• APF FU: Δυσαρέσκεια για την Υπουργική Απόφαση β’ ξένης γλώσσας

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔11/04/2017 - 22:33 | Author: Newsroom

    ΘΕΜΑ : Κοινοποίηση της απόφασης της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. Ελλάδας (APF FU GRÈCE)

    ΣΧΕΤ : Η με αριθ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1171 τ Β’)

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Tην Κυριακή 9 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου μας, που είχε ως αποκλειστικό θέμα της, την έκδοση και δημοσιοποίηση από το της παραπάνω αναφερθείσας Υ.Α. που αφορά στην επιλογή της και στην διαδικασία συγκρότησης τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας στο Γυμνάσιο.

    Αφού τα μέλη μας ενημερώθηκαν και συζήτησαν εκτενώς για τα νέα δεδομένα που διατυπώνονται στην εν λόγω Υ.Α τόσο στην επιλογή της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, όσο και στην συγκρότηση των τμημάτων της στο Γυμνάσιο και ύστερα από πολύωρη συνεδρίαση,

    η Γενική Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα

    να εκφράσει με την παρούσα, την έντονη δυσαρέσκεια της για τον εμπαιγμό που διαπιστώνει εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους γονείς τους, λόγω της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής που δυστυχώς, συνεχίζει να εφαρμόζει στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.

    Είναι δε λυπηρό πως παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις για αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσών στο Δημόσιο Σχολείο και την σύνδεσή τους με κρατική Πιστοποίηση, έρχεται μια ακόμη ατυχής Υπουργική Απόφαση να ακυρώσει εν τη γενέσει της κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια.

    Κι αυτό διαπιστώνεται καθώς :

    1. Ενώ στο 1ο εδάφιο της εν λόγω Υ.Α φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο αίτημα του συνόλου της ξενόγλωσσης επιστημονικής κοινότητας που αφορά στην συνέχιση της διδασκαλίας της ίδιας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όλα τα επόμενα εδάφια αναιρούν αυτήν την θετική για την μαθησιακή διαδικασία εξέλιξης

    2. Είναι δε απροκάλυπτα φανερό πως η εν λόγω Υ.Α συνάδει με την αντίστοιχη που έχει τεθεί σε ισχύ από την φετινή σχολική χρονιά στην Πρωτοβάθμια και που στο βωμό της εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι βέβαιο πως θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που το Υπουργείο, θεωρεί ότι θα λύσει, καθώς θα επιδεινώσει την απογοητευτική κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση επί σειράς ετών.

    3. Καταργείται η ελεύθερη επιλογή ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο που αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο για την αποτελεσματική εκμάθησή της και μάλιστα με εντελώς αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά κριτήρια, επιβάλλεται στους μαθητές και τις μαθήτριες να αλλάξουν την ξένη γλώσσα που διδάσκονται έως και δύο φορές με τις προϋποθέσεις που θέτει.

    4. Επιτείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και καταργεί κάθε έννοια ισονομίας και ίσων ευκαιριών στην μάθηση, καθώς κάποιοι μαθητές θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα επιλογής τους καθ’όλη την διάρκεια της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης, κάποιοι άλλοι στην Ε’ τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν και πηγαίνοντας στο Γυμνάσιο, κάποιοι εξ αυτών θα αναγκαστούν να αλλάξουν ή και να αλλάξουν ξανά επιλογή στην Α’ Γυμνασίου.

    5. Θα οξύνει το πρόβλημα της ανομοιογένειας του επιπέδου γλωσσομάθειας, καθώς στο ίδιο τμήμα θα συνυπάρχουν πλέον να παρακολουθούν μαζί με αυτούς που παρακολούθησαν επαρκώς και αδίδακτοι μαθητές για τους οποίους μας υποδεικνύετε” να κάνουμε τις απαραίτητες προσαρμογές στο διδακτικό υλικό και να επιδεικνύουμε την απαραίτητη ευελιξία και επιείκεια σε όλα τα επίπεδα”.
    Προφανώς και μας ζητάτε το αυτονόητο, το οποίο και εφαρμόζουμε έτσι κι αλλιώς στο σύνολο των μαθητών του εκάστοτε τμήματος που διδάσκουμε, αφού και μερίδα μαθητών από τους διδαγμένους την ξένη γλώσσα, έχουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες. Ομως παραμένει γεγονός πως με την ύπαρξη μαθητών διαφορετικών δυνατοτήτων μέσα σε ένα τμήμα, το ίδιο το Υπουργείο ακυρώνει ουσιαστικά την εφαρμογή του νέου Ε.Π.Σ. που σχεδιάστηκε για την διδασκαλία της ξένης γλώσσας ανά Επίπεδο Γλωσσομάθειας και για την σύνδεση της με την Πιστοποίηση.

    6. Να επισημάνουμε επίσης, πως στο εδάφιο 5 της Υ.Α Σας, ορίζεται ”ουσιαστικά” για μεγάλο αριθμό μαθητών ως έναρξη του διδακτικού έτους η 1η Οκτωβρίου, αφού μέχρι τότε οι μαθητές οφείλουν να είναι σε κατάσταση αναμονής για καθηγητές με διαθέσιμες διδακτικές ώρες, χάνοντας χρόνο διδασκαλίας.

    7. Με τις ρυθμίσεις της εν λόγω Υ.Α. οδηγούμαστε αναπόφευκτα στο χωρισμό των
    Γυμνασίων σε γαλλόφωνα και γερμανόφωνα, πολιτική που το συνόλο της ξενόγλωσσης επιστημονικής κοινότητας μαζί με τους γονείς και τους μαθητές είχε ανατρέψει.

    8. Θα θέλαμε επίσης να μας γνωστοποιηθεί η πράξη με αριθ. 14/23-3-2017 του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πάνω στην οποία στηρίχθηκε η εν λόγω Υπουργική Απόφαση, την οποία και θα ζητήσουμε άμεσα.

    Για όλα τα παραπάνω η Γενική Συνέλευση μας ομόφωνα αποφάσισε και ζητά από εσάς κύριε Υπουργέ:

    την άμεση απόσυρση της Υ.Α. με αρ. 53476/ΓΔ4/4-4-2017 (ΦΕΚ 1171 τ. Β’)

    και με όλη την εκτίμηση που τρέφουμε στο πρόσωπο Σας ως πνευματικού ανθρώπου καθώς και στην ιδιότητά σας,

    θα μας επιτρέψετε στο ερώτημα που απευθύνατε «Γιατί οι μαθητές δεν μαθαίνουν αποτελεσματικά την ξένη γλώσσα μέσα στο Δημόσιο Σχολείο»
    πως η μόνη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι : «Λόγω της έκδοσης παρόμοιων Υπουργικών Αποφάσεων».

    Η Εκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΚΓΓ ΠΕ Ελλάδας

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...