Εκπαιδευτικός έπαθε ηλεκτροπληξία κατά τη διάρκεια του μαθήματος

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔10/05/2018 - 19:30 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Με αφορμή εργατικό ατύχημα – ηλεκτροπληξία που συνέβη σε εκπαιδευτικό του 6ου ΕΠΑΛ Αθήνας, κατά τη διάρκεια μαθήματος, η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) εκφράζει ευχές για πλήρη και ταχεία ανάρρωση.Το εν λόγω ΕΠΑΛ λειτουργεί πρωί και βράδυ και σαν ΙΕΚ και σαν Εργαστηριακό Κέντρο και σαν εσπερινό ΕΠΑΛ, ενώ υπάρχουν διαπιστωμένες κακοτεχνίες, συχνές βλάβες και ελλιπής συντήρηση.

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ)

Ατυχήματα, για άλλους – διάφορους λόγους έχουν συμβεί εκεί και στο παρελθόν.

Τα εργαστήρια που έγινε το ατύχημα έκλεισαν προσωρινά με απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας. Το περιστατικό, φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των εργαστηριακών υποδομών των ΕΠΑΛ, γενικότερα ζητήματα συντήρησής τους και ανεπάρκειας στη χρηματοδότηση. Επιπλέον, φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη για λήψη μέτρων που αφορούν την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Ειδικότερα:

  1. Στραγγίζει η διαρκώς μειούμενη (κατά 50% φέτος) κρατική χρηματοδότηση προς τις σχολικές επιτροπές. Ο Δήμος Αθήνας, παρακρατώντας λεφτά για τις ΔΕΚΟ, θέτοντας σχολεία σε «επιτροπεία» και «στάση πληρωμών», οδηγεί τις σχολικές μονάδες να λειτουργούν με όρους μάνατζμεντ και ανταποδοτικότητας, δίνονται ελάχιστα χρήματα σε σχέση με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα αναγκαίες παρεμβάσεις να μη γίνονται για (δήθεν) λόγους «οικονομίας».
  2. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν στα σχολεία συντηρητής, τεχνικός ασφάλειας, σχολίατρος και γιατρός εργασίας, που να εστιάσουν κατ’ αρχήν στην πρόληψη αλλά και να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος παρουσιαστεί. Επίσης, είναι απαράδεκτο να μην γίνεται λόγος για τις αποζημιώσεις και την ευθύνη του κράτους, ως εργοδότη, στην αποκατάσταση των συναδέλφων όπου και όταν απαιτηθεί κάτι τέτοιο. Ακόμη, στην περίπτωση των αναπληρωτών, ο συνάδελφος που έχει υποστεί σοβαρό εργατικό ατύχημα καλείται εντός 15 ημερών να επανέλθει στην εργασία, αλλιώς απειλείται κιόλας με απόλυση. Λόγος να μη γίνει για τις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές όπου τα δημόσια Νοσοκομεία και οι δομές υγείας «πνέουν τα λοίσθια».
  3. Είναι μεγάλες οι κυβερνητικές ευθύνες για τα προηγούμενα, όπως και για την επιλογή στοιβάγματος των μαθητών σε πολυμελή τμήματα. Ιδιαίτερα στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ αλλά και σε μαθήματα θεωρητικά που στην πράξη απαιτούν εργαστηριακή επίδειξη ή πρακτική, σε αρκετές περιπτώσεις το πρόβλημα παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών, η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η κινητικότητα από σχολείο σε σχολείο, η περικοπή του δεύτερου καθηγητή στα εργαστήρια ή του εργαστηριακού βοηθού και μια σειρά από άλλες, αντίστοιχες, επιλογές των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων από κοινού με τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, διαμορφώνουν το έδαφος για τέτοιου είδους εξελίξεις (πχ. έχουν αυξηθεί τα ατυχήματα των εκπαιδευτικών που «μετακινούνται» την ίδια μέρα με το δικό τους αυτοκίνητο μεταξύ διαφορετικών σχολείων).

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.

Η κατάσταση δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια. Χρειάζονται μέτρα και πρέπει να διεκδικήσουμε την υγιεινή και την ασφάλεια στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς, τακτικό έλεγχο των προδιαγραφών ασφαλείας των κτιρίων και των εργαστηρίων, δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ που έχουν αυξημένη επικινδυνότητα (πχ. φιάλες αερίων) ανεξάρτητα από αριθμό μαθητών, επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από το κράτος και απόδοση των χρημάτων στα σχολεία για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών τους, πρόσληψη συντηρητών – τεχνικών ασφαλείας – σχολίατρων και γιατρών εργασίας σε ομάδες σχολείων ή σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα, αποζημίωση των συναδέλφων και εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών και σε αυτόν τον τομέα, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας – κατεύθυνσης – εργαστήριο, κάλυψη ωραρίου σε έως δύο το πολύ σχολεία.

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral