Αξιότιμοι συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι κατά τη χθεσινή κινητοποίηση-παράσταση στο Υπουργείο Πολιτισμού-Παιδείας & Θρησκευμάτων, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας όχι μόνο οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί, αλλά και εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ καθώς και συλλόγων των εκπαιδευτικών τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Κατά τη συνάντησή μας με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κουράκη, είχαμε την ευκαιρία να του εκθέσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας. Ο Υπουργός, ο οποίος έχει αντιληφθεί την πολυπλοκότητα του ζητήματος, μας ανακοίνωσε ότι προτίθεται να επεξεργαστεί εναλλακτική πρόταση αντί της συλλήβδην ανακλήσεως των μετατάξεων, χωρίς όμως να δεσμευθεί για το ακριβές περιεχόμενο αυτής.
Με την παρούσα, επιθυμούμε καταρχάς να ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους που μας συμπαραστάθηκαν στη χθεσινή κινητοποίηση, καθώς και όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς που δημοσίευσαν μηνύματα αλληλεγγύης και ενότητας της εκπαιδευτικής κοινότητας και οι οποίοι απαίτησαν την απόσυρση της αντισυνταγματικής και άδικης πρότασης περί ανακλήσεως των μετατάξεων και ταυτόχρονα διατύπωσαν εναλλακτικές προτάσεις για την ικανοποίηση των αιτημάτων όλων των εκπαιδευτικών.
Υπενθυμίζουμε συνοπτικά τις θέσεις και τις προτάσεις μας:
1. Σύμφωνα με τη νομολογία των Δικαστηρίων, ανάκληση διοικητικών πράξεων για λόγους διαφορετικής εκτίμησης των υπηρεσιακών αναγκών είναι παράνομη και αντισυνταγματική.
2. Σε κάθε περίπτωση, αν το Υπουργείο θεωρεί ότι υπάρχουν θέματα νομιμότητας που πρέπει να εξετάσει, είναι υποχρεωμένο από το Σύνταγμα και τους νόμους του Κράτους να προβεί σε έλεγχο κάθε μετάταξης ξεχωριστά, γιατί κάθε μετάταξη συνιστά αυτοτελή ατομική διοικητική πράξη. Η ακύρωση συλλήβδην με μία υπουργική απόφαση όλων των μετατάξεων, είναι όχι μόνο παράνομη αλλά και αντισυνταγματική, γιατί καταργεί αναδρομικά κεκτημένα δικαιώματα των εργαζομένων.
3. Εισηγούμαστε τη μετατροπή όλων των δημοτικών σχολείων της χώρας σε ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος (ΕΑΕΠ), ώστε όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να διδάσκονται ξένες γλώσσες, μουσική, πληροφορική, εικαστικά, θεατρική αγωγή και να τους παρέχονται επαρκείς διδακτικές ώρες για την άθλησή τους, ώστε να μην χρειάζονται οι γονείς να πληρώνουν εξ ιδίων με τη μορφή εξωσχολικών δραστηριοτήτων τα μαθήματα αυτά. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας και θα δοθεί η ευκαιρία σε κάθε παιδί να διαπιστώσει την κλίση και το ταλέντο του σε διάφορους τομείς χωρίς να επιβαρυνθούν οικονομικά οι γονείς του, κατά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
4. Για την επαρκή στελέχωση των ΕΑΕΠ, προτείνουμε να συσταθούν επιπλέον οργανικές θέσεις σε όλα τα δημοτικά σχολεία για τις ειδικότητες ξένων γλωσσών, μουσικής, πληροφορικής, φυσικής αγωγής, καλλιτεχνικών και θεατρικής αγωγής. Με τη σύσταση των θέσεων αυτών, θα διευκολυνθεί η μετάθεση των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον τόπο της κατοικίας τους και η τοποθέτηση σε συγκεκριμένα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών από μετάταξη και από μετάθεση. Για το λόγο αυτό προτείνουμε τη σύσταση τουλάχιστον διπλάσιων οργανικών θέσεων από τον αριθμό των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών, ώστε να μετατεθούν ισάριθμοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων στην περιοχή μετάθεσης που επιθυμούν.
5. Επίσης εισηγούμαστε τη μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, καθώς και την επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων που συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν.
Τέλος, εκφράζουμε το παράπονό μας για τη στάση της ΔΟΕ μέχρι τώρα, διότι όφειλε ως συνδικαλιστικό όργανο να συγκεράσει τις απόψεις όλων των εκπαιδευτικών και να προτείνει επωφελείς λύσεις για όλους, διότι και εμείς οι μεταταχθέντες είμαστε ισότιμα μέλη της.
Η Συντονιστική Επιτροπή των Μεταταχθέντων Εκπαιδευτικών
του Ν.4172/2013