ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Τι είδους εκπαιδευτική διοίκηση χρειαζόμαστε;»Αθήνα, 13 Μαρτίου 2017Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κ. Κεραμέως, συμμετείχε ως ομιλήτρια, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, σε εσπερίδα με θέμα “Νέο Σχολείο – Νέα Διοίκηση: Αποκέντρωση, Συμμετοχή, Λογοδοσία, Αξιολόγηση” που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία για Παιδεία και Ανάπτυξη (ΠΡΩ.ΠΑΙΔΕΙ.Α.).Ξεκίνησε την παρέμβασή της σχολιάζοντας την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το λεγόμενο νόμο “Μπαλτά-Κουράκη” σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, «Είχαμε εξ αρχής κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι μεθοδεύσεις αυτού του τύπου που έχουν ως αποτέλεσμα να προωθούν την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια στο Δημόσιο, δεν μακροημερεύουν», είπε χαρακτηριστικά. Και συνέχισε, «Τόσο η διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης, όσο και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας θα υποστούν τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις της αντισυνταγματικής και εξαιρετικά πρόχειρης νομοθέτησης της Κυβέρνησης, δεδομένου ότι έχουν ήδη γίνει επιλογές στελεχών βάσει του νόμου αυτού, και τα στελέχη αυτά έχουν ήδη πάρει αποφάσεις οι οποίες τώρα μπορούν να προσβληθούν. Το δικαστήριο αποφάνθηκε. Μένει τώρα να φανεί αν η ηγεσία του Υπουργείου θα προβεί στα αυτονόητα, όπως ευτυχώς ανήγγειλε, δηλαδή να σεβαστεί την δικαστική απόφαση και προχωρήσει στη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου, ενός νόμιμου και συνταγματικού πλαισίου και κατόπιν διαβούλευσης με τους αρμόδιους φορείς.»Ως προς τη διοικητική οργάνωση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σημείωσε ότι είναι υπερβολικά συγκεντρωτική, καθώς οι περισσότερες ουσιαστικές λεπτομέρειες σε όλες τις πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθορίζονται από το Υπουργείο. «Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της; Πολλές υπηρεσίες και όργανα με αλληλοεπικαλυπτόμενες, πολλές φορές, και, ενίοτε, συγκρουόμενες αρμοδιότητες, πολυνομία και δύσκαμπτη γραφειοκρατία. Καθίσταται σαφές ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης έχουν ελάχιστα περιθώρια αυτονομίας και ανάπτυξης πρωτοβουλιών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Εν τέλει η θέση και ο ρόλος των στελεχών περιορίζεται σε εκείνον των εκτελεστικών οργάνων», είπε χαρακτηριστικά.Δεν αρμόζει, όμως, μια τέτοια διοίκηση στο σχολείο του 21ου αιώνα, μέσα στο διεθνοποιημένο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. «Εμείς έχουμε μια διαφορετική οπτική για το πνεύμα που πρέπει να διαπνέει το σύγχρονο σχολείο. Η δική μας λογική, η δική μας επιλογή συνοψίζεται στο δίπτυχο «ελεύθερο σχολείο» – «αυτόνομο Πανεπιστήμιο». Σχολεία και Πανεπιστήμια, τα οποία δεν ελέγχονται ασφυκτικά, από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά που εποπτεύονται παραγωγικά και με κριτήρια ποιότητας. Σχολεία και Πανεπιστήμια των οποίων τα στελέχη θα μπορούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να διαφοροποιούνται και να αυτενεργούν. Οι έννοιες της αυτονομίας, της αξιολόγησης, της αριστείας συνθέτουν αξιακά την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας.»Έκλεισε την παρέμβασή της με αναφορά σε συγκεκριμένους τρόπους, αφενός προς την ανάδειξη της σημασίας του επιστημονικού και παιδαγωγικού έργου των δασκάλων και καθηγητών, αφετέρου προς την ενίσχυση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των στελεχών της εκπαίδευσης.