• Εισήγηση Δ.Σ. Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών Βόλος 24/4/2015

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔27/04/2015 - 22:45 | Author: Newsroom

    Εισήγηση Δ.Σ. Σ.Α.Ν.

    Βόλος 24 Απριλίου 2015

    O Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών δηλώνει την παρουσία του στο χώρο της εκπαίδευσης άτυπα από τον Οκτώβριο του 2013, ενώ σύντομα συμπληρώνει ένα χρόνο θεσμικά επίσημης λειτουργίας έπειτα από απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας και των εκλογών που πραγματοποιήθηκαν αμέσως μετά.

    Ο Σ.Α.Ν. είναι ένας σύλλογος που στις δύσκολες κοινωνικο- οικονομικές συγκυρίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας, έδωσε δυναμικό παρόν τόσο στο χώρο της εκπαίδευσης, όσο και στο συνδικαλιστικό κομμάτι των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που εκπροσωπούνταν ελλειμματικά τα τελευταία χρόνια.

    Ο θεσμός του αναπληρωτή εκπαιδευτικού και ειδικότερα όπως έχει οργανωθεί στην χώρα μας αποτελεί μια ιδιότυπη μορφή σύμβαση εργασίας, κατά την οποία το ελληνικό κράτος καλύπτει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του στην κάλυψη των κενών για την στελέχωση των σχολικών μονάδων της ελληνικής επικράτειας, παρέχοντας εν τέλει ελάχιστες εγγυήσεις προς τους εργαζόμενους για την διασφάλιση του εργασιακού περιβάλλοντος τους.

    Η στελέχωση των σχολικών μονάδων με «πρόθυμους» και «ελαστικούς» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι κυριολεκτικά stand by για την κάλυψη οποιουδήποτε κενού στην χώρα, ενόψει και της αυξανόμενης ανεργίας, αποτελεί μια εξαιρετική και φθηνή επιλογή για την ελληνική Διοίκηση.

    Κανείς δεν φανταζόταν ότι η κάλυψη των σχολικών κενών πλέον αποτελεί, στην μεγάλη τους πλειοψηφία, υποχρέωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι υπερκαλύπτουν τις υπάρχουσες ανάγκες τόσο λόγω της παροιμιώδους τους προθυμίας όσο και λόγω της εξαιρετικής επάρκειας και κατάρτισης τους, η οποία έχει επιπλέον ενισχυθεί από την προϋπηρεσία τους.

    Ο Σύλλογος μας ήρθε να αναδείξει αυτή την χρησιμότητα των αναπληρωτών στην εκπαίδευση και να επισημάνει το κομβικό ρόλο που διαδραματίζει ο έλληνας αναπληρωτής εκπαιδευτικός στην σημερινή εποχή. Ρόλος που αναγνωρίζεται από το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως από τα παιδιά και τους γονείς τους.

    Η ανάγκη του αναπληρωτή για την κατοχύρωση του εργασιακού του μέλλοντος, δεν προέρχεται από μια στείρα και κακώς εννοούμενη ματαιοδοξία αλλά από την ειλικρινή αγωνία του εκπαιδευτικού που κάθε έτος καταθέτει την ίδια του την ψυχή στις σχολικές αίθουσες και διαπαιδαγωγεί, καθοδηγεί, υποστηρίζει, ενισχύει, στηρίζει και εν τέλει ταυτίζεται με την κοινωνία των μαθητών του, την οποία με την λήξη του σχολικού έτους αποχαιρετά.

    Η ελληνική Διοίκηση μέσα στον κυκεώνα της απρόσωπης γραφειοκρατίας της, ποτέ δεν κατάφερε να αξιολογήσει αυτό το έλλειμμα που προκαλείται στην παιδεία, αλλά αντιμετωπίζοντας το, όπως όλα τα ζητήματα, με στυγνή λογιστική διάθεση, επέλεξε μια κατάσταση η οποία δεν τιμά κανένα. Αυτή είναι η επιδίωξη του Συλλόγου μας, η μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με γνώμονα όχι το προσωπικό συμφέρον αλλά πραγματικά το όφελος της παιδείας και των ίδιων των μαθητών.

    Κάνοντας μια μικρή ανασκόπηση στα πεπραγμένα του συλλόγου, επισημαίνουμε ότι, από τις αρχές του περασμένου Σεπτέμβρη καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε συναντήσεις, με στελέχη του Υπουργείου παιδείας και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καθώς και με εκπροσώπους κομμάτων σχετικούς με θέματα εκπαίδευσης.

    Μετά το πέρας των εθνικών εκλογών του περασμένου Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκαν εκ νέου συναντήσεις με στελέχη της νεοσύστατης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

    Πάγιο αίτημα του συλλόγου είναι ο άμεσος διορισμός εκπαιδευτικών,προτείνοντας περαν του συστήματος 60- 40, ένα σύστημα διορισμού στηριγμένο στην επιτυχία του τελευταίου διαγωνισμού ΑΣEΠ , σε συνδυασμό με τα μόρια της καθαρής προϋπηρεσίας,έπειτα από την πρόσφατη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ. Ως προς το ζήτημα της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας της περιόδου 2010-2014 στους πίνακες αναπληρωτών, η θέση του συλλόγου είναι η προσμέτρηση της καθαρής προϋπηρεσίας, χωρίς τον υπολογισμό των δυσπρόσιτων για το διάστημα αυτό, καθώς ουδείς γνώριζε το ενδεχόμενο προσμέτρησης αυτών, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 3848/2010 .

    Όσον αφορά το ζήτημα του διετούς αποκλεισμού των αναπληρωτών που αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ή παραιτούνται, ζητήθηκε από το σύλλογο η άρση του διετούς αποκλεισμού από τον πίνακα αναπληρωτών. Ο σύλλογός μας έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ικανοποιημένος καθώς οι παραπάνω προτάσεις μας βρήκαν πρόσφορο έδαφος και φαίνεται να υϊοθετούνται από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας εν όψει της κατάρτισης και της κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία το αμέσως επόμενο διάστημα.

    Πέραν των παραπάνω αιτημάτων, ο σύλλογος αναπληρωτών νηπιαγωγών έχει ζητήσει την ειδική παροχή μητρότητας(6 μηνη αδεια ΟΑΕΔ) και για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς καθώς και τη μοριοδότηση των μονογονέων εκπαιδευτικών ως προς την τοποθέτησή τους στις σχολικές μονάδες.Θα ήθελα να επισημάνω πως όλα αυτά τα χρόνια οι αναπληρωτές αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας,με ίδιες υποχρεώσεις αλλα με διαφορετικά δικαιώματα.

    Ελπίζουμε σύντομα να αρθούν αυτές οι αδικίες και από την πλευρά μας δεσμευόμαστε ότι θα αγωνιστούμε γι’αυτό. Τέλος,θεωρούμε πως η θεσμοθέτησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης είναι αναγκαία,δίνοντας ,παράλληλα, λύση σε ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα υπο την προϋπόθεση ωστόσο της εξασφάλισης των κατάλληλων για την φιλοξενία και ασφάλεια των μαθητών, κτιριακών υποδομών.

    Σε αυτό τον αγώνα που δίνουμε μήνες τώρα σας θέλουμε όλους συμμέτοχους και συμπαραστάτες.

    Aς θυμηθούμε τη ρήση του Σωκράτη ‘’Η παιδεία καθάπερ ευδαίμων χώρα, παντα τ’αγαθά φέρει’’, η σωστή δηλαδή παιδεία όπως ακριβώς μια εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά που χρειάζεται η κοινωνία μας.Κι εμείς ως Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών,ως άλλοι άοκνοι εργάτες δουλεύουμε γι’αυτό.

    πηγή Σ.Α.Ν.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...