Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Όχι στην Διάλυση των Μουσικών Σχολείων και Καλλιτεχνικών Σχολείων

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔03/12/2018 - 09:43 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

«Βορά στα χέρια επιχειρηματικών συμφερόντων η Μουσική Εκπαίδευση» – Όχι στην Διάλυση των Μουσικών Σχολείων και Καλλιτεχνικών Σχολείων

 

Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση (ΑΡΚ) Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Απαιτούμε να αποσυρθεί εδώ και τώρα το άρθρο 40 στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και άλλες διατάξεις…» Το άρθρο αυτό επιφέρει μια σειρά επικίνδυνες αλλαγές στη λειτουργία και στον ίδιο τον χαρακτήρα και προσανατολισμό των και Σχολείων που έχουν ως στόχο την υποβάθμιση και τον σταδιακό μαρασμό τους, με απώτερο σκοπό την εκχώρηση του συνόλου της Μουσικής Εκπαίδευσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

 

Οι νέες διατάξεις αποτελούν τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι στα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτά τα σχολεία. Χιλιάδες τα κενά σε εκπαιδευτικούς μαθημάτων γενικής παιδείας, αλλά και καθηγητές μουσικών οργάνων ή άλλων ειδικοτήτων, τα προβλήματα στις μετακινήσεις των μαθητών, η ανυπαρξία δωρεάν βιβλίων για τα ειδικά μαθήματα, το πρόβλημα με την πιστοποίηση των σπουδών των αποφοίτων τους, οι ελλείψεις στο κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, το πρόβλημα στη σχολική στέγη κ.ά.

Οι πιο ριζικές αλλαγές είναι:

1. Στον σκοπό των Μουσικών Σχολείων παύει να υπάρχει «η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής..». Η μουσική εκπαίδευση μετατρέπεται έτσι σε απλή «ενθάρρυνση», ανοίγοντας έτσι το δρόμο στην πλήρη αγοραιοποίηση της μουσικής εκπαίδευσης. Ανάλογη διάταξη υπάρχει και για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία

2. Απαλείφεται η οποιαδήποτε αναφορά στην ανάγκη ύπαρξης «τεχνικού εξοπλισμού των Μουσικών Σχολείων σε συμβατικά ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα και τεχνικά μέσα, συγκρότησης των εργαστηρίων σύγχρονης τεχνολογία, καθώς και η υποχρέωση της Πολιτείας να εξασφαλίζει αυτόν τoν εξοπλισμό

3. Από το αναλυτικό πρόγραμμα Μουσικών Σχολείων έχουν καταργηθεί τα μαθήματα Αισθητικής Παιδείας. Επίσης, δεν ορίζεται ότι τα μαθήματα μουσικής παιδείας διέπονται από αναλυτικό πρόγραμμα.

4. Καταργούνται τα μαθήματα μουσικής παιδείας προαιρετικής παρακολούθησης για μαθητές δημοτικών σχολείων, για την ανίχνευση των κλίσεων και ενδιαφερόντων τους στη μουσική.

4. Καταργούνται οι Καλλιτεχνικές Επιτροπές Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για οποιαδήποτε αντίστοιχη δομή στο Υπουργείο.

Μαζί μ’ αυτές τις αλλαγές, προωθούνται κι άλλες θεσμικές αλλαγές που θα έχουν δυσμενείς επιπτώσεις για τα Μουσικά Σχολεία και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν ζήσει τι σημαίνει ο “εξορθολογισμός” που προβάλλει η κυβέρνηση και στο ζήτημα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων. Είναι το άλλοθι και ο προπομπός για νέες περικοπές, στα πλαίσια της «αναδιάρθρωσης» στις κατευθύνσεις Ε.Ε και ΟΟΣΑ. Τις ίδιες μεθόδους χρησιμοποίησαν και οι προηγούμενες συστημικές Κυβερνήσεις για να δρομολογήσουν το κλείσιμο των Αθλητικών Σχολείων .

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

Να αποσυρθούν τώρα οι διατάξεις του άρθρου 40 του προαναφερθέντος Σχεδίου Νόμου που αφορούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

Δημόσια, καθολική και πραγματικά δωρεάν εκπαίδευση

Άμεση κάλυψη των κενών σε μουσικά μαθήματα και μαθήματα γενικής

παιδείας.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς καθηγητών όλων των ειδικοτήτων ΤΩΡΑ!

Άμεση κάλυψη των αναγκών σε κτιριακές υποδομές, εξοπλισμό (μουσικά

όργανα, εποπτικά μέσα, εργαστηριακός εξοπλισμός κ.τ.λ.).

Δωρεάν μεταφορά για όλους τους μαθητές χωρίς χιλιομετρικούς

περιορισμούς.

Loading...
  • europalso

    ideascentral