Δημοτικό Σχολείο Συκαμίνου

Η ιδέα μας γεννήθηκε από την ανάγκη μας για την λειτουργία κυλικείου στο . Σκεφθήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν χρήσιμο να δουν οι μαθητές μας βιωματικά την λειτουργία του κυλικείου για ένα τρίμηνο. Παράλληλα στο μάθημα της Γλώσσας την περίοδο αυτή ασχοληθήκαμε με τη διατροφή. Ήταν λοιπόν ευκαιρία να μιλήσουμε για το τι πρέπει να έχει ένα σχολικό κυλικείο και μέσα από αυτό τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες. Έτσι ξεκινήσαμε τη Δράση αυτή.

alt
Kάποια από τα προϊόντα του κυλικείου
Κάθε εβδομάδα μία ομάδα αναλάμβανε την λειτουργία του κυλικείου και ήταν υπεύθυνη για την παρασκευή των προϊόντων, στην οποία κατά μεγάλο μέρος συμμετείχαν και οι γονείς. Το πρωί στην προσευχή δύο παιδιά από την ομάδα ανακοίνωναν σε όλο το σχολείο τι θα έχει το κυλικείο. Η εκπαιδευτικός της τάξης που είχε αναλάβει και την οργάνωση της Δράσης συντόνιζε και την ομάδα.

alt
Ο τιμοκατάλογος και η αναμονή στην ουρά
Στο τέλος της ημέρας έκαναν τον απολογισμό και κατέγραφαν στο Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων τα χρήματα που είχαν δώσει και τις εισπράξεις τους.

alt
Η ομάδα εν δράση
Με τη λήξη της Δράσης οι μαθητές της Ε τάξης αποφάσισαν μέρος των χρημάτων τους να δοθεί στο Χαμόγελο του Παιδιού για να ενισχύσουν το έργο του.
Τα οφέλη από την Δράση αυτή ήταν πολλαπλά :
1.Ενδυναμώθηκε η συνεργασία της ομάδας και ισχυροποιήθηκαν οι δεσμοί μεταξύ των μελών της ομάδας της τάξης.

2. Αναδείχθηκαν «ταλέντα». Παιδιά που δυσκολεύονταν στην μαθησιακή διαδικασία ή που ήταν δειλά στην τάξη, επέδειξαν απίστευτες δεξιότητες στη πώληση ή στη προώθηση των προϊόντων του κυλικείου ή άλλα στην παρασκευή των τροφίμων.

3. Ξεπέρασαν την συστολή τους και ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες.
4. Έμαθαν κανόνες υγιεινής για την παρασκευή τροφίμων.
5. Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις τους στα Μαθηματικά και συνειδητοποίησαν ότι τα Μαθηματικά είναι στην ζωή μας.

6. Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά και αυτό έδωσε χαρά όχι μόνο στους ίδιους αλλά και στα ίδια τα παιδιά.

7. Έμαθαν να διαχειρίζονται χρήματα , να κρατάνε Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων.
8. Απέκτησαν συνήθειες καταναλωτή όπως να δίνουν και να ζητάνε ή να περιμένουν την σειρά τους για να εξυπηρετηθούν χωρίς να διαμαρτύρονται.

9. Ανακάλυψαν το δυνατό πεδίο δράσης τους και τονώθηκε η αυτοπεποίθησή τους.
10. Έγιναν υπεύθυνα.
11. Όλα γίνονταν με πολύ κέφι, μεράκι, όρεξη και χαρά. Όλα τα παιδιά του σχολείου περίμεναν με ανυπομονησία την ημέρα του κυλικείου. Ήταν όλα ευτυχισμένα!!!!!

Η εκπαιδευτικός Η Διευθύντρια
Γκαλιάτα Θεοδοσία Κατσούγκρη Αναστασία