” ..αν προχωρούσε η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και γινόταν μια έρευνα όλων των αποτελεσμάτων, αυτά θα έδειχναν σε σημαντικό βαθμό την ομοιόμορφη εκπαιδευτική πολιτική που επιβάλλει το Υπουργείο και όχι τη φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας”


Ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου έχει επισημάνει την πρόθεση του Υπουργείου για αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Μια αυτοαξιολόγηση που τονίζεται επανειλημμένα ότι δε θα είναι τιμωρητική, μπροστά στον κίνδυνο αντιδράσεων των εκπαιδευτικών.

Τα σχέδια του Υπουργού Παιδείας που είναι η παιδαγωγική, η διοικητική και η μερική οικονομική αυτονομία των σχολικών μονάδων, δεν είναι τυχαία στις προτεραιότητες του. Οι κινήσεις αυτή τη φορά είναι προσεκτικές και δείχνουν να λαμβάνουν υπόψη τους λάθη εκπαιδευτικού σχεδιασμού του πρόσφατου παρελθόντος που οδήγησαν το προεδρικό διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση στην εκπαίδευση σε κατάρρευση.

Ένα από τα πιο σημαντικά λάθη με το μοντέλο της αυτοαξιολόγησης που πήγε να εφαρμοστεί και των δεικτών που αξιολογούνταν από τη σχολική μονάδα, ήταν ότι στην πραγματικότητα η πλειονότητά τους ελεγχόταν απόλυτα από το Υπουργείο , όπως δείκτες για παράδειγμα σχετικά με τα οικονομικά ή με τα σχολικά βιβλία. Και δείκτες που έδειχναν να είναι στην ευθύνη της σχολικής μονάδας είτε του εκπαιδευτικού, όπως η διδασκαλία ή η αξιολόγηση, δεν έπαυαν να επηρεάζονται άμεσα από τον έλεγχο των πιο πάνω δεικτών .

Με λίγα λόγια αν προχωρούσε η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και γινόταν μια έρευνα όλων των αποτελεσμάτων, αυτά θα έδειχναν σε σημαντικό βαθμό την ομοιόμορφη εκπαιδευτική πολιτική που επιβάλλει το Υπουργείο και όχι τη φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας.

Αυτή τη φορά φαίνεται ότι χωρίς βιασύνες προλειαίνεται ένα πρόσφορο έδαφος για καθιέρωση ενός είδους αυτοαξιολόγησης με τους ίδιους δείκτες. Επιχειρείται πρώτα να καταστεί η σχολική μονάδα περισσότερο υπεύθυνη για τις επιλογές της σε όλα τα επίπεδα (διοικητικό, σχολική τάξη) και μετά να της ζητηθεί η άποψή της( αυτοαξιολόγηση) για τους διοικητικούς ή διδακτικούς σχεδιασμούς της.