ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στο 5ο Συμπόσιο Educate the Educators με θέμα:

Διερεύνηση του θεσμού του μέντορα:

Εμπειρίες από την Ελλάδα, την Αγγλία και την Κύπρο

για τους νεοεισερχόμενους και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς

Σάββατο, 16 Απριλίου 2016, 9:00-16.30

ICHall, κτίριο Αλεξάνδρα Α. Μαρτίνου, campus Κολλεγίου (Στ. Δέλτα 15, Ψυχικό)

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στα 90 χρόνια από την ίδρυση του Κολλεγίου.

Είσοδος ελεύθερη

Πληροφορίες:

Email: Τηλ.: 210 6798265, 6977200946

Παρακαλείσθε να απαντήσετε μέχρι τις 13 Απριλίου 2016.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ

Διερεύνηση του θεσμού του μέντορα:

Εμπειρίες από την Ελλάδα, την Αγγλία και την Κύπρο

για τους νεοεισερχόμενους και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς

Παρόλο που η λέξη μέντορας (mentor) έχει ελληνική καταγωγή παραπέμποντας στον Μέντορα που φρόντιζε τον Τηλέμαχο όσο ο πατέρας του, ο Οδυσσέας, βρισκόταν μακριά από την Ιθάκη, η χρήση του όρου στο πλαίσιο της εθνικής μας εκπαίδευσης βρίσκεται ακόμα σε ένα άτυπο, παρθένο, πρώιμο στάδιο.

Το 2011, έγινε προσπάθεια θεσμοθέτησης των μεντόρων στην ελληνική σχολική εκπαίδευση: Πραγματοποιήθηκε, έτσι, δημόσια διαβούλευση με ποικίλες βέβαια αντιδράσεις, ενώ ήταν σχεδόν έτοιμο το προς ψήφιση νομοσχέδιο. Ως γνωστόν, αυτή η εξέλιξη ματαιώθηκε την τελευταία στιγμή, μέσα σε ένα δύσκολο πολιτικό κλίμα που δυστυχώς έκτοτε συνεχίζεται.

Σήμερα, ο όρος «μέντορας» χρησιμοποιείται σποραδικά, κάποιες φορές άτυπα, σε διπλωματικές εργασίες φοιτητών, σε άρθρα που εμφανίζονται τα τελευταία χρόνια για τις αντιλήψεις της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφορικά με τους μέντορες, για τα μοντέλα μεντόρων άλλων χωρών κλπ. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν υπάρχουν στοιχεία από τη συστηματική εφαρμογή του θεσμού του μέντορα για νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς, σε σχολεία της ελληνικής επικράτειας.

Από το 2009, άρχισε να εφαρμόζεται στο Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Κολλέγιο Αθηνών και Κολλέγιο Ψυχικού) πρόγραμμα μεντόρων, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το London Institute of Education και αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου διετούς Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Στο Συμπόσιο, θα παρουσιαστεί αυτό το πρόγραμμα, που το έτος 2014-2015 υλοποιήθηκε για τέταρτη φορά. Επιπλέον θα παρουσιαστούν εμπειρίες, θεωρητικά και μεθοδολογικά στοιχεία από εμπλεκόμενους σε προγράμματα μεντόρων στην Αγγλία και στην Κύπρο. Θα συζητηθούν επίσης εμπειρίες από προγράμματα μεντόρων στο πλαίσιο της βασικής εκπαίδευσης των μελλοντικών εκπαιδευτικών στη χώρα μας, με τη συνεργασία ελληνικών πανεπιστημίων.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συζήτηση που αφορά στις διαφορετικές μορφές μεντόρων που αξιοποιούνται στη χώρα μας, καθώς και ο εμπλουτισμός της συζήτησης μας με διεθνείς εμπειρίες μετεχόντων σε αντίστοιχα προγράμματα άλλων χωρών, τίθεται για πρώτη φορά σε αυτή την ημερίδα με ένα εστιασμένο και οργανωμένο τρόπο. Σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το μείζον θέμα της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, η κριτική θεώρηση και η προσεκτική αξιοποίηση νέων μορφών επαγγελματικής ανάπτυξης που βασίζονται στο σχολείο (school based), όπως είναι αυτή του μέντορα, παρουσιάζουν ενδεχομένως εξαιρετικό ενδιαφέρον.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ

Συνεδρία 1: Χαιρετισμοί – Πλαίσιο της Ημερίδας

Συντονίστρια: Πολυάνθη Τσίγκου, Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού, Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

9.00-10.00 Χαιρετισμοί

10.00-10.15 Γιατί γίνεται η ημερίδα;

Γιώργος Μπαγάκης, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Πολυάνθη Τσίγκου, Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού, Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

Συνεδρία 2: Μέντορες και νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία

Συντονίστρια: Τώνια Σπυροπούλου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

10.15-11.00 Mentoring and coaching as professional development

Sara Bubb and Peter Earley, University College London Institute of Education

11.00-11.45 Η εμπειρία της Κύπρου στην εφαρμογή προγραμμάτων μεντορικής στήριξης

Τώνια Σπυροπούλου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

11.45-12.30 Το πρόγραμμα των μεντόρων του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΕΕΙ) και το ελληνικό πλαίσιο

Πολυάνθη Τσίγκου, Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού, Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα,

Νατάσα Σκορδά, Γιώργος Μπαγάκης, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

12.30-13.00 Διάλειμμα

Συνεδρία 3: Μέντορες στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης των μελλοντικών εκπαιδευτικών

Συντονίστρια: Αλεξάνδρα Ανδρούσου

13.00-13.45 Το πρόγραμμα Mentoring του Τμήματος της Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας: Aνάπτυξη και Προοπτικές

Ευδοκία Καραβά, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

13.45-14.30 Εκπαιδεύοντας μέντορες: αποτιμήσεις και προοπτικές μιας προσπάθειας στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ)

Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

14.30-15.00 Διάλειμμα

Συνεδρία 4 (πέντε παράλληλες ομάδες): Εμπειρίες και προτάσεις στο πλαίσιο των μεντόρων

15.00-15.30 Η θέα από το παράθυρο του μέντορα

Φωτεινή Βενέτη, 4ο Δημοτικό Σχολείο Υμηττού

Μentoring/Coaching στο πλαίσιο του Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης του ΕΕΙ

Λευτεράτος Χρυσόστομος, Ελένη Νεοφωτίστου, Δημοτικό Σχολείο Κολλεγίου Αθηνών

Φιλοσοφία, Στόχοι και Πρακτικές της Μεντορείας στο Αγγλικό Τμήμα του Κολλεγίου Ψυχικού

Νικολέτα Κανελλή, Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού, Αριστέα Κατσαρού, Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού.

Μentoring/ coaching – από ποιον, για ποιον, γιατί και πώς;

Άντα Σταθούλια, Γυμνάσιο Κολλεγίου Αθηνών

Διερευνώντας το πρόγραμμα κατάρτισης και ενσωμάτωσης των νέων δασκάλων κατά την εισαγωγή τους στο Δημοτικό Σχολείο Κολλέγιο Ψυχικού μέσω του προγράμματος Mentoring

Θωμάς Νάκος, Δημοτικό Σχολείο Κολλεγίου Ψυχικού

Συνεδρία 5: Αλληλοτροφοδότηση και σύνθεση

Συντονιστής: Γιώργος Μπαγάκης, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

15.30-16.30 Peter Early and Sara Bubb, University College London Institute of Education, Πολυάνθη Τσίγκου, Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, Τώνια Σπυροπούλου, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Συντονιστική ομάδα:

Γιώργος Μπαγάκης, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Πολυάνθη Τσίγκου, Κολλέγιο Αθηνών-Κολλέγιο Ψυχικού, Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

Γραμματεία:

Βασίλης Πλακούτσης, Ρούλα Πρωτοπαπαδάκη,Ελληνοαμερικανικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

Αγελλική Μέξια, Κατερίνα Καζάλα, Ειρήνη Τοψή, Αγγελική Γκοτσοπούλου, Μονάδα Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.


5oΣΥΜΠΟΣΙΟ

Διερεύνηση του θεσμού του μέντορα:

Εμπειρίες από την Ελλάδα, την Αγγλία και την Κύπρο

για τους νεοεισερχόμενους και τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς

ΕΝΤΥΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Επιθυμώ να παρακολουθήσω το 5ο Συμπόσιο, που διοργανώνεται στο Ελληνοαμερικανικόν Εκπαιδευτικόν Ίδρυμα, το Σάββατο, 16 Απριλίου 2016, 9.00-16:30, στο ICHall, κτίριο Αλεξάνδρα Α. Μαρτίνου, campus Κολλεγίου (Στ. Δέλτα 15, Ψυχικό).

Ονοματεπώνυμο:

Φύλο:

□ Άρρεν □ Θήλυ

Διεύθυνση κατοικίας

(Οδός, Αριθμός, Περιοχή-ΤΚ):

Τηλέφωνο:

E-mail:

Σχολείο ή άλλος χώρος εργασίας:

Ειδικότητα:

Είσοδος ελεύθερη

Παρακαλείσθε να απαντήσετε μέχρι τις 13 Απριλίου 2016 αποστέλλοντας το έντυπο εγγραφής στο email:

Πληροφορίες:

Email: Τηλ.: 210 6798265, 6977200946

Η παρέμβαση θα γίνει στην αγγλική γλώσσα και θα υπάρχει συνοπτική μετάφραση.