Συντάκτης: Δρ. Γεώργιος Μπαμπασίδης, Αστροφυσικός, Εκπαιδευτικός ΠΕ04

Περίληψη:

Με την παρούσα πρόταση, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία, εισηγούμαστε την υιοθέτηση του συστήματος των τετραμήνων περιόδων και στο Γυμνάσιο όπως ήδη εφαρμόζεται στη βαθμίδα του Λυκείου.

Η πρόταση προέκυψε από τη διαπίστωση σημαντικών παιδαγωγικών προβλημάτων καθώς και οργανωτικών δυσλειτουργιών που παρατηρούνται τα τελευταία 15 περίπου χρόνια στο Γυμνάσιο. Η εφαρμογή των δύο τετραμήνων αντί των τριών τριμήνων θα επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στη σχολική ζωή του Γυμνασίου αναβαθμίζοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ενισχύοντας την θετική στάση του εφήβου μαθητή προς το Σχολείο. Με την αλλαγή των χρονικών περιόδων το Γυμνάσιο μετατρέπεται από εξεταστικό κέντρο σε ουσιαστική πηγή γνώσης.

Οργανωτικά, η σχολική μονάδα θα απαλλαγεί από σημαντικό φόρτο γραφειοκρατικών διαδικασιών και το εκπαιδευτικό προσωπικό θα μπορέσει να εστιάσει στην ουσιαστική μόρφωση και διαμόρφωση του μελλοντικού πολίτη. Οι μαθητές στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας και με δεδομένη την γενική κρίση που βιώνουμε σαν κοινωνία, χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στο νέο μαθησιακό περιβάλλον, χρειάζονται χρόνο για να αναπτύξουν τα ταλέντα και τις δεξιότητές τους, χρειάζονται χρόνο για να μάθουν πως μαθαίνουν. Η εφαρμογή των τετραμήνων αντί των τριμήνων θα τους δώσει το χρόνο που αναζητούν.