• ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ – ΝΕΟ E-LEARNING ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔11/11/2014 - 19:55 | Author: Newsroom

    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ – ΝΕΟ ELEARNING ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    Το Ε-Learning του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), παρέχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα παρακολούθησης του Προγράμματος Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, στo εκπαιδευτικό αντικείμενο: «Διοικητική Τεχνογνωσία και Σχολική Ηγεσία».

    Αποτελεί σύγχρονη πεποίθηση μεταξύ των φορέων χάραξης πολιτικής, των ακαδημαϊκών και των ερευνητών στον χώρο της Σχολικής Αποτελεσματικότητας και της Σχολικής Βελτίωσης ότι ο Διευθυντής Σχολικής Μονάδας συνιστά, αν όχι τον παράγοντα κλειδί, τουλάχιστον έναν από τους κορυφαίους παράγοντες στη δημιουργία ενός σχολείου με αειφόρα μαθητικά επιτεύγματα. Συγκεκριμένα, ο διευθυντής σχολικής μονάδας, μέσα στο πλαίσιο του άκρατου διεθνούς οικονομικού ανταγωνισμού, των έντονων κοινωνικών αλλαγών και των παγκοσμίων ανακατατάξεων, θεωρείται η αιχμή του δόρατος της τοπικής κοινωνίας αλλά και του έθνους γενικότερα για τη διαμόρφωση ενός εθνικού ανθρώπινου κεφαλαίου το οποίο θα συμβάλει στην κατάταξη κάθε χώρας στα προηγμένα κράτη της υφηλίου. Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν ότι οι τελευταίες δεκαετίες βρίσκουν τους χώρους της εκπαίδευσης, της εκπαιδευτικής πολιτικής και διαφόρων εκπαιδευτικών ακαδημαϊκών πειθαρχιών να σημαδεύονται από μία αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τη σχολική διοίκηση και ηγεσία. Τρεις παράγοντες έχουν συμβάλει στην κατεύθυνση αυτή, οι οποίοι ευρισκόμενοι σε μία δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης τροφοδοτούν τόσο τον δημόσιο λόγο όσο και τις έρευνες στο πεδίο της εκπαιδευτικής διοίκησης για τη σημασία της σχολικής ηγεσίας:

    Α. Το ευρύτερο συγκείμενο της εκπαίδευσης

    Β. Το ενδιαφέρον της πολιτικής για την εκπαίδευση

    Γ. Η έρευνα στα πεδία της σχολικής αποτελεσματικότητας και της

    σχολικής βελτίωσης

    Η συνειδητοποίηση αυτή για τον ουσιώδη ρόλο της σχολικής ηγεσίας στη βελτίωση των μαθητικών επιτευγμάτων έχει οδηγήσει, σε διεθνές επίπεδο σε μία κίνηση-κίνημα για την επαγγελματικοποίηση, την ενίσχυση αλλά και την άνοδο ενός νέου επαγγελματισμού των διευθυντών σχολικών μονάδων. Στις προθέσεις λοιπόν αυτού του προγράμματος είναι αρχικά να περιγραφούν τα βασικά χαρακτηριστικά του επαγγελματισμού, να καταγραφούν οι λόγοι και οι τρόποι της επαγγελματικοποίησης της θέσης του διευθυντή σχολικής μονάδας και να χαρτογραφηθεί το επιθυμητό προφίλ του ως κορυφαίου επαγγελματία-σχολικού ηγέτη. Αυτή η πρώτη εμπέδωση ότι ο διευθυντής σχολικής μονάδας μετατρέπεται σιγά σιγά από διοικητικό στέλεχος σε άνθρωπο που εμπνέει, καθοδηγεί και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως πρώτος μεταξύ ίσων είναι και το πρώτο όφελος αυτού του προγράμματος για όλους εκείνους που φιλοδοξούν να εργαστούν σε διοικητικές θέσεις της σχολικής, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή σταδιοδρομούν ήδη στη θέση.

    Ο διευθυντής-σχολικός ηγέτης περιγράφεται με εντεινόμενη έμφαση στη διεθνή και εγχώρια βιβλιογραφία ως φορέας πολλών βασικών επίκτητων χαρακτηριστικών, τα οποία αφορούν στις επαγγελματικές γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τις αξίες και τις προσωπικές ιδιότητες που πρέπει να διαθέτει. Αυτά τα σύνολα ικανοτήτων (competencies) θεωρούνται το βασικό οπλοστάσιο ενός επίδοξου ή εν ενεργεία διευθυντή που επιθυμεί να σταδιοδρομήσει με επιτυχία σε ένα σχολείο ανεξαρτήτως κοινωνικού, πολιτισμικού και οικονομικού πλαισίου. Η ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα αρχίζει να παρουσιάζει σιγά σιγά δείγματα επαγγελματικοποίησης της θέσης αλλά και να απαιτεί λόγω της σύγχρονης κοινωνικής πολυπλοκότητας διευθυντές εξοπλισμένους με γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, σύγχρονες δημοκρατικές αξίες και προσωπικές ιδιότητες που θα αναβαθμίσουν τα ελληνικά, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

    Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος που έχει διάρκεια 4 μήνες οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

    Όσοι εγγραφούν μέχρι 17/12/2014θα επωφεληθούνεπιπλέον έκπτωσης 5%στα δίδακτρα του προγράμματος και η εγγραφή τους, στο πλαίσιο τηςέγκαιρης προκράτησης θέσης, θα κατοχυρωθεί με καταβολή μέρους των διδάκτρων ύψους 100 ευρώ.

    Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα

    http://elearn.elke.uoa.gr/show_programs.php?catID=all&prID=447

    Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία στα τηλέφωνα 210.36.89.354 και 210.36.89.381, ή να στείλετε email στη διεύθυνση : elearnsecretariat@elke.uoa.gr.

    .

    Loading...
  • loading...