Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό της χώρας.για την δεύτερη ανάθεση

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔08/06/2013 - 13:24 | Author: Newsroom
Αξιότιμε κ.Πρωθυπουργέ,

συντελείται τα τελευταία χρόνια για καθαρά ευτελείς,συντεχνιακούς οικονομικίστικους λόγους ένα πολιτισμικό έγκλημα.Το μάθημα της Ιστορίας ανατίθεται ως δεύτερη ανάθεση ,στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε θεολόγους,ξενόγλωσσους και ποιος ξέρει σε ποιας άλλης ειδικότητας συνάδελφο (στο μέλλον) και τώρα μελετά το Υπουργείο Παιδείας να το δώσει και ως πρώτη ανάθεση στις παραπάνω ειδικότητες !!!

Σταματήστε αυτόν τον ανιστόρητο σχεδιασμό που θα οδηγήσει σε επικίνδυνο αφελληνισμό ή καταστροφική ημιμάθεια.Δώστε το μάθημα πίσω στους ειδικευμένους αποφοίτους της Φιλοσοφικής ,όχι άλλα πειράματα με την ιστορική γνώση.Εδώ οι πανεπιστημιακοί ερίζουν τις τελευταίες μέρες για Ζάλογγο,κρυφά σχολεία και καταστροφή της Σμύρνης.Τι θα μπορέσει να κάνει ο συμπαθής συνάδελφος των Θρησκευτικών στον κυκεώνα των ιστορικών πηγών και αναλύσεων ,να του δώσει δογματική εσάνς;Ή να τη διαποτίσει με θεολογικές ασυμβατότητες;Ο φίλος συνάδελφος της Αγγλογαλλογερμανικής φιλολογίας θα προσδώσει στο μάθημα την ευρωπαϊκή ουμανιστική του διάσταση και θα εντάξει τη σύγχρονη ελληνική ιστορία στο φιλελληνικό ενδιαίτημα των μεγάλων δυνάμεων;Ήμαρτον !!!
Η πανελλήνια ένωση Φιλολόγων με σημερινή της ανακοίνωση -διαμαρτυρία αναδεικνύει ,σεμνά και ταπεινά – το μεγάλο αυτό πρόβλημα.Δε λαϊκίζει ,ούτε κραυγάζει για την αδικία που συντελείται ,όμως οι καιροί ου μενετοί.Όταν το Ελληνόπουλο σήμερα δε γνωρίζει τι είναι το Νταχάου και δεν ξέρει τι έγινε στο Πολυτεχνείο το ’73,όλοι μας έχουμε τεράστιες ευθύνες για αυτό.Λαός χωρίς ιστορική μνήμη είναι καταδικασμένος να παρακμάσει.
Εσείς,ως γνήσιος απόγονος της εμβληματικής μορφής ,που ακούει στο όνομα Πηνελόπη Δέλτα,θα μεριμνήσετε για την αποκατάσταση των ιστορικών σπουδών στη χώρα μας.Εκείνη είχε την ιστορική μνήμη και κρίση και έτσι μπόρεσε σε διχαστικές εποχές να ενώσει τους Έλληνες με το συγγραφικό και ανθρωπιστικό έργο της .Βρέθηκε αρωγός στο μετανάστη ,στο στρατιώτη ,στον απανταχού Έλληνα.Και όταν είδε τα τείχη του Κακού να υψώνονται δίπλα της ,περήφανα αποχώρησε και σιώπησε.
Όμως τα δύσκολα χρόνια του μνημονίου ,με τις σαρωτικές αλλαγές δε θα πρέπει να γίνουν η αιτία για τη διδακτική υποβάθμιση αυτού του μαθήματος.Οι μικροκομματικές σκοπιμότητες,η άνομη και αξιοκατάκριτη προσπάθεια κάποιων θεολόγων και ξενόγλωσσων να κρατήσουν τη θεσούλα τους .την οργανική τους ,διδάσκοντας ιστορία να μη γίνει βρόγχος για το πλάτεμα της ιστορικής γνώσης και κρίσης των Νεοελλήνων.Πείτε όχι στην ποιοτική υποβάθμιση του μαθήματος ,αναιρέστε λανθασμένες αναθέσεις ,λαμπρύνετε το όνομα σας ως μεταρρυθμιστή στο εκπαιδευτικό μας γίγνεσθαι ,αποδίδοντας δικαιοσύνη στον πληττόμενο καθηγητή τησ ελληνικής Φιλολογίας.
Και τελειώνω με τη δική μου τραυματική εμπειρία:Τα τελευταία πέντε χρόνια ,μόνο μια φορά δίδαξα Ιστορία!!!Μάθημα που ,όταν άρχιζα το 1989 τον εργασιακό μου βίο ,ήταν η ανάθεσή του σε μένα εκ των ουκ ανευ ,μια a priori συνθήκη ,αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μου προετοιμασίας και διδασκαλίας.
Με τιμή
Σπάρτη 6-6-2013
Χρηστάκης Ιωάννης
καθηγητής 1ου Γυμνασίου Σπάρτης.

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...


  • europalso

    ideascentral