ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΚΟΙΝΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ σχετικά με τον διαχωρισμό της προϋπηρεσίας κατόχων Μεταπτυχιακών/Διδακτορικών/Σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής από τον πίνακα Γενικής Αγωγής

Κύριε Υπουργέ,
Σας παρουσιάζουμε γραπτώς την αδικία που υφιστάμεθα τα τελευταία χρόνια και περιμένουμε την άμεση επίλυση της.
Είμαστε Δάσκαλοι ΠΕ70 και Νηπιαγωγοί ΠΕ60 και αιτούμαστε την ακύρωση της παρεχόμενης από το Υπουργείο Παιδείας defacto δυνατότητας μοριοδότησης – μεταφοράς προϋπηρεσίας των ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 από την ειδική στη γενική αγωγή.
Η πρακτική αυτή δεν βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, αλλά αποτελεί πρακτική του Υπουργείου, η οποία όμως οδηγεί σε απαράδεκτες στρεβλώσεις στην κατάταξη στους οικείους πίνακες γενικής αγωγής και αδικεί χιλιάδες συναδέλφους.
Είμαστε η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουμε θιγεί από την καταστρατήγηση των πινάκων γενικής αγωγής. Μιλάμε για καταστρατήγηση διότι συνάδελφοι, απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή, με πιο πρόσφατο έτος κτήσης πτυχίου και με χαμηλότερο βαθμό πτυχίου προσπερνούν συναδέλφους που έχουν παλαιότερο έτος κτήσης πτυχίου και μεγαλύτερο βαθμό πτυχίου.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία «η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού υπολογίζεται στους πίνακες αναπληρωτών μόνο στον κλάδο στον οποίο προσφέρθηκε (άρθρο 6, παρ. 13.α του ν. 3255/2004, όπως προστέθηκε με το άρθρο 9, παρ. 5 του ν. 3391/2005)».
Με βάση όλα τα παραπάνω, ζητάμε την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και του Α.Σ.Ε.Π. ώστε να αποκατασταθεί η τρωθείσα νομιμότητα. Αιτούμαστε το αυτονόητο, δηλαδή την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50, που έχουν εργαστεί σε δομές Ειδικής Αγωγής, μόνο στον οικείο πίνακα.
Το επιχείρημα ότι η εκπαίδευση είναι ενιαία δεν μπορεί να φαλκιδεύσει την αξιοκρατία υπό την έκφανση της καταλληλότητας. Ερωτήσεις προς σκέψη και προβληματισμό:
1. Πώς γίνεται συνάδελφοι που έχουν εργαστεί στην Ειδική Αγωγή να παίρνουν μόρια και στην Γενική Αγωγή;
2. Πώς το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θεωρεί τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70.50 / ΠΕ60.50 ότι ανήκουν στους ίδιους κλάδους με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 / ΠΕ60 από την στιγμή που:
• Κάνει τον εξής διαχωρισμό: Δάσκαλοι Eιδικής Αγωγής ΠΕ70.50 και Δάσκαλοι Γενικής Αγωγής ΠΕ70 και αντίστοιχα Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής ΠΕ60.50 και Νηπιαγωγοί Γενικής Αγωγής ΠΕ60;
• Δημοσιεύει δύο εγκυκλίους, μία για τη Γενική Αγωγή και μία για την Ειδική Αγωγή;
• Οι ΠΕ70.50 / ΠΕ60.50 κάνουν αίτηση με την εγκύκλιο της Ειδικής Αγωγής και προσλαμβάνονται κατόπιν «ενεργοποίησης» της ίδιας αίτησης και «απενεργοποιείται» ταυτόχρονα η αντίστοιχη αίτησή τους για πρόσληψη στην γενική αγωγή.
• Οι ΠΕ70,50 / ΠΕ60,50 εντάσσονται στους ίδιους πίνακες με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής ΠΕ71 / ΠΕ61;
• Τα προσόντα πρόσληψης των ΠΕ70.50 / ΠΕ60.50 είναι διαφορετικά από αυτά των ΠΕ70 / ΠΕ60, καθώς προσλαμβάνονται με αποκλειστικό προσόν το μεταπτυχιακό / διδακτορικό ειδικής αγωγής ή το σεμινάριο ειδικής αγωγής.
3. Μήπως το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δεν θεωρεί την εκπαίδευση Ενιαία (τουλάχιστον υπό το πρίσμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων) από την στιγμή που υπάρχουν και διαφορετικές Πανεπιστημιακές Σχολές για τους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Αγωγής και για τους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής;
4. Επιπρόσθετα διαπιστώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δεν συμπεριφέρεται ισότιμα και ισάξια στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόχους άλλων μεταπτυχιακών, πέραν της Ειδικής Αγωγής, δείχνοντας ευνοϊκή μεταχείριση σε εκπαιδευτικούς – κατόχους μεταπτυχιακών/Διδακτορικών/Σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής. Με τις γνωστές συνέπειες εμπορευματοποίησης του εν λόγω μεταπτυχιακού και απαξίωσης του βασικού μας πτυχίου.
Κλείνοντας να ξεκαθαρίσουμε πως δεν επιζητούμε την αντιπαράθεση με κανένα συνάδελφο μας, αλλά επιδιώκουμε την περιφρούρηση του δικαιώματος μας στην εργασία και διεκδικούμε ίση αντιμετώπιση όλων των αναπληρωτών. Διεκδικούμε μια ποιοτική εκπαίδευση η οποία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, αλλά και ένα δίκαιο σύστημα μοριοδότησης που δεν θα επιτρέπει σε ορισμένους να ανεβαίνουν θέσεις στους πίνακες εις βάρος των υπολοίπων. Γιατί η ζωή δεν μπορεί να είναι απλώς άδικη για κάποιους, όπως ακούσαμε ατυχώς από κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων όταν τους παρουσιάσαμε το ζήτημα.