Μελετώντας τα στοιχεία από τη βαθμολόγηση των γραπτών στο μάθημα των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων προκύπτουν οι ακόλουθες παρατηρήσεις :

Υπάρχει σαφής ένδειξη ότι ο συνολικός αριθμός των πολύ καλών γραπτών (που ανήκουν στην κλίμακα 90-100), έχει σημειώσει πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στο ερώτημα Β.3α, όπου αν και η εκφώνηση ήταν σαφής καθώς χρησιμοποιήθηκε τίτλος ενότητας, πολλοί διαγωνιζόμενοι έκαναν λανθασμένη εκτίμηση και έγραψαν άλλο απόσπασμα της ύλης. Το λανθασμένο απόσπασμα είχε, ως προς το περιεχόμενό του, κάποια λίγα κοινά σημεία με το ορθό και μολονότι οι γενικές οδηγίες από την επιτροπή εξετάσεων ήταν σαφείς, η βαθμολόγηση του συγκεκριμένου υποερωτήματος ίσως να κρίθηκε και από τις επιμέρους οδηγίες που δόθηκαν στα διάφορα βαθμολογικά κέντρα. Είναι, όμως χαρακτηριστικό ότι η (μερική ή ολική) αποτυχία μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 50%.

Στη μείωση των άριστων γραπτών συνέβαλε και η ερώτηση κλειστού τύπου Α.1ε, όπου αρκετοί μαθητές δεν αντιλήφθηκαν ότι στη διατύπωση του συγκεκριμένου ορισμού μία σημαντική λέξη είχε αντικατασταθεί από την αντίθετή της, έτσι ώστε το νόημα να διαφοροποιείται σημαντικά. Έμπειροι συνάδελφοι, σχολιάζουν πως δεν έχουν ξαναδεί τέτοιο ποσοστό αποτυχίας σε μία ερώτηση σωστού – λάθους.

Στις υπόλοιπες κλίμακες βαθμολόγησης δεν παρατηρούνται σημαντικές μεταβολές καθώς σε γενικές γραμμές τα θέματα προσφέρονταν για την επίτευξη ενός καλού βαθμού, ακόμη και για τους μαθητές που δεν είχαν προετοιμαστεί αρκετά καλά. Άλλωστε, αποδεικνύεται διαχρονικά ότι οι Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων είναι ένα μάθημα που ανταμείβει, περισσότερο από κάθε άλλο, τους άρτια προετοιμασμένους μαθητές και τις προσπάθειες που έκαναν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Επιμέλεια :

Γιώργος Καμαρινός

Οικονομολόγος – εκπαιδευτικός