Η αύξηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση προκαλεί τριγμούς στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς η κυβέρνηση αδυνατεί να βρει ισοδύναμα.

Μετά και το ναυάγιο με τους κλιμακωτούς συντελεστές, στην κυβέρνηση πλέον εξετάζουν το ενδεχόμενο να ρίξουν το βάρος στα τέλη κυκλοφορίας.

Ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί ξεκαθάρισε ότι η Αθήνα θα πρέπει είτε να εφαρμόσει τον κανονικό συντελεστή 23% είτε να απαλλάξει πλήρως την ιδιωτική εκπαίδευση. Τώρα η κυβέρνηση αναζητά ισοδύναμο μέτρο που θα αποφέρει έσοδα 300 εκατ. ευρώ ετησίως και τα τέλη κυκλοφορίας φαίνεται να είναι η πιο πιθανή λύση. Πάντως, η κυβέρνηση θα αναστείλει για ακόμη μερικές εβδομάδες την εφαρμογή του ΦΠΑ στην εκπαίδευση με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να κερδίσει κι άλλο χρόνο.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών «τρέχουν» προκειμένου να προλάβουν να ολοκληρώσουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν για το 2016 οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσικλετών.

Οπως έχει γίνει γνωστό και με επίσημες τοποθετήσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν όλοι. Προτεραιότητα είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα, ωστόσο στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας θα ενταχθούν και αυτοκίνητα που σήμερα δεν πληρώνουν, όπως πετρελαιοκίνητα και υβριδικά. Παράλληλα αναμένεται να καταργηθούν πολλές εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα για αρκετές κατηγορίες οχημάτων και μοτοσικλετών.

Να συμπληρώσουμε πάντως πως υπάρχουν και σκέψεις για έκτακτο φόρο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.