ΑΠΡΙΛΗΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔05/04/2013 - 10:37 | Author: Newsroom

IPAIDEIA.GR

Η Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών (Π.Ε.Ε.Π.) χαιρετίζει την ανακήρυξη από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) του Απρίλη 2013 ως μήνα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Είναι η πρώτη φορά που έχουμε μια τέτοιας έκτασης κινητοποίηση για την ειδική αγωγή με συμμετοχή όχι μόνο των φορέων της ειδικής αγωγής, αλλά και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι μια κίνηση σημαντική και αναγκαία μπροστά στα μεγάλα προβλήματα και την ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα για το μέλλον που αντιμετωπίζει ο χώρος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η Π.Ε.Ε.Π. καλεί τα μέλη της, καθώς και τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής αγωγής να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο μπροστά στο Υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 19 Απρίλη ώρα 13:00, καθώς και σε κάθε άλλη εκδήλωση που θα προγραμματιστεί. Καλεί την αρμόδια πολιτική ηγεσία να ακούσει τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και να δώσει άμεσες λύσεις. Ζητάμε:

  • Την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων για την ομαλή λειτουργία όλων των δομών της Ε.Α.Ε. Στελέχωση με το αναγκαίο προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό). Το προσωπικό των δομών της ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση του το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη έτσι ώστε να ξεκινά ομαλά η λειτουργία των σχολείων. Εξασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Τη στελέχωση των δομών της Ε.Α.Ε. με ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, με βασικές σπουδές ή μεταπτυχιακές σπουδές ή διετή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Μέσα στο καλοκαίρι είναι απαραίτητο να γίνουν οι πρώτοι 500 τουλάχιστον διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής τόσο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσα από διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή με βάση την προϋπηρεσία τους. Δε μπορεί να λειτουργούν οι ΣΜΕΑΕ με τις μισές οργανικές θέσεις να είναι κενές. Δεν είναι δυνατό η ειδική αγωγή να συνεχίσει να αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός συγγενής του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά ως ένας τομέας πρώτης προτεραιότητας.
  • Την άμεση αλλαγή των κριτηρίων για την πρόσληψη αναπληρωτών ειδικής αγωγής. Η πρόσληψη να γίνεται με μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και των πρόσθετων τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή. Η απόλυτη προτεραιότητα στους κατόχους μεταπτυχιακών σπουδών, ακόμα και στην περίπτωση των πτυχιούχων παιδαγωγικών τμημάτων για τους οποίους ο μεταπτυχιακός τίτλος στην Ε.Α.Ε. δεν αποτελεί πρόσθετο τίτλο σπουδών, αλλά απαραίτητο για την ένταξη τους στον πίνακα, έχει οδηγήσει σε σοβαρές στρεβλώσεις και άνθιση μιας βιομηχανίας μαζικής παραγωγής μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στην Ε.Α.Ε. Απαιτείται άμεση παρέμβαση.
  • Διασφάλιση της διαφάνειας στις μεταθέσεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
  • Την επαναλειτουργία και αναβάθμιση της διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και την επέκτασή της για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    • Την ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.
    • Την αναβάθμιση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και την ενίσχυση του υποστηρικτικού τους ρόλου.
    • Ειδική μέριμνα ώστε να μην υπολειτουργήσουν οι δομές Ε.Α.Ε. στις περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα και Νότιο Αιγαίο) που δεν εντάσσονται στο ΕΣΠΑ.
    • Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής να γίνεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη ή τον Ιούνιο. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης μέσα στον Απρίλιο, δυόμιση χρόνια μετά την έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος, αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και δεν πρέπει να επαναληφθεί.
    • Την έναρξη του διαλόγου που θα καταλήξει στην ψήφιση ενός νέου νόμου για την Ε.Α.Ε. που θα ρυθμίζει συνολικά τα θέματα της ειδικής αγωγής, μετά από συστηματική μελέτη και ουσιαστικό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Ε.Π.

Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας

Δαρβούδης Αθανάσιος Κουσουρέτα Νίκη

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral