Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΙΚΟΥ ΦΙΛΗ
ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Μετά τον θόρυβο που ξέσπασε σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, αρχής γενομένης από τις ατυχείς δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού κ. Σίας Αναγνωστοπούλου, και παρά τις αντιδράσεις τού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ.Ιερωνύμου,

πολλών Ιεραρχών, της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και άλλων φορέων και προσωπικοτήτων, ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης, σε γραπτή απάντησή του σε σχετική ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή, επιμένει σε… περίεργες διαπιστώσεις.

Έτσι επισημαίνει πως για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα, αλλά παράλληλα θεωρεί πως τούτο «συνιστά έναν αναχρονισμό»!
Και συνεχίζει πως είναι πλέον «αναγκαία η αναμόρφωση των Θρησκευτικών, ώστε να γίνει μάθημα Θρησκειολογίας, γνώσης των Θρησκειών, με ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας»…
Λυπάμαι αλλά διαβάζοντας την απάντηση του κ. Ν. Φίλη και τα επιχειρήματα που παραθέτει, κάποιων αυτοαποκαλούμενων «διανοουμένων» και αυτοπροσαγορευόμενων «προοδευτικών», που χάρις στις προνομιακές προσβάσεις τους καταφέρνουν να τοποθετούνται στα περιώνυμα ινστιτούτα και εσχάτως σε επιτροπές ΣΟΦΩΝ , νιώθω την ανάγκη να πω πως δυστυχώς γι’ αυτούς, δεν μπορούν να διεκδικήσουν ούτε καν το στοιχείο της πρωτοτυπίας.
Και ακόμη χειρότερα για τους ίδιους, φαίνεται ότι δεν μπορούν να επικαλεστούν ούτε καν το άλλοθι της άγνοιας. Γιατί όφειλαν να γνωρίζουν πως εγχειρήματα παρεμφερή με αυτά που εισηγούνται έχουν εφαρμοστεί στην πράξη και έχουν ναυαγήσει εξ αιτίας της ίδιας της αντίδρασης των πολιτών στους οποίους επιβλήθηκαν.
Διδακτικό είναι επί του προκειμένου να πληροφορηθούν μια ιστορία που έλαβε χώρα κατά την περίοδο της κομμουνιστικής διακυβέρνησης της Πολωνίας, σε μια σχετικά μικρή πολωνική πόλη, τη Νόβα Χούτα.
Σε μια έξαρση των αντιθρησκευτικών τους ονειρώξεων και της προσπάθειάς τους να κάνουν πράξη την επιδίωξή τους για την κατασκευή τον «νέου ανθρώπου», που θα ήταν απαλλαγμένος από τις τάχα «μικροαστικές προκαταλήψεις» περί Θρησκείας, αντέδρασαν τα παιδιά από τα σχολεία της πόλης μαζί με τους κατοίκους και χωρίς ίσως να τους ήταν και απόλυτα συνειδητό ακόμα και σε αυτούς τους ίδιους ,επέβαλλαν μια de facto «συμφωνία» ,για την άσκηση του σχήματος της συναλληλίας στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας.
Αντί άλλων, εμείς οι έλληνες Χριστιανοδημοκράτες –μικροί κυβερνητικοί εταίροι- θα υπενθυμίσουμε και στον Υπουργό και σε όσους απεργάζονται ανάλογα σχέδια ότι:
– Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι σήμερα αναγκαίο για τη διαμόρφωση του ήθους και του χαρακτήρα των νέων μας. Παιδεία δεν είναι μόνον η ξερή μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών.
Είναι πρωτίστως η διάπλαση χαρακτήρων, η διαμόρφωση ανθρώπων ολοκληρωμένων.
– Η Ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου είναι, ίσως, η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία μέσα στην πολύμορφη κρίση που ζούμε.
– Η Ορθόδοξη Χριστιανική κληρονομιά μας είναι στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ιστορία μας, την εθνική μας αξιοπρέπεια, με τους ήρωες και τους μάρτυρες του λαού μας.
– Η ιδιοπροσωπία της Ορθόδοξης Χριστιανικής τέχνης, η συμβολή της Εκκλησίας στη διατήρηση της διαχρονικής μας γλώσσας, η επίδραση του Ορθοδόξου Ελληνισμού στην οικοδόμηση του πολιτισμού των βαλκανικών και ανατολικών ευρωπαϊκών λαών, αυτά και πολλά άλλα, δίνουν στους νέους μας μια σφαιρική εικόνα για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Γένους μας.
– Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία λειτουργεί και δραστηριοποιείται ως πρεσβευτής του Ελληνικού ιδεώδους σε όλη την υφήλιο και συνιστά τον συνεκτικό κρίκο των απανταχού αποδήμων Ελλήνων με το εθνικό κέντρο.
Κατόπιν των ανωτέρω, διερωτώμεθα:
Πώς άραγε εννοεί ο Υπουργός την ως άνω «αναμόρφωση» και πώς προτίθεται να την προετοιμάσει;
Μήπως σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία ιδιαίτερα καλούμαστε να μη μεταφέρουμε αποτυχημένα πρότυπα στο ελληνικό σχολείο, πολυπολιτισμικά πειράματα που απέτυχαν πανευρωπαϊκά;
Το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα Ελλάδος πιστεύει πως είναι πλέον καιρός να στηριχθούμε στην παράδοσή μας που αποτελεί τον πολύτιμο θησαυρό και την ανεκτίμητη κληρονομιά τού λαού μας.
Δυστυχώς, ο υπουργός Παιδείας, ‘Ερευνας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Φίλης με την απάντησή του σε σχετική ερώτησή μου, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες που είχα εκφράσει για την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ανησυχίες που απηχούν τον έντονο προβληματισμό της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων, της Ιεραρχίας αλλά και των Θεολόγων εκπαιδευτικών.
Θα αναγνωρίζει , προφανώς, ο αρμόδιος υπουργός τη σοβαρότητα του ζητήματος της διδασκαλίας των Θρησκευτικών, η …«αναμόρφωση» του οποίου προς μια ψευδεπίγραφη προοδευτική κατεύθυνση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανώφελες εντάσεις και σε όξυνση των σχέσεων της Πολιτείας με την Ορθόδοξη Εκκλησία, μα προπαντός με την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών και μάλιστα σε στιγμές που θα έπρεπε να προάγεται η κοινωνική και εθνική ομοψυχία.
Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Φίλης στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Ιερώνυμο, στις 29 Σεπτεμβρίου, είχε δεσμευτεί πως δεν θα γίνουν μονομερείς ενέργειες σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών.
Κλείνοντας , ως Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος κυβερνητικός εταίρος, προτρέπω και πάλι τους συναδέλφους βουλευτές που κατέχουν υπουργικούς θώκους, αυτό το μάθημα των πολιτών της Νόβα Χούτα θα πρέπει ίσως να το αφομοιώσουν πλήρως .
Διαφορετικά όσοι ακόμα πιστεύουν, ότι μπορούν να ξεριζώσουν από τις ψυχές του πιστού λαού τη Θρησκευτική του συνείδηση και την προσήλωσή τον στο Θεό, είναι καταδικασμένοι να υποστούν αυτό που έκτοτε αποκλήθηκε ως το σύνδρομο της Νόβα Χούτα:
Δηλαδή να δουν τα αντιθρησκευτικά τους σχέδια να ακυρώνονται από τη δυναμική αντίδραση του ίδιου τον λαού, εναντίον του οποίου εν τέλει στρέφονται οι αποστεωμένες ιδεοληψίες τους περί του δήθεν «λαϊκού κράτους».