Ανοιχτή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Γεωπόνων

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔10/05/2014 - 18:50 | Author: Newsroom

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της Πανελλήνιας

ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΥΡΙΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ : « Αναθέσεις μαθημάτων Α΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑΛ »

ΣΧΕΤ.

Υ.Α: 67791/Γ2/05-05-2014

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με αφορμή τη συρρίκνωση των εργασιακών και επιστημονικών δικαιωμάτων που επιφέρατε στους κλάδους ΠΕ18.12,13,14,15,16,17,30, μέσω της διαδικασίας των αναθέσεων, η Ένωση Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Γεωπόνων, η οποία εκπροσωπεί τους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς όλων των παραπάνω ειδικοτήτων, συνεκτιμώντας τη γενικότερη ασφυκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον εργασιακό μας χώρο, κατέληξε ομόφωνα και σας παραθέτει τα εξής:

Με την έκδοση της με Αρ. Πρωτ. 67791/Γ2 /05-05-2014 Υ.Α τροποποιητικής των αναθέσεων της Ά ΕΠΑΛ, της ήδη άδικης με Αρ Πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α, σε συνδυασμό με τον αποκλεισμό του κύριου όγκου των ειδικοτήτων μας και από τις αναθέσεις της ειδικής αγωγής (Υ.Α 104147/Γ6/25-08-2010), καθίσταται εξόφθαλμη μια γενικότερη και μεθοδευμένη υποβάθμιση του ρόλου των Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Γεωπόνων, συνολικά στην επαγγελματική εκπαίδευση, μέσω της άνισης μεταχείρισής τους και έκδηλης μεροληψίας του Υπουργείου, υπέρ αντίστοιχων ισότιμων κλάδων Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Η συρρίκνωση αυτή των αναθέσεων θεωρούμε πως είναι αποτέλεσμα ισχυρών συντεχνιακών πιέσεων, οι οποίες λειτουργώντας με σκανδαλώδη ιδιοτέλεια, όχι μόνο δεν ωφελούν το χώρο της εκπαίδευσης, μα πυροδοτούν ανισότητες και εντάσεις που τελικά αλλοιώνουν τους στόχους αυτής .Ενδεικτικό της άποψης είναι το γεγονός ότι, δεν υπάρχει ηθικό και νομικό πλαίσιο στο οποίο να βασίζεται ο αποκλεισμός των Τεχνολόγων Γεωπόνων, από το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού τους αντικειμένου !

Με την παρούσα ανοιχτή επιστολή θα θέλαμε να μας απαντήσετε :

  • Αν όντως συμφωνείτε με την εισήγηση του ΙΕΠ, η οποία απαξιώνει τέσσερα χρόνια σπουδών μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως πτυχιούχους Τεχνολόγους Γεωπόνους και μας καθιστά ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΣΤΗΝ Α΄ ΕΠΑΛ το μάθημα «ΑΡΧΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» !!!!
  • Επίσης θα θέλαμε να γνωρίζουμε αν έχετε επίγνωση της παραγράφου της εν λόγω ΥΑ που αναφέρει «το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείτε δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού» όταν ΟΛΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΣ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΜΕ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΓΕΩΠΟΝΟΥΣ ΜΟΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!!!!!!!!!!
  • Πώς είναι δυνατόν μια συντεχνία να καταστρατηγεί νόμους του κράτους εναρμονισμένους με την Ευρωπαϊκή Nομοθεσία, επιφέροντας μια τέτοια ολική επιστημονική απαξίωση σε ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών οι οποίοι και Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια κατέχουν και ανώτερες σπουδές σε μεταπτυχιακά επίπεδα και “έχτισαν” το γεωτεχνικό τομέα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;;;
  • Πώς είναι δυνατόν ο Τεχνολόγος Γεωπόνος να έχει την ίδια επιστημονική επάρκεια με έναν Τεχνολόγο Τροφίμων στο μάθημα αυτό, ώστε να το διδάσκει εξίσου με Β΄ ανάθεση;;;
  • Για ποιο λόγο μας κρίνει ανίκανους το ΙΕΠ (και εσείς το προσυπογράφετε!) να διδάξουμε το παραπάνω μάθημα το οποίο αποτελεί «αλφαβητάρι» και εισαγωγή στην Γεωπονική επιστήμη;;;;; Αιτούμαστε στο σημείο αυτό (δεδομένου του ότι θα κινηθούμε νομικά ως άμεσα θιγόμενοι προς κάθε υπεύθυνο του ΙΕΠ), την κοινοποίηση στις παραπάνω διευθύνσεις της Ένωσής μας, των σχετικών Πράξεων του ΔΣ του ΙΕΠ που συνηγόρησαν σε αυτή την απόφασή σας .
  • Πώς γίνεται όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να αντιμετωπίζονται δικαίως ισόνομα, έχοντας κοινές αναθέσεις (π.χ. Πληροφορικοί ΠΕ19 και ΠΕ20, Μηχανικοί ΠΕ12 και ΠΕ17 ΑΕΙ/ΤΕΙ κλπ) ενώ στην περίπτωση Γεωπόνων ΑΕΙ και ΤΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΘΕΣΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΝΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ;;;
  • Πώς γίνεται σε κάθε μας επίσκεψη στο Υπουργείο ως επιστημονική ένωση, άπαντες οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς να παραδέχονται την χρόνια αδικία εις βάρος του κλάδου μας ,να υπόσχονται άρση αυτής και αντί αυτού να επέρχεται κάθε φορά και άλλη σοβαρότερη μείωση των αναθέσεων και δικαιωμάτων μας;;; Ως πότε λοιπόν σε αυτή τη χώρα θα διοικούν και θα έχουν εκτελεστικό λόγο οι συντεχνίες;;;

Δικαιολογώντας τα παραπάνω ερωτήματα προς εσάς ,παραθέτουμε:

1) Διαχρονικά η πολιτεία θεσπίζοντας τους Ν. 1404/1984 ,Ν. 2916/2001 και τελευταία με τον Ν.3549/2007, αντιμετωπίζει την Ανώτατη Εκπαίδευση ως ενιαία, με δυο παράλληλους και ισότιμους τομείς, τον Τεχνολογικό και τον Πανεπιστημιακό, σε διακριτούς και αλληλοσυμπληρούμενους ρόλους . Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση αντίθετα με αυτά που πρεσβεύουν οι νόμοι ,όχι μόνο δεν εναρμονίζει το επιστημονικό και εκπαιδευτικό πεδίο των Τεχνολόγων Γεωπόνων με την παραπάνω πραγματικότητα, αλλά μειώνοντας (!) τις αναθέσεις τους στην εκπαίδευση συνολικά ,ακολουθεί μια πορεία αντιστρόφως ανάλογη με τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ,υποβαθμίζοντας το διδακτικό μας πεδίο σε ορισμένες περιπτώσεις κάτω και ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!! Εύλογα τίθεται το ερώτημα, σε ποιο πεδίο εφαρμογής πρακτικά έχουν αντίκρισμα όλοι οι νόμοι περί ισοτιμίας της ανώτατης εκπαίδευσης , που η πολιτεία θέσπισε ως αποτέλεσμα κοινωνικών διεργασιών, προερχόμενων από τις ανάγκες και επιταγές της παραγωγικής διαδικασίας; Ποιά συντεχνιακή ιδιοτέλεια είναι τόσο ικανή, ώστε να μπορεί να ανατρέψει την κοινωνική επένδυση τόσων ετών στη Τεχνολογική Εκπαίδευση και την πολιτειακή βούληση, όταν μάλιστα αυτή έχει θεσμοθετηθεί με νόμους του κράτους; Θα προσθέσουμε εδώ και το Ν.3848/2010 (κεφάλαιο Β΄ περί επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης ) ο οποίος ευαγγελίζεται την αξιοκρατία και ισότιμη μεταχείριση στην εκπαίδευση και δεν αφήνει περιθώρια για διαιώνιση ανισοτήτων και αδικιών. Η εν λόγω Υ.Α. και όλες οι σχετικές προηγούμενες ,με τις μειώσεις των αναθέσεων που επέβαλαν ,επιφέρουν σοβαρότατη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας ,δεδομένου του ότι σχεδόν καμιά πλέον από τις παραπάνω ειδικότητες, δεν μπορεί να συμπληρώσει πλήρες ωράριο σε πρώτη ανάθεση (ούτε καν αυτό των 12 ωρών που προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις), ενώ πολλές φορές δεν επαρκούν ούτε και οι ώρες από τη δεύτερη ανάθεση. Έτσι παρουσιάζεται το οξύμωρο σχήμα να δημιουργούνται λειτουργικά κενά (αφού πρέπει να καλυφθεί η διδασκαλία μαθημάτων) ταυτόχρονα με υπεραριθμίες (!!!) , αφού τα κενά για διορισμούς αναπληρωτών, μεταθέσεις και τοποθετήσεις αποσπάσεων βγαίνουν με βάση τις Α’ αναθέσεις .Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν εκατοντάδες συνάδελφοι οι οποίοι αναζητούν την κάλυψη του ωραρίου τους σε γειτονικά σχολεία ενώ ταυτόχρονα λόγω έλλειψης αναθέσεων να παρουσιάζονται πολυάριθμα κενά λίγων ωρών που πρέπει να καλυφθούν με αναπληρώσεις !!!

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ

Σε μια χώρα η οποία σαφέστατα υστερεί κυρίως σε επαγγελματική εκπαίδευση σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ παράλληλα η ανάπτυξη και προώθηση των γεωτεχνικών επαγγελμάτων και της αειφόρου ανάπτυξης, εμφανίζεται ως μια φυσική και υπολειπόμενη εγχώρια δύναμη παλινόρθωσης της παραγωγικής διαδικασίας αυτής, θεωρούμε αδικαιολόγητο ατόπημα και αστοχία τον εκτοπισμό με την εν λόγω Υ.Α. ,των εκπαιδευτικών του κλάδου μας και την γενικότερη υποβάθμιση όλων των επιμέρους ειδικοτήτων που εκπροσωπεί (ΠΕ.18.12 ,13,14,15,16,17,30) .

Κατόπιν των παραπάνω σας καλούμε :

  • Να αναθεωρήσετε τις συγκεκριμένη απόφαση και να επανορθώσετε την αδικία αυτή σε βάρος του κλάδου των Τεχνολόγων Γεωπόνων .
  • Να επανεκτιμήσετε τη συνολικότερη στάση σας, σε σχέση με το ρόλο και την προσφορά των εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Γεωπόνων στη δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση και να αποδεχθείτε ως πρώτο βήμα, συνάντηση με εκπροσώπους της Ένωσής μας ,στην οποία οι επεξεργασμένες από το σύνολο των εκπαιδευτικών του κλάδου και συγκροτημένες προτάσεις μας, να τύχουν της ιδιαίτερης προσοχής σας .

ΓΙΑ ΤΗΝ

ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ

ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ (Ε.ΕΚ.ΤΕ.Γ)

Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Πνευματικού Σταυρούλα Ναούμης Γεώργιος

Loading...