• Διευκρινίσεις Υπ Παιδείας σχετικά με τις νομοθετικές ρυθμίσεις

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/05/2015 - 21:32 | Author: Newsroom

    Διευκρινίσεις αναφορικά με τις δρομολογούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν ζητήματα της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

    Το σχέδιο νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» συζητείται σήμερα και αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου οι βουλευτές και οι αρμόδιοι φορείς θα καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τα θέματα που περιλαμβάνονται στο εν λόγω σχέδιο νόμου:

    – Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    – Διαχωρισμός Προτύπων – Πειραματικών Σχολείων

    – Παύση της επιλογής θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων για την Γ’ τάξη του Λυκείου (που έχει άμεση σχέση με την εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση)

    – Επαναφορά τομέων/ειδικοτήτων και διαθέσιμων εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης

    – Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης – Επαναφορά διαγεγραμμένων φοιτητών/τριων

    Οι τέσσερις τροπολογίες που θα συμπεριλαμβάνονταν στο νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις» σχετικά με την άμεση ρύθμιση των επειγόντων θεμάτων που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κατατέθηκαν ως νομοσχέδιο με την μορφή του «κατεπείγοντος» στη Βουλή και το οποίο θα ψηφιστεί έως την Παρασκευή 8/5.

    Αναφορικά με τον χαρακτήρα του «κατεπείγοντος»: Οι κατατιθέμενες διατάξεις αφορούν ρυθμίσεις που πρέπει να ψηφιστούν μέσα σε ανελαστικές προθεσμίες, διαφορετικά θα διασαλευθεί η ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και η λειτουργία των σχολείων. Από τις προθεσμίες αυτές προκύπτει ο «κατεπείγων» χαρακτήρας του νομοσχεδίου και όχι από την «αξιολογική» ιεράρχησή τους σε σχέση με άλλα σοβαρά μέτρα που θα ενταχτούν στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΟΠΑΙΘ και το οποίο θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα.

    Συγκεκριμένα:

    1. Για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής

    Κατ’ αρχάς δεν είχε προχωρήσει η προετοιμασία από τις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου και από το ΙΕΠ για νέα βιβλία που θα υπηρετούσαν τα αναλυτικά προγράμματα του «Νέου Λυκείου» για την τελευταία τάξη των Γενικών Λυκείων (πρώτη χρονιά εφαρμογής: 2015/16). Άρα δεν θα υπήρχαν εγκαίρως βιβλία Γ’ Λυκείου για την επόμενη σχολική χρονιά. Ακόμη μεγαλύτερη εκκρεμότητα υπήρχε στα ΕΠΑΛ, για τα οποία δεν είχαν εκπονηθεί ούτε αναλυτικά προγράμματα. Ακόμη, λοιπόν, και για «τεχνικούς» λόγους, οι παρεμβάσεις θα έπρεπε να είναι άμεσες. Πόσο μάλλον που η πολιτική βούληση του Υπουργείου ήταν να μην εφαρμοστεί το σύστημα Αρβανιτόπουλου, που έδινε πολύ περιορισμένες δυνατότητες επιλογής σχολών στους μαθητές/τριες, καθώς μπορούσαν να επιλέξουν σχολές από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο. Με τις νέες παρεμβάσεις, τα παιδιά θα μπορούν με την επιλογή ενός 5ου μαθήματος (σημειώνεται ότι όλα τα μαθήματα που έχουν οριστεί ως «μαθήματα επιλογής» διδάσκονται στα σχολεία) να επιλέξουν σχολές και από ένα ακόμη επιστημονικό πεδίο. Με αυτό τον τρόπο, διευρύνονται οι επιλογές των παιδιών και πολλά εξ αυτών με υψηλή βαθμολογία δεν θα μένουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ τα Πανεπιστήμια θα ενσωματώνουν στο δυναμικό τους μαθητές και μαθήτριες με υψηλή βαθμολογία. Επιπλέον, γίνεται εφικτό να είναι εγκαίρως στις θέσεις τους οι αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί, καθώς και τα σχολικά εγχειρίδια, αφού ο σχετικός προγραμματισμός δεν διαφοροποιείται ουσιωδώς σε σχέση με τα ήδη ισχύοντα δεδομένα.

    1. Για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

    Η πολιτική βούληση του ΥΠΟΠΑΙΘ για διαχωρισμό Προτύπων – Πειραματικών για κοινωνικούς, επιστημονικούς και παιδαγωγικούς λόγους είναι δεδομένη και έχει ως συνέπεια την επαναφορά της επιλογής με κλήρωση του μαθητικού πληθυσμού στην Α’ γυμνασίου των Πειραματικών σχολείων, ενώ τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα

    επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς από κοινού. Λαμβάνοντας υπόψη ότι

    α) μαθητές και γονείς πρέπει να γνωρίζουν εγκαίρως με ποια διαδικασία θα εισαχθούν στα σχολεία αυτά,

    β) οι αλλαγές αυτές έχουν ήδη εξαγγελθεί από το Υπουργείο και

    γ) οι προθεσμίες για την κλήρωση ή όποια άλλη διαδικασία εισαγωγής αποφασιστεί είναι πολύ συγκεκριμένες και ασφυκτικές, το Υπουργείο θεωρεί κατεπείγουσα τη θεσμοθέτηση των σχετικών διατάξεων.

    1. Τράπεζα Θεμάτων

    Εάν δεν καταργηθεί η διαδικασία της επιλογής των θεμάτων κατά 50% από την Τράπεζα Θεμάτων πριν την έναρξη των Πανελλαδικών και ενδοσχολικών εξετάσεων, οι ημερομηνίες των οποίων έχουν ήδη οριστεί, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα εξεταστούν με την Τράπεζα Θεμάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου (θα δώσουν δηλαδή, «πανελλαδικού» τύπου εξετάσεις), με όλες τις κοινωνικές και παιδαγωγικές συνέπειες που περιγράφονται ρητά στην αιτιολογική έκθεση. Τη ρύθμιση αυτή συμπληρώνει και η κατάργηση της επιλογής θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων και για την Γ’ Λυκείου, από το επόμενο σχολικό έτος 2015/16 και εφεξής.

    1. Επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων και διαθεσίμων εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης

    Η δήλωση των ειδικοτήτων από τις μαθήτριες και τους μαθητές και ο υπολογισμός των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να γίνουν πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς ώστε να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από 1η Σεπτεμβρίου. Εάν δεν θεσμοθετηθεί η επανασύσταση των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, οι μαθητές/ιες δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν και να φοιτήσουν σε δημόσια σχολεία στις ειδικότητες αυτές, που είναι πολύ δημοφιλείς και την έλλειψή τους θα κάλυπταν αποκλειστικά ιδιωτικοί φορείς. Ταυτόχρονα, βέβαια, δεν θα μπορούσαν να επαναπροσληφθούν, στην πράξη, σε θέσεις εκπαιδευτικές και όχι διοικητικές ή άλλες, οι επαναπροσλαμβανόμενοι (κατά το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης) εκπαιδευτικοί που είχαν απολυθεί ή είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα.

    1. Επιλογή στελεχών Εκπαίδευσης

    Η θητεία των Διευθυντών σχολικών μονάδων και των Διευθυντών εκπαίδευσης λήγει τον Ιούνιο του 2015 για τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων και τον Ιούλιο του 2015 για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο, για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής των στελεχών εντός των νομίμων προθεσμιών, προκειμένου να μην υπάρξει κενό διοικητικού συντονισμού από την 1η Σεπτέμβριου.

    1. Για τους «λεγόμενους» αιώνιους φοιτητές

    Το θέμα των «αιωνίων φοιτητών» εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο επειδή πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες έρχονται άμεσα αντιμέτωποι με την οριστική τους διαγραφή από τις λίστες των Πανεπιστημίων. Επαναλαμβάνουμε ότι οι λεγόμενοι «αιώνιοι» δεν επιβαρύνουν οικονομικά τη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

    Τέλος, στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή, θα συμπεριληφθούν:

    – Η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης

    – Ζητήματα που αφορούν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (μείωση ποινής, άνοιγμα των πινάκων για το 2010-2012)

    – Ζητήματα της ειδικής και ιδιωτικής εκπαίδευσης

    ……………………………………………………………………….

    ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

    ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

    ΑΡΘΡΑ

    • Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων
    • Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων
    • Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ
    • Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    • Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών
    • Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης
    • Θέματα καθ’ υπέρβασιν εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
    • Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    • Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    Άρθρο 1:

    Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

    • Στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του ν.4186/2013 (Α΄ 193) και στην τρίτη περίοδο, η φράση «και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π..», όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 44 του ν.4264/2014 (Α΄ 118), διαγράφεται.
    • Η περίπτωση η΄ της παραγράφου 2Α του άρθρου 16 του ν.4183/2013 (Α΄ 193), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 4 του άρθρου 44 του ν.4264/2014 (Α΄ 118), καταργείται.
    • Η περίπτωση θ΄ της παραγράφου 2Α αναριθμείται ως περίπτωση η΄. Η περίπτωση ι΄ της παραγράφου 2Α αναριθμείται ως περίπτωση θ΄.

    Άρθρο 2:

    Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας,

    Ανατίθεται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ, ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

    Άρθρο 3:

    Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων

    1. Η περίπτωση β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 329 του ν. 4072/2012 (Α΄ 86), καταργείται.

    2. Το άρθρο 32 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71, 19 Μαΐου 2010) με τον τίτλο «Προγραμματισμός και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών» καταργείται.

    3. Η τελευταία περίοδος της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του ν.3879/2010 (Α΄ 163) καταργείται.

    4. Το Προεδρικό Διάταγμα 152 (ΦΕΚ 240, 5 Νοεμβρίου 2013) με τον τίτλο «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καταργείται.

    Άρθρο 4:

    Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ

    • Οι υποπεριπτώσεις γγ΄ και εε΄ της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.4142/2013 (Α΄ 83) καταργούνται.
    • Η υποπερίπτωση δδ΄ της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.4142/2013 αναριθμείται σε υποπερίπτωση γγ΄ και η υποπερίπτωση στστ΄ της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.4142/2013 αναριθμείται σε υποπερίπτωση δδ΄.
    • Η υποπερίπτωση γγ’ της περίπτωσης α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 (Α’ 83), όπως αναριθμήθηκε με το παρόν, αντικαθίσταται ως εξής: «Μεταξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισής τους».
    • Η υποπερίπτωση γγ΄ της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.4142/2013 (Α΄ 83), αντικαθίσταται ως εξής: « γγ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες, τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης καθώς και γενικότερα τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε κάθε θέμα που αφορά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου».
    • Η περίπτωση ια΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του ν.4142/2013 (Α΄ 83), αντικαθίσταται ως εξής: «Τα μέλη του Συμβουλίου μπορεί να αναλαμβάνουν και συγκεκριμένες αρμοδιότητες που τους ανατίθενται με απόφαση του Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του προέδρου της Αρχής».
    • Η υποπερίπτωση δδ’ της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 (Α’ 83) αντικαθίσταται ως εξής: «Είναι διοικητικός προϊστάμενος του ειδικού επιστημονικού και του διοικητικού προσωπικού».
    • Οι παράγραφοι 7, 8 και 9 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 (Α΄ 83) καταργούνται.
    • Η παράγραφος 10 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 (Α΄ 83) αναριθμείται σε παράγραφο 7. Η παράγραφος 11 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 αναριθμείται σε παράγραφο 8. Η παράγραφος 12 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 αναριθμείται σε παράγραφο 9. Η παράγραφος 13 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 αναριθμείται σε παράγραφο 10.
    • Η περίπτωση ε΄ της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 4142/2013 (Α΄ 83) καταργείται.

    Άρθρο 5:

    Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    • Η παράγραφος 4 του άρθρου 5Α του ν.3848/2010 (Α΄ 71), όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με το άρθρο 5 του ν.4283/2014 (Α΄ 189), καταργείται.
    • Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως αυτοί ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του ν.3848/2010 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνεχίζουν να τροφοδοτούνται από 1.9.2010 με στοιχεία προϋπηρεσίας. Ειδικά, κατά την προσμέτρηση αυτή, ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010-2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες δεν υπολογίζεται σ το διπλάσιο. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών τροφοδοτούνται από το ανωτέρω χρονικό διάστημα με τα στοιχεία προϋπηρεσίας από το σχολικό έτος 2015-2016.
    • Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 59 του ν.3966/2011 (Α΄ 118), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους».
    • Το άρθρο 60 του ν.3528/2007 (Α΄26), όπως έχει αντικατασταθεί με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν.4210/2013 (Α΄ 254), εφαρμόζεται και για τους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    (νέο άρθρο)

    • Στους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να χορηγούνται άδειες μικρής χρονικής διάρκειας για συμμετοχή σε συνέδρια, συνδιασκέψεις, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα στο εσωτερικό, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία. Οι άδειες αυτές χορηγούνται από το προβλεπόμενο για τους τακτικούς εκπαιδευτικούς όργανο και με την ίδια διαδικασία, με αποδοχές για όλο τον χρόνο κατά τον οποίο ο εκπαιδευτικός μετέχει στις εν λόγω δραστηριότητες. Στον χρόνο αυτόν προστίθενται οι ημέρες που είναι αναγκαίες για τη μετάβαση και την επιστροφή του εκπαιδευτικού.

    Άρθρο 6:

    Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών

    (νέα άρθρα)

    • Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    • Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα Κέντρα Ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των Τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας.
    • Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. O έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης .Για την αποτελεσματική εφαρμογή των παραπάνω οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων συνδέονται ηλεκτρονικά με το σύστημα Εργάνη. Με αποφάσεις του υπουργού ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια για την εφαρμογή των άρθρων 2 και 3 του παρόντος νόμου.
    • Οι ημέρες διακοπών και αργιών των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρων Ξένων Γλωσσών καθορίζονται ως εξής:

    Α. Διακοπών:

    Ι) Χριστουγέννων, από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου

    ΙΙ) Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Θωμά

    Β. Αργιών:

    Ι) όλες τις Κυριακές

    ΙΙ) τις θρησκευτικές γιορτές των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος

    ΙΙΙ) τις εθνικές επετείους της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου

    IV)17η Νοεμβρίου

    V) την Καθαρά Δευτέρα

    VI) την 1η Μαΐου

    VII) την κατά τις ισχύουσες διατάξεις ημέρα αργίας για την έδρα κάθε φροντιστηρίου και κέντρου ξένων γλωσσών λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής γιορτής

    VIII) τη γιορτή Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    Ειδικά για τα φροντιστήρια οι διακοπές του Πάσχα δύναται να περιοριστούν από Μ. Πέμπτη έως και Τρίτη μετά το Πάσχα.

    • Κατά τις ημέρες αργιών και διακοπών οι καθηγητές δεν προσφέρουν υπηρεσίες δικαιούμενοι των αποδοχών τους που προκύπτουν βάσει του προγράμματος τους των αντιστοίχων ημερών. Σε περίπτωση κατά εξαίρεση απασχόλησης των καθηγητών κατά τις ημέρες 04-01 και 05-01 εκάστου έτους οι αντίστοιχες αποδοχές των εργαζομένων προσαυξάνονται κατά τον νόμο. Σε περίπτωση κατά εξαίρεση απασχόλησης των καθηγητών κατά τις Κυριακές οι αντίστοιχες αποδοχές των εργαζομένων προσαυξάνονται κατά τον νόμο.
    • Το εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών καθορίζεται στις 21 ώρες. Η συμπλήρωση πλήρους ωραρίου συνεπάγεται την απονομή 25 ενσήμων μηνιαίως, ανεξαρτήτως της κατανομής των διδακτικών ωρών ανά ημέρα.

    (Τροποποιήσεις)

    • Η παράγραφος 10 του άρθρου 20 της Υπουργικής Απόφασης με αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8.10.2002 (Β’ 1340) και τίτλο, «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων» αναδιατυπώνεται ως εξής: «Είναι διοικητικοί και πειθαρχικοί προϊστάμενοι των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών. Ασκούν διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο, όταν διαπιστώνουν πλημμελή εκτέλεση καθηκόντων ή παραβάσεις».
    • Η παράγραφος 30 του άρθρου 24 της Υπουργικής Απόφασης με αρ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8.10.2002 (Β’ 1340) και τίτλο, «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων των διδασκόντων», αναδιατυπώνεται ως εξής: «Εποπτεύουν και ελέγχουν τη λειτουργία και το έργο των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των κέντρων Ξένων Γλωσσών και ασκούν τις αρμοδιότητες του άρθρου 20 της παρούσας για τα ιδιωτικά σχολεία της περιοχής τους».
    • Επανέρχονται σε ισχύ τα άρθρα 30 και 33 του νόμου 682/77 και η παράγραφος 1 του άρθρου 11 του νόμου 1351/83. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 36 του ν. 682/77 προστίθεται η φράση: «Με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας μπορούν να συνομολογηθούν βελτιωμένοι όροι αμοιβής και εργασίας για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς». Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται η Παράγραφος Ζ του Άρθρου Πρώτου του Κεφαλαίου Α του Ν.4254/2014 (Α’ 85) καθώς και οι Παράγραφοι 15 και 16 του Άρθρου 47 του Ν. 3848/2010 (Α’ 71).
    • Η νομιμότητα και η καταχρηστικότητα των καταγγελιών των συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικών εκπαιδευτικών που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2014-15, θα εξεταστούν από τα κατά περίπτωση αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια.

    Άρθρο 7:

    Θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης

    (Νέα άρθρα)

    1. Οι όροι «Ειδική Αγωγή» και «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» αντικαθίστανται σε όλη τη νομοθεσία και στις κανονιστικές πράξεις με τον όρο «Ειδική Εκπαίδευση».

    2. α. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου όπως και το υπόλοιπο προσωπικό και έχει τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία. Το ωρολόγιο πρόγραμμα συντάσσεται από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, διαρθρώνεται πάνω στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και υποβάλλεται στον Σύμβουλο της Ε.Ε. προς έγκριση.

    β. Η Παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση μπορεί εντός του ωραρίου του εκπαιδευτικού να περιλαμβάνει και το ολοήμερο πρόγραμμα.

    γ. Σε κάθε σχολική εκδήλωση καθώς και στα διαλείμματα την ευθύνη των μαθητών με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση την έχει σε κάθε περίπτωση όπως και για όλους τους μαθητές το σχολείο.

    δ. Στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου οι μαθητές με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση βαθμολογούνται και από τον εκπαιδευτικό της τάξης και από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης και λαμβάνουν το μέσο όρο της βαθμολογίας.

    3. α. Οι ΣΜΕΕ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορούν να λειτουργούν είτε με τάξεις Α’,Β’,Γ’,Δ’,Ε’,ΣΤ’, είτε με βαθμίδες Α+Β(Κατώτερη), Γ+Δ(Μεσαία), Ε+ΣΤ(Ανώτερη), είτε με μεικτό σύστημα τάξεων και βαθμίδων. Σε κάθε βαθμίδα μπορούν να φοιτούν μαθητές ανεξάρτητα από την τάξη εγγραφής στα μητρώα και ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Οι Σ.Μ.Ε.Ε. της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μπορούν είτε να εφαρμόζουν το αναλυτικό πρόγραμμα της γενικής εκπαίδευσης όπου αυτό είναι δυνατόν, είτε το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος της Ειδικής Αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.), είτε ένα μεικτό σύστημα των δύο. Τα παραπάνω καθορίζονται με πρακτικό του συλλόγου του προσωπικού του σχολείου κατόπιν εισήγησης του διευθυντή και έγκρισης από τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο Ε.Ε.

    β. Στις αυτοτελείς ΣΜΕΕ της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα διαλείμματα μπορούν να γίνονται ανά δίωρο. Επίσης προβλέπεται κατά την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος η δυνατότητα λειτουργίας των εργαστηριακών μαθημάτων σε δίωρη διάρκεια χωρίς τη μεσολάβηση διαλείμματος.

    4. Στις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές της χώρας, όπου η μετακίνηση αντικειμενικά είναι αδύνατη, δύνανται να συστήνονται τμήματα, ανεξάρτητα από τον αριθμό μαθητών, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη και τεκμηριωμένη εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ και της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

    5. Σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Ε. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα όρια καθορίζονται με απόφαση του Δ/ντή Εκπ/σης της αντίστοιχης βαθμίδας εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές που διαμένουν εντός των ορίων ευθύνης της Δ/νσης Εκπ/σης ή με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης εφ’ όσον εγγράφουν μαθητές που διαμένουν εκτός των ορίων ευθύνης της Δ/νσης Εκπ/σης. Η εγγραφή των μαθητών που διαμένουν εκτός των ορίων της ΣΜΕΕ και εντός των ορίων της Δ/νσης Εκπ/σης γίνεται με απόφαση του Δ/ντή Εκπ/σης και των μαθητών που διαμένουν εκτός των ορίων της Δ/νσης Εκπ/σης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης.

    6. Μεταξύ ΣΜΕΕ και συστεγαζόμενων ή όμορων σχολείων γενικής εκπ/σης μπορούν να εκπονούνται προγράμματα συνεκπαίδευσης μαθητών ύστερα από πράξη των δ/ντών των σχολείων η οποία εγκρίνεται από το σχολικό σύμβουλο ΕΕ.

    7. Οι Διευθυντές των 6/θέσιων και πάνω ΣΜΕΕ έχουν διδακτικό ωράριο 8 ωρών ανάλογο με των διευθυντών των 12/θέσιων σχολείων της γενικής εκπαίδευσης, το οποίο μπορεί να καλύπτεται σε ενισχυτική διδασκαλία μαθητή ή μικροομάδων. Για τους δ/ντές των Σ.Μ.Ε.Ε. των οποίων το σχολείο αποτελεί και Σ.Δ.Ε.Υ. ο χρόνος απασχόλησης τους στο δίκτυο, λογίζεται χρόνος διδακτικών καθηκόντων.

    8. Παρατείνεται μόνο για το σχολικό έτος 2015-2016, η φοίτηση των μαθητών των ΕΕΕΕΚ που δεν έχουν ολοκληρώσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο την θεσμοθετημένη με τις διατάξεις της παρ.1, περ.γ, του άρθρου 28, του νόμου 4186/2013, πρακτική άσκηση που πραγματοποιείται στην τελευταία τάξη. Οι μαθητές που δεν επιθυμούν σύμφωνα με τα ανωτέρω να συνεχίσουν την φοίτησή τους, απολύονται λαμβάνοντας τον απολυτήριο τίτλο που χορηγούσαν τα ΕΕΕΕΚ πριν την εφαρμογή του νόμου 4186/2013 .Στους αποφοίτους των ΕΕΕΕΚ που έχουν ολοκληρώσει καθ΄οιονδήποτε τρόπο την πρακτική άσκηση, χορηγείται επιπλέον πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 2.

    9. Το ωράριο του ΕΕΠ που υπηρετεί σε ολιγοθέσιες ΣΜΕΕ (1/θ, 2/θ, 3/θ) είναι το ίδιο με αυτό που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για το εκπαιδευτικό προσωπικό των ανωτέρω σχολείων.

    10. Το προσωπικό όλων των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις διοικητικού προσωπικού και εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα μπορεί να μετατάσεται σε θέσεις άλλων κλάδων ΕΕΠ ή σε θέσεις των κλάδων εκπαιδευτικών με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά καταργείται.

    11. α. Ο κλάδος ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) μετονομάζεται σε κλάδο ΔΕ Ειδικού Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΒΕΠ).

    β. Τα μέλη του ΕΒΕΠ ανήκουν στην ΔΕ κατηγορία του εκπαιδευτικού προσωπικού και υπηρετούν στις ΣΜΕΕ σε θέσεις μόνιμου προσωπικού με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση ή ως αναπληρωτές για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Επίσης προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές σε γενικά σχολεία προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη στήριξη μαθητών με κινητικές ή αισθητηριακές αναπηρίες που φοιτούν σε αυτά, χωρίς παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΕ.

    γ. Τα μέλη του ΕΒΕΠ είναι αρμόδια για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης, λειτουργικών διευκολύνσεων και φροντίδας των μαθητών με αναπηρία. Επίσης ασκούν βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα και είναι αρμόδια σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης για την παράλληλη εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία σε θέματα κοινωνικής προσαρμογής, αυτόνομης διαβίωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων.

    δ. Το προσωπικό του κλάδου ΔΕ ΕΒΕΠ μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις διοικητικού προσωπικού της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας και εφόσον κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα μπορεί να μετατάσσεται σε θέσεις των κλάδων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού καθώς και σε θέσεις των κλάδων εκπαιδευτικών, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς.

    ε. Στο ΕΒΕΠ καταβάλλονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και αποζημιώσεις που καταβάλλονται στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της κατηγορίας ΔΕ.

    στ. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά ή έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου καταργείται.

    (Τροποποιήσεις)

    12. Η παράγραφος 15 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Στα τμήματα των σχολικών μονάδων γενικής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο προβλεπόμενος από τις ισχύουσες διατάξεις μέγιστος αριθμός μαθητών μειώνεται κατά τρεις για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που δεν υποστηρίζεται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης. Η μείωση του αριθμού εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου».

    13. Η παράγραφος 3.α. του άρθρου 28 του νόμου 4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής: Για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων ΣΜΕΕ προβλέπονται αποζημιώσεις (επίδομα θέσης ευθύνης) αντίστοιχες με αυτές των διευθυντών ΕΕΕΕΚ όπως αυτές προβλέπονται από το άρθρο 18, την παρ.1, περ. εε), του ν. 4024/2011.

    14. Η παράγραφος 11 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 αντικαθίσταται ως εξής:

    « Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων, συγκροτείται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επιτροπή η οποία εξετάζει και αναγνωρίζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και των διδακτορικών διπλωμάτων με την Ειδική Εκπαίδευση. Η επιτροπή αποτελείται από τον σύμβουλο Α’ ή τον σύμβουλο Β΄Ειδικής Εκπαίδευσης του Ι.Ε.Π. ως πρόεδρο, δύο μέλη Δ.Ε.Π. ή επιστήμονες με αντικείμενο την Ειδική Εκπαίδευση, έναν σχολικό σύμβουλο ΕΕ. και τον Δ/ντή της Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΟΠΑΙΘ με τους αναπληρωτές τους. Ο πρόεδρος και τα μέλη της επιτροπής ορίζονται από τον Υπουργό Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από εισήγηση του προέδρου του ΙΕΠ. Με πρόταση της ανωτέρω επιτροπής και απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται η διαδικασία, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της συνάφειας των εξεταζόμενων τίτλων με την Ειδική Εκπαίδευση. Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και διδακτορικά διπλώματα που έχουν αναγνωριστεί ως συναφή με την Ειδική Εκπαίδευση πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης δεν επανεξετάζονται. Κατ΄ εξαίρεση, η Διεύθυνση Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΟΠΑΙΘ, εφόσον κρίνει ότι δεν προκύπτει συνάφεια με την Ειδική Εκπαίδευση για τίτλους που έχουν αναγνωριστεί ως συναφείς πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, μπορεί να τους διαβιβάζει στην επιτροπή για επανεξέταση».

    Άρθρο 8:

    Θέματα καθ’ υπέρβασιν εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες

    • Η παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν.3194/2003 (ΦΕΚ 267 Α΄), όπως συμπληρώθηκε με την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.3748/2009 (ΦΕΚ 29 Α΄) και με την παρ. 11 του άρθρου 38 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24 Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:

    α) Κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες, περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει οι υποψήφιοι στην τελευταία τάξη Λυκείου. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου, καθώς και ειδικής διάκρισης.

    β) Η διάκριση βεβαιώνεται από τον αντίστοιχο επιστημονικό φορέα ή ένωση.

    γ) Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με την υποβολή αιτήσεων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τον έλεγχο αυτών, τη διαδικασία εγγραφής και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

    δ) Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑΛ με ανάλογες διακρίσεις.

    ε) Ως προϋπόθεση για τη διαδικασία συμμετοχής των κατόχων απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στην ανωτέρω διαδικασία είναι η επίτευξη μέσου όρου βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού.

    2. Η ισχύς των διατάξεων της ανωτέρω παραγράφου άρχεται από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορά στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2015-16 κι εφεξής.

    Άρθρο 9:

    Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    1. Το Προεδρικό Διάταγμα 28 του 2014 (ΦΕΚ Α 48/28-02-2014) με τίτλο «Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καταργείται.

    2. Το στοιχείο α΄ της παραγράφου 1 του Κεφαλαίου Β΄ του άρθρου 16 του ν.1566/1985 (Α΄ 167), όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτωση 2 της υποπαραγράφου Θ.2 της παραγράφου Θ του άρθρου μόνου του ν. 4093/2012 (Α’ 222), αντικαθίσταται εκ νέου, ως εξής: «για το συμφέρον της υπηρεσίας και με δαπάνη του Δημοσίου».

    Άρθρο 10:

    Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

    Ο Ν. 2811/2000 (Α΄ 62), με τον οποίο κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου η από 4 Δεκεμβρίου 1999 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με τον τίτλο “Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης” (Α΄ 272), καταργείται.

    Άρθρο 11

    Καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη αντίθετη προς το περιεχόμενο των παραπάνω άρθρων ή ρυθμίζουσα με διαφορετικό τρόπο τα ίδια θέματα.

    Loading...
  • loading...