• Διπλή εξεταστική εαρινού 2015 – Τί ισχύει

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔05/05/2015 - 18:31 | Author: Newsroom

    Διπλή εξεταστική εαρινού 2015 – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

    Το Δεκέμβριο του 2014, υπερψηφίστηκε στη Βουλή, η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας με την οποία μεταξύ άλλων δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους φοιτητές των πανεπιστημίων και ΤΕΙ, να εξεταστούν κατά την εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου του 2015, σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν, ανεξαρτήτως εάν αυτά έχουν διδαχθεί το χειμερινό ή το εαρινό εξάμηνο.

    Δεν αναφέρει ρητά εμβόλιμη εξεταστική Ιουνίου 2015.

    Συγκεκριμένα η τροπολογία που υπερψηφίστηκε το Δεκέμβριο του 2014 ορίζει τα εξής:

    «Οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ (ΑΕΙ) έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στην εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου 2015 σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν από προηγούμενα εξάμηνα, ανεξάρτητα εάν αυτά διδάσκονται σε χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο” .

    Η τροπολογία όπως έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ αναφέρει πως η δυνατότητα των φοιτητών να εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν, είναι μόνο για την εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου του 2015 και όχι του Ιουνίου του 2015.

    Η τροπολογία που κατέθεσε ο Λοβέρδος δεν αναφέρει ρητά εμβόλιμη εξεταστική Ιουνίου 2015

    1. Προστίθεται παράγραφος 24 στο άρθρο 80 του ν. 4009/2011 ως ακολούθως: «24. Για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 κάθε φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί μετά το πέρας του χειμερινού εξαμήνου σε όλα τα μαθήματα που διδάχθηκε σε προηγούμενα εξάμηνα.»

    Δυστυχώς δεν αναφέρει ρητά εμβόλιμη εξεταστική Ιουνίου αλλά την αφήνει ως ανοικτό ενδεχόμενο, όσο αφήνει και την εμβόλιμη εξεταστική του Φεβρουαρίου. Εφόσον ο φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα που διδάχθηκε σε προηγούμενα εξάμηνα (συμπεριλαμβανομένου εδώ και του χειμερινού εξαμήνου του ακαδημαικού έτους 14-5), θεωρητικά πρέπει να υπάρξει εμβόλιμη εξεταστική.

    Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, η νομική τους επιτροπή γνωμοδότησε ότι το ΦΕΚ αναφέρεται σε ολόκληρη την ακαδημαϊκή χρονιά – μαζί με Ιούνιο και Σεπτέμβριο (στις εικόνες η γνωμοδότηση).

    Πατήστε πάνω στις εικόνες για να κάνετε zoom

    alt

    alt

    Επίσης, όπως αναφέρουν φοιτητές σύμφωνα με δημοσιεύματα, λίγες μέρες πριν την τροπολογία ο τότε Υπουργός φέρεται στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, στην Αθήνα, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου, να έχει δηλώσει ότι:

    «Τη δυνατότητα στους φοιτητές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ να εξεταστούν στην εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2015 σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν από προηγούμενα εξάμηνα, ανεξάρτητα εάν αυτά διδάσκονται σε χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο, δίνει τροπολογία που θα κατατεθεί προς ψήφιση, στη Βουλή, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.»

    Η κατάσταση όπως την περιγράφει η κινητοποίηση των φοιτητών (Να γίνει εμβόλιμη/διπλή εξεταστική τον Ιούνιο του 2015):

    1) Το πνεύμα και η πρόθεση του νομοθέτη στη συγκεκριμένη τροπολογία, απόλυτα διασαφηνισμένο από τις δηλώσεις του τότε υπουργού Α. Λοβέρδου, είναι η πραγματοποίηση των λεγόμενων διπλών ή εμβόλιμων εξεταστικών και στις δύο κανονικές εξεταστικές περιόδους (Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2015). Μπορεί η διατύπωση της τροπολογίας να μην είναι τόσο συγκεκριμένη, όπως σε προηγούμενες διατυπώσεις του 2014 αλλά είναι σαφής ως προς την λογική της συνέχεια. Η γνωμοδότηση της νομικής επιτροπής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έρχεται να επιβεβαιώσει – και από τη νομική σκοπιά του ζητήματος – ότι η τροπολογία προβλέπει εμβόλιμη εξεταστική περίοδο τον Ιούνιο του 2015. Εν ολίγοις, αυτή τη στιγμή, η τροπολογία είναι ψηφισμένος νόμος του κράτους σε ισχύ.

    2) Οι γραμματείες σε διάφορες σχολές και τμήματα της χώρας ανεπίσημα αναφέρουν ότι δεν προβλέπεται εμβόλιμη εξεταστική από την τροπολογία και προχωρούν λες και δεν συμβαίνει τίποτα στην κατάρτιση προγράμματος μόνο για τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου. Επίσημη τοποθέτηση από το υπουργείο δεν υπάρχει ακόμη, ενώ ανεπίσημα το τμήμα των φοιτητικών θεμάτων στο Υπουργείο Παιδείας (τηλ. 2103443469), δήλωσε ξεκάθαρα ότι η τροπολογία δεν ισχύει για τον Ιούνιο, ήταν μόνο για τον Φεβρουάριο και για να γίνει εμβόλιμη εξεταστική πρέπει να κατατεθεί εκ νέου τροπολογία. Καθώς φαίνεται ερμηνεύουν την τροπολογία, έτσι ώστε να μη χρειαστεί να πάρουν απόφαση για την κατάργηση της που θα επέφερε πολιτικό κόστος, λέγοντας απλά ότι δεν ισχύει ούτως ή άλλως. Κάτι όπου τα γεγονότα αλλά και η ερμηνεία του Α.Π.Θ. διαψεύδουν.

    3) Διακινείται και ανακυκλώνεται η άποψη ότι ο λόγος ύπαρξης τέτοιων εξεταστικών τα τελευταία χρόνια ήταν η διαγραφή των αιώνιων φοιτητών. Έτσι, με τη κατάργηση όμως της διαγραφής τους, που προωθεί η νέα κυβέρνηση, παύει να υπάρχει λόγος ύπαρξης των εμβόλιμων εξεταστικών. Η λογική πίσω απ” αυτή την άποψη είναι εύλογη. Επίσης, ότι οι συνεχόμενες εξεταστικές μεταβάλλουν το πανεπιστήμιο σε εξεταστικό κέντρο.

    Όμως, ας σταθούμε αρχικά στο ότι η φετινή τροπολογία σε αντίθεση με παλαιότερες δίνει το δικαίωμα στην εμβόλιμη εξεταστική σ” όλους τους φοιτητές και όχι μόνο στους επί πτυχίω. Στα τέλη Δεκεμβρίου, λοιπόν, ψηφίστηκε μια τροπολογία που σύμφωνα με τον τότε Υπουργό, κάτι που όλα τα Μ.Μ.Ε μετέδωσαν και μπορεί κανείς να δει σε δημοσιεύματα της εποχής, θα υπάρξουν εμβόλιμες εξεταστικές σε κάθε εξεταστική του ακαδημαικού έτους 2014-15. Δηλαδή, ο κάθε φοιτητής -και όχι μόνο ο αιώνιος- έκανε το σχεδιασμό του με βάση ένα ψηφισμένο νόμο του κράτους και τη βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να αλλάξει. Με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να έχουν προγραμματίσει μεταπτυχιακά ή δουλείες την επόμενη χρονιά που κινδυνεύουν να χαθούν. Το ζήτημα εδώ δεν είναι να εξεταστεί κατά πόσο είναι ορθή η πρακτική των επαναλαμβανόμενων εξεταστικών ή αν λόγω της κατάργησης της διαγραφής των αιωνίων φοιτητών, είναι εύλογο να μην υπάρχουν εμβόλιμες. Το ζήτημα είναι ότι το κράτος οφείλει να έχει συνέχεια και πόσο μάλλον όταν υπάρχει ψηφισμένη νομοθετική πρόβλεψη και με παρερμηνείες ή αρνήσεις των αρμοδίων δεν εφαρμόζεται.

    Το να μη γίνει εμβόλιμη εξεταστική είναι αντίστοιχο με το να εφαρμόζονταν οι αλλαγές που σχεδιάζει η νέα κυβέρνηση στις Πανελλήνιες φέτος και μάλιστα ένα μήνα πριν από αυτές. Αυτό που θα ήταν αδιανόητο να συμβεί με τις πανελλήνιες, είναι αντίστοιχο με αυτό που μεθοδεύεται να συμβεί με την εμβόλιμη του Ιουνίου. Νομίζω εντάσσεται στην κοινή λογική ότι κάθε απόφαση που επιφέρει αλλαγές σ” ένα προγραμματισμένο κομμάτι πρέπει να εφαρμόζεται την αμέσως επόμενη περίοδο.

    Το Πολυτεχνείο Κρήτης, έχει συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του τις διπλές εξεταστικές τον Φεβρουάριο 2015, τον Ιούνιο 2015 και τον Σεπτέμβριο 2015 (κλικ εδώ).

    alt

    Επιστολή φοιτητών προς Υπουργό Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά για την διενέργεια εμβόλιμης εξεταστικής για τον Ιούνιο 2015

    Η επιστολή έχει ως εξής:

    Αξιότιμε κε Μπαλτά,

    Η παρούσα συγκυρία, η οικονομική αιμορραγία και κοινωνική δυσπραγία έχουν επηρεάσει τα μέγιστα τη σπουδάζουσα νεολαία, με τις ανάλογες επιπτώσεις στην ακαδημαϊκή μας ζωή. Στο παρελθόν έχουν ληφθεί πολλά μέτρα – ή και «ημίμετρα» – για την ανακούφιση χιλιάδων φοιτητών που αγωνίζονται για να ανταπεξέλθουν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις.

    Κε Μπαλτά. Ως ακαδημαϊκός δάσκαλος γνωρίζετε καλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος φοιτητής με τα σημερινά δεδομένα στο ευρύτερο κοινωνικό-οικονονικό περιβάλλον, αγωνία που επιτείνεται από το παρόν ασφυκτικό πλαίσιο σπουδών.

    Κε Μπαλτά. Το Δεκέμβριο ’14, λίγο διάστημα πριν την εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου ’15, ψηφίστηκε τροπολογία σχετικά με τη διενέργεια εμβόλιμης εξεταστικής, μέτρο προσωρινό μεν και σίγουρα όχι ικανό παρ΄ότι αναγκαίο, η οποία είχε ως στόχο την ανακούφιση χιλιάδων φοιτητών, οι οποίοι αγωνίζονται να τελειώσουν τις σπουδές τους, πολλές φορές δουλεύοντας παράλληλα και αντιμετωπίζοντας σημαντικές δυσκολίες ώστε να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν απρόσκοπτα το ακαδημαϊκό τους έργο.

    Κε Μπαλτά. Δυστυχώς, άμα τη ψήφισει της εν λόγω τροπολογίας, και ακόμη και τώρα, επικρατεί τεράστια σύγχιση στις Γραμματείες και το διοικητικό προσωπικό – όπως και το ακαδημαϊκό – όσον αφορά την διενέργεια εμβόλιμης εξεταστικής και στο εαρινό εξάμηνο. Είτε λόγω ασαφούς διατύπωσης στην τροπολογία, είτε λόγω λανθασμένης πληροφόρησης εξαρχής από τις Γραμματείες των Τμημάτων και Σχολών, η πλειονότητα των φοιτητών είτε θεωρεί την διενέργεια της εμβόλιμης εξεταστικής δεδομένη, είτε περιμένουν ‘διευκρινιστική εγκύκλιο όπως μας ενημερώνουν από τις Γραμματείες.

    Κε Μπαλτά. Θεωρούμε επιτακτική και αναγκαία την κατοχύρωση της εμβόλιμης εξεταστικής για το εαρινό εξάμηνο ’15, ώστε οι φοιτητές να μπορέσουν να εξεταστούν σε μαθήματα χειμερινών εξαμήνων. Το επιβάλλουν, όχι μόνο η παρούσα συγκυρία και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος φοιτητής αλλά και η πολύμηνη παραφιλολογία στα όρια του εμπαιγμού, με διαβεβαιώσεις ένθεν κακείθεν πως η εμβόλιμη εξεταστική ισχύει και για τις δύο εξεταστικές περιόδους του ακαδημαϊκού έτους ’14-’15.

    Κε Μπαλτά. Διατηρούμε την βεβαιότητα πως θα σκύψετε με προσοχή πάνω στο παρόν αίτημά μας και θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να διευθετηθεί το ζήτημα.

    Φοιτητές αναφέρουν: »Θα πρέπει να γίνουν δράσεις»

    Θα πρέπει ο καθένας από το πανεπιστήμιο του να κινήσει τις διαδικασίες συλλογικά και ατομικά αν έχει το κουράγιο. Ας φροντίσουν οι κάθε είδους επιτροπές και συλλογικότητες των τμημάτων να πρωτοκολλήσουν στις πρυτανείες ερωτήσεις με το ζήτημα της τροπολογίας και θα μπορούσαν να επισυνάπτουν το προηγούμενο του Α.Π.Θ (τα φωτοαντίγραφα είναι διαθέσιμα πιο πάνω σε link). Πολυ σημαντικό, επίσης, είναι συλλογικά να στραφούμε προς το υπουργείο με βάση όλα αυτά τα επιχειρήματα και άλλα. Να καταθέσουμε ερωτήσεις!

    Δυστυχώς τα χρονικά όρια στενεύουν και η πλειονότητα των συμφοιτητών μας δεν έχουν ιδέα για το ζήτημα. Πρέπει να τους ενημερώσουμε, πριν είναι αργά και έρθουν προ τετελεσμένων γεγονότων.

    Παρατάξεις που κινούνται σε αυτήν την προσπάθεια των φοιτητών

    Συγκεκριμένα, η επιστολή της ΠΑΣΠ ΑΣΟΕΕ έχει ως εξής:

    alt

    Με στοιχεία απο foititikanea.gr

    Loading...
  • loading...