Σύσκεψη με τους διευθυντές των σχολείων του νομού

Επαγγελματική εξάσκηση μέσα στα σχολεία αντί σε επιχειρήσεις, πρακτική που μπορεί να προκαλέσει ακόμη και νομικά προβλήματα, κάνουν μαθητές της ειδικής αγωγής που ολοκληρώνουν την εξαετή εκπαίδευσή τους, απουσία θεσμικού πλαισίου. Η έλλειψη θεσμικού πλαισίου ή η εφαρμογή θεσμικού πλαισίου της προηγούμενης δεκαετίας, δημιουργεί μια σειρά σημαντικών προβλημάτων στο χώρο της ειδικής αγωγής που ξεκινά από τα ίδια τα μαθήματα, επεκτείνεται στις μεταφορές και έχει να κάνει και με την πρακτική άσκηση των μαθητών με αναπηρίες. Οι υποδομές στα σχολεία είναι ένα ακόμη μελανό σημείο.

Συνάντηση με διευθυντές και υποδιευθυντές των σχολείων της ειδικής αγωγής στη Μαγνησία, είχε χθες ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Σωκράτης Σαβελίδης. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν διευθυντές και υποδιευθυντές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Ν. Ιωνίας και των ΕΕΕΕΚ Βόλου και Αλμυρού, καθώς και η σχολική σύμβουλος αρμόδια για θέματα ειδικής αγωγής, κ. Κυρατσώ Τσιόπα.

Πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, εντοπίζουν τη γέννησή τους στο ίδιο το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ειδικών σχολείων: μαθητές σε ειδικά σχολεία αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε κάποιες περιπτώσεις με βιβλία της γενικής αγωγής, δεδομένου ότι λείπουν αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εγχειρίδια. Επιπλέον δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την πρακτική των μαθητών που ολοκληρώνουν τον εξαετή κύκλο εκπαίδευσής τους, με αποτέλεσμα η πρακτική αντί για επιχειρήσεις να γίνεται μέσα στα ίδια τα σχολεία. Προβλήματα εντοπίζονται και με τις μετακινήσεις, τομέα τον οποίο ανακουφίζει η Εκκλησία. Στη συνάντηση τέθηκε επί τάπητος και το θέμα των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία. Φέτος, η καθυστέρηση στην πρόσληψη εκπαιδευτικών και προσωπικού άφησε κλειστά ειδικά σχολεία ακόμη και μετά το χτύπημα του πρώτου σχολικού κουδουνιού.

Από το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής τέθηκε θέμα κτιριακών εγκαταστάσεων, δεδομένου ότι το σχολείο μοιράζεται σε τρεις πτέρυγες με αποτέλεσμα οι μαθητές με αναπηρίες να μετακινούνται μέσα στη βροχή για να πάνε κάθε φορά στην αίθουσα διδασκαλίας. Τα ΕΕΕΕΚ έθεσαν ζήτημα ίδρυσης και λειτουργίας ΣΕΚ Ειδικής Αγωγής, κάτι που θα προτείνει ο κ. Σαβελίδης, από το νέο σχολικό έτος.

Εντός των ημερών θα γίνει συνάντηση μεταξύ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ΚΕΔΔΥ, προκειμένου να λυθεί και το ζήτημα της έγκαιρης και ορθολογικής κατανομής μαθητών στα ειδικά σχολεία.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ