Εισαγωγή χωρίς Πανελλαδικές σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης

Την αντικατάσταση των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ένα νέο μοντέλο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εισηγείται ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος.

Δύσκολο αλλά αναγκαίο εγχείρημα χαρακτήρισε τον Εθνικό διάλογο, μιλώντας στο Κόκκινο, ο καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος της νεοσυσταθείσας Επιτροπής του Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος ενώ τάχθηκε υπερ της κατάργησης των Πανελλήνιων εξετάσεων.

O Αντώνης Λιάκος σε χθεσινή του συνέντευξη του, ανέφερε ότι δεν χρειάζονται Πανελλαδικές για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, υπονοώντας ουσιαστικά ότι οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα χαμηλής ζήτησης.

Επίσης ανέφερε ότι δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ οι Πανελλήνιες εξετάσεις, για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά. Ο κ. Λιάκος τόνισε: «Σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, γι’ αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10. Λίγες σχολές χρειάζονται εξετάσεις».

«Σ’ αυτές τις λίγες σχολές θα υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας με κριτήρια, τα οποία θα διαμορφωθούν και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ. Ολα αυτά τα κριτήρια δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα φροντιστήρια. Δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση. Δεν είναι απαραίτητο, αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική, να έχει τελειώσει πρακτικής Κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάει Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών».

Αναφερόμενος στην αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Λιάκος είπε πως το Λύκειο δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μονόδρομος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίθετα, υπογράμμισε την αναγκαιότητα διαμόρφωσης μια αυτόνομης βαθμίδας που θα βοηθήσει στην διαμόρφωση του αυριανού πολίτη που θα πρέπει να έχει βάθος σκέψης και αντίληψης.

Αναφέρθηκε επίσης σε τρεις μεγάλες σφαίρες οι οποίες θα διέπουν το Λύκειο:
1. Την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική
2. Τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος
3. Τη τέχνη και τον πολιτισμό

Τέλος προανήγγειλε τον ανασχεδιασμό του χάρτη των σχολών και των τμημάτων της Τριτοβάθμια εκπαίδευσης.