• Αρχίζει ο μαραθώνιος των πανελλαδικών για 100.000 υποψηφίους

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔28/05/2014 - 08:54 | Author: Newsroom

    Διπλή πρεμιέρα εξετάσεων τις επόμενες δύο ημέρες με περίπου 100.000 νέους και νέες να μπαίνουν την Τετάρτη στις σχολικές αίθουσες για να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην αυριανή πρώτη ημέρα των εξετάσεων στην Α’

    τάξη του λυκείου με την περίφημη νέα τράπεζα θεμάτων. Ηδη οξύτατες αντιδράσεις προκαλεί σε καθηγητές αλλά και σε επιστημονικές ενώσεις μεγάλος αριθμός ερωτημάτων από την τράπεζα θεμάτων που χαρακτηρίζονται πρόχειρα και αναντίστοιχα προς τις διδακτικές πρακτικές στο λύκειο, ενώ πολλοί σχολιάζουν ότι η επιλογή τους έγινε χωρίς κανέναν έλεγχο. «Μοιάζει να ήθελαν απλά να γεμίσουν την τράπεζα και έβαλαν θέματα που θα δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα σε όσους εξετάζονται εφέτος» δηλώνει φιλόλογος μεγάλου σχολείου που μίλησε στο «Βήμα».
    Από την άλλη πλευρά, οι πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας ξεκινούν την Τετάρτη, ενώ περίπου 100.000 άτομα θα διεκδικήσουν τις 70.305 θέσεις που προσφέρει το υπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας.
    Οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας και θα ολοκληρωθούν στις 12 Ιουνίου με το μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
    Οι εξετάσεις θα αρχίζουν στις 8.30 π.μ. και οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης ως τις 8 π.μ.

    Το… χρονολόγιο της ζωής του Ξενοφώντα

    Για παιδαγωγική της περασμένης δεκαετίας κατηγορούν φιλόλογοι τους εμπνευστές πολλών θεμάτων της τράπεζας θεμάτων. Η κυρία Βασιλική Καρτάλη, καθηγήτρια Αρχαίων Ελληνικών, αναρωτιέται πώς είναι δυνατόν να έχει επιλεγεί ερώτημα που ζητεί να τοποθετήσουν οι μαθητές κατά χρονολογική σειρά τα γεγονότα της ζωής του Ξενοφώντα! Στο ίδιο μάθημα άλλο ερώτημα ζητεί να γράψει ο μαθητής τα δημοφιλή αναγνώσματα του Ξενοφώντα κατά την Αναγέννηση…
    «Από την τράπεζα θεμάτων θα επιλεγεί μία ερώτηση εισαγωγής και μία λεξικολογική» εξηγεί η κυρία Καρτάλη. «Αλλα θέματα είναι λογικά και στρωτά, άλλα όμως όχι. Για παράδειγμα, είναι λογικό να ζητεί ένα ερώτημα να αναλύσει ο μαθητής τι πιστεύει ο Θουκυδίδης για τον ρόλο της τύχης ή το ποιος είναι ενεργός πολίτης ή πώς ορίζεις τον υπεύθυνο αρχηγό και πολίτη. Αλλά γιατί πρέπει να θυμάται το χρονολόγιο της ζωής του Ξενοφώντα όταν μπορεί να πατήσει ανά πάσα στιγμή ένα κουμπί και να βρει αυτές τις πληροφορίες;» αναρωτιέται η κυρία Καρτάλη.
    «Γενικά πολλά θέματα είναι πρόχειρα και επουσιώδη. Τα λεξικολογικά θέματα δεν είναι ισοδύναμα καθώς άλλα είναι πολύ εύκολα, θα μπορούσες να τα πεις παιδαριώδη, και άλλα απαιτούν ετυμολογικές γνώσεις υψηλότατου επιπέδου. Πολλά δε θέματα αμφιβάλλω αν έχουν δουλευτεί στα σχολεία στη διάρκεια της χρονιάς με τον τρόπο που ζητούνται» καταλήγει.
    Και στη Φυσική όμως καθηγητές αναφέρουν ότι «στην κατηγορία του τέταρτου θέματος έχουν επιλεγεί θέματα αυξημένης δυσκολίας και σε πολλές περιπτώσεις μη διαχειρίσιμα».

    Στα Μαθηματικά ο καθηγητής κ. Ιωάννης Ζαμπέλης λέει στο «Βήμα» ότι «υπάρχουν θέματα που ξεφεύγουν κατά πολύ από την καθιερωμένη λογική που επικρατεί στα σχολεία και στην περίπτωση που κληρωθούν θα οδηγήσουν τους μαθητές σε αποτυχία και τους καθηγητές σε αδιέξοδο».

    Loading...