Πώς να “στήνουν” τις δικές τους εικονικές επιχειρήσεις και σχολικούς συνεταιρισμούς, πώς να συνεργάζονται σε ομάδες, αλλά και πώς να καλλιεργούν την εφευρετικότητά τους και να δημιουργούν καινοτόμες κατασκευές, μαθαίνουν οι μαθητές στη Βόρεια Ελλάδα. Τα εγχειρήματά τους θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο της ημερίδας Μαθητικής Επιχειρηματικότητας, που διοργανώνει αύριο Τρίτη η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας. Η ημερίδα θα ξεκινήσει στις 11 το πρωί, στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών, στο πλαίσιο του Περιφερειακού Θεματικού Δικτύου Αγωγής Σταδιοδρομίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Τα ίδια τα παιδιά, εκπαιδευτικοί και επιχειρηματίες θα παρουσιάσουν και θα αναπτύξουν στην ημερίδα θέματα που σχετίζονται με τις καινοτόμες κατασκευές τους, τη δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων αλλά και σχολικών συνεταιρισμών, την κατανόηση τοπικών συνθηκών και πολιτισμικών επιρροών στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, καθώς και την αξιοποίηση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος κάθε περιοχής.

«Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να στήνουν δικές τους εικονικές επιχειρήσεις, να καλλιεργούν την εφευρετικότητά τους και να δημιουργούν καινοτόμες κατασκευές. Δεν προσεγγίζουμε την επιχειρηματικότητα από την καθαρά οικονομική οπτική. Στόχος μας είναι οι μαθητές να ερευνούν, να δημιουργούν, να εφαρμόζουν τις ιδέες τους, να συνεργάζονται, να καλλιεργούν επιχειρηματική κουλτούρα» αναφέρει στο ΑΠΕ ΜΠΕ η Αθηνά Τεστέμπαση, υπεύθυνη Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και επισημαίνει: «καλλιεργείται η συνεργασία, η αξιοποίηση των ιδεών και οι στρατηγικές πρακτικής προώθησή τους».

Προτεραιότητα δίνεται στη δημιουργία σχολικών συνεταιρισμών για τους οποίους υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, καθώς και στην κοινωνική, πράσινη, οικιακή, επιχειρηματικότητα, υπογραμμίζει ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Πέλλας, Θωμάς Μπαχαράκης και τονίζει ότι ιδιαιτέρως για τα παιδιά στα σχολεία Ειδικής Αγωγής οι σχολικοί συνεταιρισμοί αποτελούν την απάντηση στην ανεργία και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

«Στην ημερίδα, εκτός των άλλων, θα έχουμε εισηγήσεις από επιχειρηματίες αλλά και από τον διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Ν. Φιλαδέλφειας για τους σχολικούς συνεταιρισμούς, στους οποίους έχει παλαιότερη εμπειρία. Δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στους συνεταιρισμούς. Για νέους που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία και συμμετέχουν στο Περιφερειακό Θεματικό Δίκτυο Αγωγής Σταδιοδρομίας, είναι μια ενδιαφέρουσα και πολλά υποσχόμενη διέξοδος για κοινωνική ένταξη και ουσιαστική απασχόληση», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μπαχαράκης.

Στην ημερίδα Μαθητικής Επιχειρηματικότητας, θα συμμετάσχουν περίπου 300 μαθητές και 30 εκπαιδευτικοί από 10 σχολεία της Πέλλας και της Κεντρικής Μακεδονίας μεταξύ αυτών το 30ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, το 2ο Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) Γιαννιτσών, το ΓΕΛ Αξιού, το 1ο ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης.

Το ρομποτικό χέρι και η δημιουργία χρηστικών αντικειμένων από άχρηστα είδη

Πολλές από τις σχολικές ομάδες έχουν ήδη συμμετάσχει σε παρόμοιες διοργανώσεις. Η ομάδα Ρομποτικής του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Κρύας Βρύσης παρουσίασε το ρομποτικό χέρι που δημιούργησε, στο μεγάλο 10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. «Το ρομποτικό χέρι που έφτιαξαν οι μαθητές συνοδεύεται από ένα γάντι με αισθητήρες, μπορεί να αντιγράφει τις κινήσεις του χειριστή και να έχει εφαρμογή στην ιατρική και τη βιομηχανία» αναφέρει ο ηλεκτρολόγος μηχανικός, καθηγητής του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Ιωάννης Γκαμπέλης.

«Πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά για να φτιάξουν τους αισθητήρες», συμπληρώνει η διευθύντρια του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης, Λεμονιά Παπαδοπούλου, η οποία όπως τονίζει τα παιδιά δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν συνεργάζονται, είναι πιο ευρηματικοί. «Αντιλαμβάνονται με έναν πρακτικό τρόπο πόσες διαφορετικές ειδικότητες μπορούν να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν ένα πρότζεκτ» όπως σχολιάζει η κ. Παπαδοπούλου. «Για παράδειγμα στο σχολείο δεν έχουμε μάθημα ρομποτικής, όμως ειδικότητες όπως αυτές από τα τμήματα αρχών ηλεκτρολογίας και πληροφορικής συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν το ρομποτικό χέρι» αναφέρει η διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης.

Μία άλλη πρακτική που αναπτύσσεται για την οποία δείχνουν ενδιαφέρον οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης και θα παρουσιαστεί στην ημερίδα Μαθητικής Επιχειρηματικότητας είναι η «Trash or Treasure»! «Άχρηστα πλέον, παλιά αντικείμενα και υλικά παίρνουν νέα μορφή και γίνονται χρήσιμα» καταλήγει η κ.Παπαδοπούλου. «Μαθητές μας πήραν τις σπασμένες καρέκλες από τις αίθουσες, και ενώνοντας τους σκελετούς έφτιαξαν παγκάκια για το σχολείο. Φέτος θα δωρίσουν τέτοια παγκάκια και σε σχολεία της περιοχής μας».