Διάκριση άρθρου του Πέτρου Πασιαρδή, Καθηγητή στο ΑΠΚΥ και της Γεωργίας Κουάλη στον τομέα της εκπαιδευτικής διοίκησης

Mία ακόμα σημαντική διάκριση, που επιβεβαιώνει και επιβραβεύει το ποιοτικό και ουσιαστικό έργο της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου και ενισχύει τη διεθνή προβολή και την καταξίωσή του στην επιστημονική κοινότητα, είναι η βράβευση του άρθρου με τίτλο «» του Πέτρου Πασιαρδή, Καθηγητή Εκπαιδευτικής Ηγεσίας στο ΑΠΚΥ, και της Γεωργίας Κουάλη.

Το ερευνητικό άρθρο των Κουάλη και Πασιαρδή απέσπασε τη διάκριση «HighlyCommendedPaperinthe 2016 EmeraldLiteratiNetworkAwardsforExcellence» της εκδοτικής επιτροπής του InternationalJournalofEducationalLeadership, περιοδικό διεθνούς κύρους με κριτές (international peer-reviewed journal). O Emerald είναι ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος επιστημονικών περιοδικών στον κόσμο με περισσότερες από 300 περιοδικές εκδόσεις.

Το βραβευμένο άρθρο αποτυπώνει τα αποτελέσματα έρευνας που αφορά στη διαχείριση του χρόνου των διευθυντών δημοτικών σχολείων της Κύπρου. Η διαχείριση του χρόνου συσχετίζεται με πέντε ανεξάρτητες μεταβλητές: την ποικιλία των καθηκόντων των διευθυντών δημοτικής εκπαίδευσης, πόσο συχνά καλούνται να εφαρμόσουν τα καθήκοντά τους και το επίπεδο ολοκλήρωσής τους, τη χρήση τεχνικών διαχείρισης του χρόνου και το είδος της διαχείρισης του χρόνου (μονοχρονικό ή πολυχρονικό μοντέλο). Μέσα από την έρευνα προκύπτουν τρεις τύποι διευθυντών ανάλογα με τη διαχείριση του χρόνου στη σχολική διοίκηση: ο συγκεντρωτικός μονοχρονικός, ο αναβλητικός διευθυντής και ο αποκεντρωτικός πολυχρονικός. Τα πορίσματα της έρευνας αναλύονται και συζητούνται και οι συγγραφείς καταλήγουν σε συμπεράσματα που μπορούν να τροφοδοτήσουν την εκπαίδευση και την επιλογή ικανών διευθυντών. Μέσα από την περιγραφή της υφιστάμενης πρακτικής των διευθυντών στα Κυπριακά σχολεία παρέχονται επίσης χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ηγεσία και τη σχολική αποτελεσματικότητα. Πέρα από τους ερευνητές, εκπαιδευτικούς, πολιτικά και μη στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης, φοιτητές και άλλους ενδιαφερόμενους, οι ίδιοι οι διευθυντές σχολείων δύναται να αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα της έρευνας και να επανεξετάσουν τη διαχείριση του χρόνου τους και την αποτελεσματικότητα των καθημερινών τους πρακτικών.

Βιβλιογραφικήαναφορά: , Petros Pashiardis , (2015) “Time management profiles of Cypriot school principals: a mixed-methods approach”, International Journal of Educational Management, Vol. 29 Issue: 4, pp. 492 – 518.

Επικοινωνία: email:

|