Μετά τις τελευταίες εξελίξεις που σημειώνονται στο χώρο της παιδείας το νομαρχιακό τμήμα της ΠΕΠΦΑ Λάρισας καταδικάζει τις πολιτικές της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μέσω των απολύσεων συναδέλφων εκπαιδευτικών, των υποχρεωτικών μετατάξεων και της κινητικότητας.

Μέσα στα πλαίσια αυτά η απόφαση της περαιτέρω μείωσης των ωρών της Φυσικής Αγωγής στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και απ ότι διαφαίνεται και της επερχόμενης εκ νέου μείωσης και των ελάχιστων ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής που απέμειναν στο Λύκειο υποβαθμίζουν εντελώς το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Στο δε γυμνάσιο το μάθημα της Φυσικής Αγωγής υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο αφού οι ώρες περικόπτονται δραματικά.

Σκοπός των όποιων μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης προσανατολισμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας με σύμμαχο τον εκπαιδευτικό .

Η φυσική αγωγή είναι το μόνο σχολικό μάθημα που στόχο έχει να προετοιμάσει τα παιδιά για έναν υγιή τρόπο ζωής και επικεντρώνεται στη συνολική τους σωματική και διανοητική ανάπτυξη, εμφυσώντας επίσης σημαντικές κοινωνικές αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, το πνεύμα ομαδικότητας, και το ευ αγωνίζεσθε, η διερεύνηση των προσωπικών ορίων, η αλληλεγγύη, η ευγενή άμιλλα, ο σεβασμός του αντιπάλου, η κοινωνική ένταξη, η καταπολέμηση κάθε είδους διακρίσεων, και το έντιμο παιγνίδι·

Το υπερβολικό βάρος που προκαλείται από την καθιστική ζωή και την ακατάλληλη δίαιτα, που οδηγεί σε ορισμένες περιπτώσεις σε κακή υγεία και σε ψυχοκοινωνικά προβλήματα και ασθένειες πλήττει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της ΕΕ, περιλαμβανομένου του 1/4 των παιδιών περίπου. Η αναγκαιότητα της σχολικής φυσικής αγωγής επιβεβαιώνεται πλήρως και από τα ιδιαίτερα ανησυχητικά τελευταία αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών όπου καθιστούν τα ελληνόπουλα τα πιο υπέρβαρα παιδιά της Ευρώπης.

Τα αποτελέσματα μελετών επίσης δείχνουν ότι η τακτική σωματική άσκηση βελτιώνει την ψυχική και σωματική υγεία και παράλληλα συμβάλλει θετικά στη μαθησιακή διαδικασία.

Προτείνουμε: 1) να μην γίνει καμία μείωση των ωρών του μαθήματος της Φ.Α.

2) να αξιοποιηθούν οι καθηγητές Φ.Α. και στα ολιγοθέσια σχολεία μέσα από το ωράριο τους.
3) Να εισαχθεί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η διδασκαλία του από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και στην προσχολική εκπαίδευση (νηπιαγωγεία), για 3 ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

Κλείνοντας εκφράζουμε, για μια ακόμη φορά, την έντονη διαμαρτυρία μας για τη μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής και ζητούμε να αναθεωρηθεί άμεσα αυτή η απόφαση.

Ζητούμε την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής μέσα στο σχολικό περιβάλλον με πλήρη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

ΤΣΙΤΩΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Φ.Α.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ Π.Ε.Π.Φ.Α. ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

6937428742