Με αφορμή τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας κου Μπαξεβανάκη σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση στις 5/5/2017 οφείλουμε να δώσουμε μια απάντηση σε όσα ειπώθηκαν αλλά και σε όσους δεν τολμούν να ασκήσουν κριτική. Με έκπληξη ακούσαμε τον υφυπουργό να διατυπώνει πως «η φετινή σχολική χρονιά ήταν μακράν η καλύτερη από κάθε άλλη φορά σε στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία» και πως «τα σχολεία λειτουργούν με τρόπο ικανοποιητικό σε σχέση με άλλες εποχές ευμάρειας».

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιμένει να βλέπει τον κόσμο μέσα από το δικό της καλειδοσκόπιο και να παρουσιάζει μια πλασματική ομαλότητα στη δημόσια εκπαίδευση.
Εκπρόσωποι καθηγητών , δασκάλων, γονέων και κηδεμόνων καταγγέλλουν πως τη φετινή σχολική χρονιά η εκπαιδευτική κοινότητα γνώρισε την απόλυτη απαξίωση.

Πιο συγκεκριμένα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις δηλώσεις του οργανωτικού γραμματέα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κου Τριαντάφυλλου Οικονόμου στην εφημερίδα «ΕΙΔΗΣΕΙΣ» με ημερομηνία 6/5/2017, για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία της χώρας , εκ των οποίων τα 2.000 αφορούν δομές της ειδικής αγωγής.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) κος Ν. Παπαχρήστος τόνισε, πως τα κενά τη φετινή χρονιά υπολογίζονται σε περίπου 1.000 και αφορούν όλες τις ειδικότητες, ίσως και σε καθηγητές που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό καταγγέλλει και ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος κος Δ. Λάμπρου στο ίδιο άρθρο.

Οι παραπάνω δηλώσεις παρουσιάζουν μια διαφορετική εικόνα από αυτήν που επιθυμεί να βλέπει ο υφυπουργός και μάλιστα λίγο πριν χτυπήσει το τελευταίο κουδούνι για την φετινή σχολική χρονιά.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» την κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Τη ζούμε καθημερινά μέσα στα σχολεία αλλά και μέσα στις οικογένειές μας. Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές των μνημονίων, τις οποίες στηρίζει και ψηφίζει ο υφυπουργός, με τις συνεχείς περικοπές και την υποχρηματοδότηση της παιδείας έχουν, εν πολλοίς, αποδομήσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Οι περικοπές για τη λειτουργία των σχολείων προσεγγίζουν σε ποσοστό το 40% σε σχέση με την προ μνημονίου περίοδο και ο κατάλογος των προβλημάτων και των συνεπακόλουθων δυσλειτουργιών διευρύνεται, φανερώνοντας πως τα οράματα για την παιδεία βρίσκονται αιχμαλωτισμένα σε μια ειρκτή, κατασκευασμένη από θεωρίες και λόγια.
Εν κατακλείδι, η διαμορφωμένη σημερινή κατάσταση στην εκπαίδευση δεν τιμά καθόλου τη χώρα μας, αλλά πολύ περισσότερο δεν τιμά εμάς τους εκπαιδευτικούς, να ανεχόμαστε τον εμπαιγμό μιας μερίδας ανενδοίαστων πολιτικών, που πέταξαν την ελπίδα και ξέχασαν σε διάστημα λίγων μηνών τους λόγους και τις θέσεις που τόσα χρόνια υποστήριζαν με σθένος ως συνδικαλιστές.

Η παράταξη της ΔΑΚΕ ΔΕ τοποθετείται με υπευθυνότητα απέναντι σε όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στην κρίσιμη περίοδο των μνημονίων και διαχρονικά δίνει τη μάχη για την ανάκτηση της χαμένης αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού και του έργου του.

Ο τομέας της παιδείας αποτελεί τον βασικότερο πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας οφείλει μέσα από ειλικρινείς και συλλογικές διεργασίες να εφαρμόζει εκείνες τις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές που υπηρετούν τον σκοπό αυτό