O Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Κρεμαστινός τοποθετήθηκε κατά τη συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Επερώτησης για την Παιδεία, που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ.
O Δημήτρης Κρεμαστινός είπε στον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη ότι ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία είναι σίγουρα αποδεκτός και πρέπει να γίνεται αλλά χάνει το νόημά του όταν κάθε υπουργός ξεκινά νέο εθνικό διάλογο. Για το λόγο αυτό τον κάλεσε να μην είναι προσχηματικός ο διάλογος που ξεκίνησε. Πρόσθεσε ότι τα προβλήματα της Παιδείας έχουν εντοπιστεί από τον μέχρι σήμερα διάλογο και είναι γνωστά σε όλους και ρώτησε τον Υπουργό Παιδείας τι σκοπεύει να κάνει για αυτά. Γιατί η εκ του μηδενός έναρξη του διαλόγου θα οδηγήσει σε χάσιμο χρόνου και περαιτέρω απαξίωση της Παιδείας.
Ως τρία βασικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, ο Δημήτρης Κρεμαστινός υπέδειξε:
Την έλλειψη ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για τα παιδιά των νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών, ζητώνtας από τον Υπουργό Παιδείας να ιδρύσει πρότυπα σχολεία σε όλους τους νομούς καινά χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία και το ίντερνετ για να φτάνουν τα μαθήματα των πρότυπων σχολείων στα μικρά νησιά και χωριά που δεν μπορούν να συναγωνιστούν σε μέσα. υποδομές και ευκαιρίες μάθησης τα αστικά κέντρα.
Την υπερπληθώρα μικρών πανεπιστημίων, σε βαθμό που η Ελλάδα να έχει τριπλάσια από π.χ. τη Γερμανία. Αυτό οδηγεί σε κατακερματισμό των δυνάμεων και των δυνατοτήτων της ανώτατης εκπαίδευσης. Ζήτησε από τον Υπουργό Παιδείας σύμπτυξη των Πανεπιστημίων για τη δημιουργία ισχυρών πανεπιστημιακών και ερευνητικών μονάδων.
Την κομματικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και την επαναφορά της συναλλαγής μεταξύ κατώτερων και ανώτερων βαθμίδων για την εκλογή καθηγητών. 0 Δημήτρης Κρεμαστινός διατύπωσε ξανά τη διαφωνία του με αυτήν την επιλογή της κυβέρνησης, ρωτώντας ανοιχτά: πού. στον πλανήτη, υπάρχει αυτή η συναλλαγή ‘Εχει υπόψη του μια χώρα το Υπουργείο Παιδείας: Και με ποιο μέτρο θα σταματήσουμε τη συναλλαγή .
Παρά την επιμονή του Δημήτρη Κρεμαστινού στα ερωτήματα, ο Υπουργός Παιδείας δεν απάντησε αλλά περιορίστηκε στο να δηλώσει ότι με μόνο 2.8 του ΑΕΠ για την εκπαίδευση δεν υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες Σε αυτό το σημείο ο Αντιπρόεδρος Δημήτρης Κρεμαστινόι αντέταξε τη ρήση του Δημοσθένη δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν και είπε στον Υπουργό Παιδείας ότι χωρίς χρήματα και χωρίς συγκεκριμένη οικονομική στόχευση κάθε συζήτηση για την Παιδεία θα καταλήγει σε έκθεση ιδεών .