• Δείτε “Τα μέτρα που θα διευκολύνουν τα πράγματα στο δημοτικό υπέρ των μαθητών”

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔23/08/2014 - 00:58 | Author: Newsroom

    Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 ότι “τα 3.000 κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν με τις πιστώσεις των αναπληρωτών θα αντιμετωπιστούν με την επέκταση των παράλληλων αναθέσεων, τη μείωση των αποσπάσεων αλλά και με ένα μέτρο που θα διευκολύνει τα πράγματα όσον αφορά το δημοτικό και μάλιστα με μία εκπαιδευτική διαδικασία υπέρ των μαθητών”
    Ας βάλουμε τη φαντασία μας να δουλέψει για να “πιάσουμε” το μέτρο που, σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας, “θα διευκολύνει τα πράγματα όσον αφορά το δημοτικό και μάλιστα με μία εκπαιδευτική διαδικασία υπέρ των μαθητών”.

    Μια επισήμανση μόνο: Ζούμε σε μια εποχή που ακόμη και η πιο μεγάλη φαντασία ξεπερνιέται από την πραγματικότητα.
    Μέτρο πρώτο: Οι μικροί μαθητές (Δημοτικό) έχουν περισσότερες ώρες σχολείο από αυτές που μπορεί να αντέξει η ηλικία τους.Επίσης ξυπνούν πολύ πρωί για να πάνε σχολείο. Είναι ενα σημαντικό πρόβλημα που έχει επισημανθεί από πολλούς παιδαγωγούς. Και υπάρχουν και τα πορίσματα των ερευνών. Έχουμε χρέος να το λύσουμε και θα το λύσουμε σε όφελος της νέας γενιάς. Νομοθετούμε λοιπόν, αρχικά για τα σχολεία που έχουν σε κάθε τάξη περισσ’οτερο από ένα τμήμα, ένα μέρος μαθητών να αρχίζει το πρόγραμμά του στις 8.30, ένα άλλο μέρος στις 9.30 και ένα άλλο μέρος στις 10.30. Οι πρώτοι θα τελειώνουν στις 12 οι άλλοι στις 1 και οι άλλοι στις 2. Έτσι με μια σωστή κατανομή των ωρών οι δάσκαλοι θα είναι αρκετοί και κενά δεν θα υπάρχουν.Ακόμη σκεφτόμαστε για τα σχολεία που έχουν ένα τμήμα σε κάθε τάξη, οι τρεις πρώτες τάξεις να έχουν μάθημα 8-12 και οι άλλες τρεις 12 -4. Εναλλάξ για να ευεργετούνται ισότιμα. Έτσι με μια σωστή κατανομή των ωρών και μια μικρή αύξηση του ωραρίου τους (δεν μπορεί να επιβαρύνονται μόνο οι καθηγητές οι οποίοι θυμίζω ότι από πέρσι έχουν αύξηση του ωραρίου τους κατά 2 ώρες) οι δάσκαλοι θα είναι αρκετοί και κενά δεν θα υπάρχουν.
    Μέτρο δεύτερο: Δίνουμε λύση σε ένα σοβαρό πρόβλημα των μικρών μαθητών το οποίο έχει εντοπιστεί από πολλούς παιδαγωγούς. Μα είναι δυνατόν τόσο μικρά παιδιά να έχουν τόσους πολλούς δασκάλους να εναλλάσσονται μέσα στην τάξη; Δεν είναι παιδαγωγικό. Οι δάσκαλοι πρέπει να κάνουν και τη Γυμναστική και την Πληροφορική και την ξένη γλώσσα. Είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν ξένη γλώσσα και νέες τεχνολογίες και εμείς σαν Υπουργείο Παιδείας έχουμε εμπιστοσύνη στους έλληνες δασκάλους. Φυσικά δίνουμε ευεργετική λύση και στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων. Και παίρνουμε τις ειδικότητες από το δημοσικό και τις φέρνουμε στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο αν χρειαστεί. Ο Πληροφορικός μπορεί να διδάξει μαθηματικά στο Γυμνάσιο αλλά και Φυσική. Ο καθηγητής Ξένων Γλωσσών θα συμπληρώσει τα κενά των φιλολόγων αναλαμβάνοντας Ιστορία και Λογοτεχνία. Δίνουμε στον εκπαιδευτικό την ευκαιρία με το ευεργετικό μέτρο των παράλληλων αναθέσεων να ολοκληρώνει το ωραριό του μέσα στο ίδιο σχολείο ή σε ένα ακόμη και έτσι δίνουμε απάντηση στο αίτημα που έχει διατυπώσει η εκπαιδευτική κοινότητα, τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών που δίκαια επισημαίνουν ότι δεν είναι σωστό οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα σε 3, 4 ακόμη και 6 σχολεία.
    Έχουμε μεγάλη φαντασία; Προφανώς. Ωστόσο θυμίζουμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή των κυρίαρχων εκπαιδευτικών μάγων.
    Χρήστος Κάτσικας

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...