: Αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες σε όλα τα σχολεία της χώρας, χωρίς διαρροές, αλλά και στατιστικά επιδόσεων. Πόσοι υποψήφιοι διεκδικούν πόσες θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ιστορικά χαμηλές επιδόσεις σε και αριστούχοι που δεν έγραψαν πάνω από 15 στη Βιολογία. Ο Γ. Χατζητέγας αναλύει

Μίκα Κοντορούση

Χωρίς διαρροές και χωρίς καμία ανακοίνωση βαθμολογιών νωρίτερα από την προβλεπόμενη ώρα και ημερομηνία, αναρτήθηκαν τα των , σήμερα Παρασκευή και ενώ ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε και ο εξεταστικός μαραθώνιος των ειδικών μαθημάτων, με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται στα Ιταλικά.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στις εξετάσεις συνολικά συμμετείχαν 104.929 υποψήφιοι, εκ των οποίων 85.908 από τα Γενικά Λύκεια, έναντι 82.895 το 2016, και 19.021 υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ, έναντι 17.803 το 2016.

Οι 104.929 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 70.726 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ (σε αυτές δεν περιλαμβάνονται οι για τις στρατιωτικές και αστυνομικές , καθώς και τις σχολές του εμπορικού ναυτικού). Για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ των Διευθύνσεων Λέσβου και Χίου που συμμετέχουν στις υπολειπόμενες εξετάσεις που ανεβλήθησαν λόγω του σεισμού στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, δεν θα ανακοινωθούν σήμερα οι βαθμοί, αλλά το συντομότερο δυνατόν.

Στις ιδιαιτερότητες των φετινών , σημειώνεται ο χρόνος έναρξης, αλλά και η αυλαία σε ΕΠΑΛ και ενδοσχολικές εξετάσεις. Αν και ο Μάιος θεωρείται τα τελευταία χρόνια ο «μήνας των Πανελλαδικών», να θυμίσουμε ότι το υπουργείο Παιδείας, βάσει του νόμου για το Νέο Λύκειο που ψηφίστηκε το 2013, μετέθεσε για πρώτη χρονιά φέτος τη διενέργεια των ενδοσχολικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου πριν τις . Την ίδια στιγμή, υπενθυμίζεται ότι φέτος το υπουργείο Παιδείας δεν είχε να αντιμετωπίσει «την σπαζοκεφαλιά» του διπλού εξεταστικού συστήματος όπως το 2016, ενώ για πρώτη φορά φέτος, οι μετατέθηκαν την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου.

Σειρά έχει, η συμπλήρωση του (από τις 6/7), αλλά και η ανακοίνωση των που θα πραγματοποιηθεί με τους μέχρι τώρα υπουργικούς υπολογισμούς, το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Η φετινή επιπρόσθετη πρωτοτυπία από πλευράς υπουργείου Παιδείας ωστόσο, αναδεικνύεται και στο γεγονός ότι τις στα σχολεία, δεν συνοδεύουν τα στατιστικά με τις σχολικές επιδόσεις, οπότε και η αγωνία για ασφαλέστερη εκτίμηση των βάσεων παρατείνεται μέχρι τη Δευτέρα 3 Ιουλίου.

Ωστόσο, σε τηλεφωνική επαφή του News 24/7 με τον εκπαιδευτικό φροντιστή Γιώργο Χατζητέγα, μπορούμε να παραθέσουμε μία πρώτη εκτίμηση, αλλά και μία γενική κατεύθυνση για το πού θα κινηθούν οι στα πέντε επιστημονικά πεδία, σύμφωνα με την πρώτη εικόνα που αποκομίσαμε από τα κατά τόπους εξεταστικά κέντρα και την ανάρτηση των βαθμολογιών.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, διαφαίνονται τα εξής:

– Επιβεβαιώνεται ότι στα για τους υποψηφίους σε σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, οι επιδόσεις είναι σαφώς χαμηλότερες σε σχέση με το 2016. Πέρυσι, το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση άγγιζε το 77%, ενώ το φετινό αντίστοιχο ποσοστό που δεν κατάφερε να πιάσει τη «βάση του 10», αγγίζει περίπου το 90%. Αυτό θα φέρει και τη σίγουρη πτώση στο 5ο επιστημονικό πεδίο.

– Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι τα Μαθηματικά Προσανατολισμού αποδείχτηκαν «σπαζοκεφαλιά» και για τους υποψηφίους του 2ου επιστημονικού πεδίου, με το 60% αυτών να γράφει κάτω από τη βάση, σε σχέση με πέρυσι που μόλις το 47% δεν κατάφερε να απαντήσει σωστά ή άριστα στο 3ο ή/ και 4ο θέμα. Συνεπώς, και στο δύσκολο αυτό επιστημονικό πεδίο, είναι βέβαιη η υποχώρηση των βάσεων, ενώ σημαντικός παράγοντας της πτώσης αποδεικνύεται και το ότι ο αριθμός των εισακτέων είναι οριακά μεγαλύτερος από τον αριθμό των υποψηφίων.

– Την ίδια στιγμή, αναμένουμε άνοδο στο 4ο επιστημονικό πεδίο, που εντάσσονται τα Παιδαγωγικά τμήματα. Φέτος παρατηρείται υπερδιπλασιασμός της ζήτησης, από 8.500 πέρυσι, σε 17.000.

– Ζητούμενο παραμένει το τι θα γίνει ακριβώς με το 1o και 3o επιστημονικό πεδίο, καθώς για να υπολογίσουμε τις και το εύρος των αυξομειώσεων, χρειαζόμαστε ακριβή στατιστικά δεδομένα και σαφέστερη αποτύπωση των επιδόσεων.

Εκτιμάται ωστόσο, ότι θα έχουμε οριακές μεταβολές, καθώς πρώτον οι επιδόσεις στην Ιστορία είναι χαμηλότερες από πέρυσι, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη Βιολογία. Παρατηρείται μάλιστα το οξύμωρο ότι άριστοι μαθητές που συνήθως αντεπεξέρχονται στις δυσκολίες της Βιολογίας και όχι σε Φυσική και Χημεία, φέτος σκόραραν αντιστρόφως ανάλογες επιδόσεις. Άρα και διατηρούμε επιφυλακτικότητα ως προς τις ακριβείς προβλέψεις για 1ο και 3ο πεδίο.