Η κυβέρνηση έχει μετατρέψει τα προγράμματα στο και στο δημοτικό σχολείο σε… πάρκινγκ παιδιών. Αυτό αναφέρει η ΔΟΕ σε υπόμνημά της προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, τονίζοντας ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου έλαβε τις αποφάσεις για τα ολοήμερα σχολεία με γνώμονα τη μείωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών. Η ΔΟΕ ζητεί μόνιμους διορισμούς, ενώ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ζητεί διάλογο από μηδενική βάση.

Ειδικότερα, το Δ.Σ. της ΔΟΕ κάνει λόγο για «καταστροφικές υπουργικές αποφάσεις για τη λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, οι οποίες είναι πλήρως ενταγμένες στη μνημονιακή λογιστική του “εξορθολογισμού” και των περικοπών στην εκπαίδευση». Εξειδικεύοντας, ως προς την προσχολική αγωγή η ΔΟΕ θεωρεί ότι η κυβέρνηση «δεν έχει στις προθέσεις της τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, διαλύει το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την επιστημονικά τεκμηριωμένη και την παιδαγωγική προσφορά του και στη θέση του φέρνει το, υποτιθέμενο, “νέο ενιαίο”, όπου χωρίζει το πρόγραμμα σε βασικό και προαιρετικό, αίροντας την αντισταθμιστική λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου και μετατρέποντάς το σε φύλαξη». Ως προς το δημοτικό σχολείο, η ΔΟΕ λέει ότι «πέρα από το προφανές της επιδίωξης εξοικονόμησης πόρων για να πραγματοποιηθούν όσο το δυνατό λιγότερες προσλήψεις, δημιούργησε μία σειρά ακόμη τεράστιων προβλημάτων, αφού χρησιμοποιήθηκαν τα τεχνητά πλεονάσματα σε ώρες δασκάλων που προκάλεσε η αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος για να προσληφθούν λιγότεροι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καθώς και εκπαιδευτικοί για την παράλληλη στήριξη με την ανάθεση των αντικειμένων αυτών σε δασκάλους υπό την απειλή της μετακίνησής τους για συμπλήρωση ωραρίου. Εχει επιβληθεί ως κανόνας η απλήρωτη εργασία, αφού χιλιάδες εκπαιδευτικές ώρες για την επίβλεψη της σίτισης των μαθητών δεν υπολογίζονται ως τέτοιες».

Ως προς την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων, η ΔΟΕ ζητεί «την άμεση κατάργηση (και όχι την αναστολή που ανοίγει τον δρόμο στην επαναφορά) όλου του θεσμικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση. Να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος για την αξιολόγηση με σεβασμό από την πολιτεία των θέσεων του κλάδου μας. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη για όλους τους εκπαιδευτικούς».