Αρθρογράφος:Παναγιώτης Κάτσικας

Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών μέσω αξιολόγησης και όχι λόγω προϋπηρεσίας είναι μια από τις “μεγάλες καινοτομίες” της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης Ρέντσι στην Ιταλία την οποία προβάλλουν τα «Νέα» στο φύλλο 4/9/2014, ως παράδειγμα και για την Ελλάδα.

Ποια τα κριτήρια αξιολόγησης και πώς θα αξιολογούνται για τις γνώσεις και τη μόρφωση που θα παρέχουν ακόμη και σ’ αυτό το αστικό σχολείο;
«Από το επόμενο έτος θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο τα δεδομένα οργάνωσης της σχολικής μονάδας (Σχολική ταυτότητα με τις επιδόσεις του σχολείου), οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, ο προϋπολογισμός τους και ο ισολογισμός τους και ένας χάρτης της δραστικότητας του σχολείου.
Κάθε σχολική μονάδα θα ενισχυθεί με ένα εκπαιδευτικό “μέντορα” ο οποίος θα είναι υπεύθυνος της αξιολόγησης των συναδέλφων του και της μονάδας». Προϋπολογισμός, ισολογισμός και κάλυψη των αναγκών του σχολείου με τη δραστικότητά του.
Η σχολική ταυτότητα
Σύμφωνα με τη λεγόμενη μεταρρύθμιση Ρέντσι από το επόμενο έτος θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο τα δεδομένα οργάνωσης της σχολικής μονάδας, οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, ο προϋπολογισμός τους και ο ισολογισμός τους κι ένας χάρτης της διαδραστικότητας του σχολείου με την τοπική κοινωνία.
Στο ίδιο πλαίσιο, κάθε σχολική μονάδα θα ενισχυθεί με έναν εκπαιδευτικό-«μέντορα», ο οποίος “θα συντονίζει τα προγράμματα κατάρτισης των συναδέλφων του, θα είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της μονάδας και θα βοηθά τον διευθυντή στην αξιοποίηση του δυναμικού του σχολείου”.
Στόχος θα είναι κάθε σχολείο “να μπορεί να συγκροτήσει την καλύτερη δυνατή ομάδα αφού του δοθεί η δυνατότητα να εξετάζει τα βιογραφικά των εκπαιδευτικών”.
Αλήθεια, σχολείο και εκπαιδευτικούς θα αξιολογούν ή επιχείρηση; Και από πού ως πού ο «μέντορας» μπορεί να αξιολογεί ως φωτεινός παντογνώστης- μάνατζερ;
Αλλά τι άλλο θα σχεδίαζε μια πολιτική για την οποία η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι σε κόντρα και κάτω από το καπιταλιστικό κέρδος;