελεύθερης και συνεργατικής εκπαίδευσης. Η βραδιά στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου, έκλεισε με μια ουσιαστική συζήτηση με το κοινό, με ιδέες και προτάσεις για το ελληνικό σχολείο.

Το Σάββατο, 2 Απριλίου στο 1ο 12/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μίου Αθηνών (Μαράσλειο), έγιναν βιωματικά εργαστήρια με θέματα τα Σχολικά συμβούλια, τα πλάνα εργασίας, τα συμβόλαια τάξης, καθώς και εργαστήρια για τον κινηματογράφο και το ραδιόφωνο στο σχολείο, τεχνικές και εργαλεία ενός δημιουργικού και συνεργατικού σχολείου.

Από την Δευτέρα 4 Απριλίου έως το Σάββατο 9 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί ειδική επιμόρφωση στην Παιδαγωγική του Σελεστέν Φρενέ με θέμα: «Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό». Συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Γαλλικό Ινστιτούτο και την παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο» και υποστηρίζεται από τους προαναφερόμενους διακεκριμένους καθηγητές Ολιβιέ Φρανκόμ και Ντενί Μοράν, μέλη του ICEM Pédagogie Freinet σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς Σοφία Λάχλου, Στέλλα Μπαδικιάν και Χαράλαμπο Μπαλτά, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο».

Οι επιμορφούμενοι θα εμβαθύνουν με βιωματικό τρόπο στις αρχές και τις τεχνικές Φρενέ στην εξής θεματολογία: Συμβούλια τάξης, Συμβούλια σχολικής κοινότητας, Συμβόλαια και πλάνα εργασίας, Εξατομικευμένη εργασία-αυτοδιόρθωση, Συλλογική εργασία, Ελεύθερη έκφραση, Σχολικά έντυπα (Εφημερίδα τάξης και Μικρά βιβλία) και Διασχολική αλληλογραφία.

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί σε Αθήνα και Κόρινθο

* στην Αθήνα, στο Γαλλικό Ινστιτούτο (Σίνα 31) την Παρασκευή 4 Απριλίου 17:00-20:00, την Τρίτη 5 Απριλίου 17:00-20:00 και την Τετάρτη 6 Απριλίου 17:00-20:00,

* στην Κόρινθο, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, την Παρασκευή 8 Απριλίου 17:00-20:00 και το Σάββατο 9 Απριλίου 11:00-18:00.

Πληροφορίες στο www.skasiarxeio.wordpress.com