Ανοικτό υπόμνημα προς το Υπουργείο Παιδείας για την στοχευμένη συρρίκνωση των 3ων Εσπερινών ΕΠΑΛ της Πάτρας

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔24/05/2018 - 09:38 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, Η κυβέρνησή σας μετά το 3ο μνημόνιο, τις ενδιάμεσες αξιολογήσεις, τις συνεχείς κινήσεις συρρίκνωσης του Δημόσιου σχολείου σε όλες τις βαθμίδες, με τα συνεχή νομοθετήματα, τις Υπουργικές Αποφάσεις και τα σχέδια Νόμου, την έλλειψη διορισμών, χτυπάει τώρα ένα από τα πιο ευαίσθητα κομμάτια της Εκπαίδευσης στη περιοχή μας, τα 3 Εσπερινά της Πάτρας. Είναι φανερό ότι ενώ μιλάτε για αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, εφαρμόζετε απαρέγκλιτα τις οδηγίες ΟΟΣΑ και παράλληλα εμπαίζετε το λαό και μάλιστα τα πιο χτυπημένα στρώματα.

Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας

Εμείς ερμηνεύουμε και έτσι κατανοούμε την πορεία των αναδιαρθρώσεων σε όλο το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης (από την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση έως την τριτοβάθμια). Γνωρίζουμε επιπλέον τι σημαίνει και το 3ο μνημόνιο, τα επαχθή πλεονάσματα, οι συρρικνώσεις του Δημόσιου σχολείου σε όλες τις βαθμίδες. Μέχρι τώρα και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις αν αναφέραμε αναλυτικά θα ήταν πολύ μακρύς ο κατάλογος εις βάρος των μαθητών/μαθητριών, των σχολείων και των εκπαιδευτικών και στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Θα επικεντρωθούμε όμως στο παρόν υπόμνημα μόνο στο χώρο των ΕΠΑ.Λ για τις αναδιαρθρώσεις που σταδιακά φέρνετε οι οποίες και συρρικνώνουν, αλλάζουν τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα υπέρ της κατάρτισης, της μαθητείας, κλπ. Έχετε μέχρι σήμερα εισάγει ένα ρυθμό αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα (πρόσφατα για τον τομέα οικονομίας), εισάγατε τον καινοφανή όρο «παρακολουθούντες», δένετε την τυπική εκπαίδευση με την άτυπη εκπαίδευση (ΙΕΚ), ενώ μειώνετε συνεχώς στη στενόμακρη πόλη μας (η Πάτρα είναι η τρίτη πόλη στη χώρα) τις διπλές ειδικότητες σε βορρά και νότο. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε ότι η πλειοψηφία των μαθητών είναι φτωχοί εργαζόμενοι ενήλικες (μερικοί με ανήλικα παιδιά) και ορισμένοι έρχονται από μακρινά μέρη όπως, Αίγιο, Ναύπακτο, κλπ. Επομένως τα κριτήρια των αλλαγών δεν έχουν κοινωνικό χαρακτήρα, αλλά περισσότερο δημοσιονομικό και υποστηρικτικό των «δυνάμεων της αγοράς». Και ξαφνικά ο «κόμπος έφτασε στο χτένι»!!!

Να σημειώσουμε ότι όχι μόνο οι θεσμοί της πατρινής κοινωνίας δεν είχαν ενημερωθεί για λόγους διαφάνειας, δημοκρατίας και πολιτικής ευθύνης (ΕΛΜΕ, Δήμος Πατρέων, Ένωση Γονέων, κλπ), αλλά ούτε τα επιλεγμένα διοικητικά στελέχη των σχολείων. Το γεγονός αποκαλύφθηκε όταν άνοιξε το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών και μάλιστα ένα ένα….

Συγκεκριμένα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής εγγραφών διαπιστώσαμε ότι μετακινούνται και κλείνουν:

από το 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 4 Τομείς, 5 Ειδικότητες, 15 τμήματα και 17 εκπαιδευτικοί, με άμεσο αποτέλεσμα να οδηγείται το σχολείο σε κλείσιμο.
από το 9ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 2 Τομείς, 2 Ειδικότητες, 6 τμήματα και 3 εκπαιδευτικοί ,
από το 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ: 2 Τομείς, 2 Ειδικότητες, 6 τμήματα και 5 εκπαιδευτικοί
ΣΥΝΟΛΟ: 8 Τομείς και 9 Ειδικότητες.
25 εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να μετακινηθούν αυξάνοντας τον αριθμό των υπεράριθμων στη περιοχή μας και 27 τμήματα μαθητών μετακινούνται σε διαφορετικά σημεία της πόλης από αυτά που φοιτούσαν.

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας δεν θεωρεί πλεονασμό να αναφέρει ότι στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. φοιτούν ανήλικοι και ενήλικοι μαθητές που τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικογένειές τους έχουν χτυπηθεί από τη πολιτική των μνημονίων και της φτωχοποίησης σε υπερθετικό βαθμό. Η «ανάπτυξη» της κυβέρνησης έρχεται μέσα από την περαιτέρω σύνθλιψη των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Παράλληλα καταγγέλλουμε την στάση του ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας, όσον αφορά τον τρόπο πλασσαρίσματος αυτών των προτάσεων-αποφάσεων, που χωρίς να αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη και το αντίστοιχο πολιτικό κόστος ρίχνει τις ευθύνες στις απόψεις και διεκδικήσεις ενός συνδικαλιστικού σωματείου (εν προκειμένω της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας) λες και συνδιαχειριζόμαστε τις αποφάσεις της ΠΔΕ!!!

Επιπλέον οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ενήλικοι μαθητές καλούνται μέσω της φόρμας των ηλεκτρονικών εγγραφών με τους κωδικούς του TAXIS να υπογράψουν την αίτησή τους, η οποία αναφέρεται σε προηγούμενη υπουργική απόφαση, και η οποία περιέχει τους μετακινούμενους τομείς και ειδικότητες στα σχολεία που υπήρχαν, αλλά δεν εμφανίζονται στην εφαρμογή. Η πρακτική αλλά και η αντίληψη αυτή της διοίκησης της εκπαίδευσης και αντιδημοκρατική είναι αλλά και μη σύννομη.

Ας δούμε τώρα κάποια λεπτομερή στοιχεία σε ορισμένους τομείς ή ειδικότητες, οι οποίες είναι δύσκολο να ερμηνευτούν με την απλή και γνήσια εκπαιδευτική λογική!

Ι) 1ο Ε.Κ. ΠΑΤΡΑΣ, Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τμήμα Συντηρητών Έργων τέχνης και Αποκατάστασης (0403)

Το τμήμα λειτουργεί τώρα στα 4 εργαστήρια: Α9 (Συντήρησης) και Α14 (Αντίγραφου)
Α15 (Φωτογραφίας) – Α2 (Η/Υ) του 1ου ορόφου του κτιρίου, συν την αίθουσα των σχεδιαστηρίων στο ισόγειο.

Για την καλύτερη λειτουργία των εργαστηρίων του τομέα απαιτείται ένας επιπλέον χώρος για το εργαστήριο Συντηρητών Έργων τέχνης και Αποκατάστασης και για το λόγο αυτό ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΚ αποφάσισε στην πρόσφατη συνεδρίασή του να μεταφερθεί το

εργαστήριο Ψύξης, που δεν επαρκεί για τις ανάγκες του τομέα, σε αυτό των Συγκολλήσεων, και να δοθεί η αίθουσα αυτή για την κάλυψη των αναγκών του Εργ. Συντήρησης έργων Τέχνης και Αποκατάστασης που είναι και γειτονική του. Μάλιστα για την επόμενη σχολική χρονιά έχει προστεθεί άλλο ένα εργαστηριακό μάθημα:

Η ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ

 

(Ο403) ΣΥΝΤ.ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕ18.28 Φ32.2/14330/12-10-2017

ΕΙΔ. ΕΦΑΡ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΗΛ.ΕΠ.ΕΙΚ.

9Ο ΕΠΑΛ

Β ΕΦ.Τ.

A9

Α15

Α2

5

23 ΕΡΓ/ΚΕΣ ΩΡΕΣ

45 ΜΑΘΗΤΕΣ

ΕΦ.ΤΕΧΝΩΝ

ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΘ.

9Ο ΕΠΑΛ

Γ Σ.Ε.Τ.

A14

3

ΕΦ.ΤΕΧΝΩΝ

ΕΦΑΡ.ΤΕΧ. ΚΑΙ ΗΛ.ΥΠ.

9Ο ΕΠΑΛ

Γ Σ.Ε.Τ.

A2

5

ΣΥΝΤ.ΕΡΓ.ΤΕΧ.

ΑΝΤΙΓΡ.

9Ο ΕΠΑΛ

Γ Σ.Ε.Τ.

A9

5

ΣΥΝΤ.ΕΡΓ.ΤΕΧ.

ΣΥΝΤ.ΕΡΓ.ΤΕΧ.

9Ο ΕΠΑΛ

Δ Σ.Ε.Τ.

A9

5

ΣΥΝΤ.ΕΡΓ.ΤΕΧ.

 

 

ΙΙ) 2ο Ε.Κ. ΠΑΤΡΑΣ

Το 2ο ΕΚ διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια στους Τομείς Πληροφορικής, Διοίκησης και Οικονομίας, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής, και τις Ειδικότητες Γραφιστικής, Νοσηλευτικής, Κομμωτικής. Παρόλα αυτά, οι ανακατατάξεις που έχουν επέλθει, παροπλίζουν την πλειοψηφία αυτών των εργαστηρίων και απαιτούν τη δημιουργία νέων με μεγάλο οικονομικό κόστος, καθώς

1. η Ειδικότητα των Συντηρητών μεταφέρεται από το 9ο στο 5ο ΕΠΑ.Λ. χωρίς να υπάρχουν τα αντίστοιχα εργαστήρια που απαιτούνται και ούτε καν ο χώρος για να στηθούν νέα.
2. η Ειδικότητα των οδοντοτεχνιτών μεταφέρεται επίσης από το 9ο στο 5ο ΕΠΑ.Λ., χωρίς να υπάρχουν τα αντίστοιχα εργαστήρια,
3. η ειδικότητα της Πληροφορικής του 5ου ΕΠΑ.Λ., μοναδική σε εσπερινά, μεταφέρεται στο 3ο χωρίς να υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα εργαστήρια
4. Ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας χωρίστηκε και οι ειδικότητές του μοιράστηκαν σε δύο σχολεία, το 3ο και το 5ο, ενώ όλοι οι άλλοι τομείς μεταφέρθηκαν αυτούσιοι.
5. Αγνοούνται επιδεικτικά τα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια των τομέων Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών και Μηχανολόγων (διαθέτει το μοναδικό υπερσύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ψυκτικών στη Δ. Ελλάδα).

Επιπλέον, δε λήφθηκε καθόλου υπόψη η χωροταξική κατανομή των Εσπερινών Σχολείων και το γεγονός ότι αρκετοί μαθητές, που στη συντριπτική πλειοψηφία τους είναι ενήλικοι, οικογενειάρχες και γονείς, έρχονται από απομακρυσμένες περιοχές ακόμα και από άλλους νομούς.

Ορισμένοι τομείς είναι καταδικασμένοι να κλείσουν, για παράδειγμα ο Τομέας των Δομικών έργων, που από το 3ο μετακινείται στο 9ο εσπερινό, γιατί εξαιτίας αυτών των μετακινήσεων η Β’ τάξη τους δεν μπορεί να τροφοδοτηθεί με μαθητές της Α’ τάξης, οι οποίοι θα παραμείνουν στο σχολείο τους προτιμώντας να εγγραφούν σε άλλες ειδικότητες.
Είναι φανερό ότι η κατανομή αυτή έχει γίνει είτε με σκοπιμότητα είτε με προχειρότητα, χωρίς να υπολογιστεί η κοινωνική διάσταση των νυχτερινών επαγγελματικών σχολείων και οι ιδιαιτερότητες που αυτό συνεπάγεται.

Αν κ. υπουργέ ήταν αναγκαίες κάποιες αλλαγές στα εσπερινά σχολεία, έπρεπε να γίνουν με πιο ορθολογικό τρόπο, όχι όμως στο πνεύμα του ΟΟΣΑ και του δημοσιονομικού κόφτη.

Το αίτημα μας επομένως είναι να επανέλθει η κατάσταση όπως ήταν, αφού οι περίεργες, παράλογες και αντιμαθητικές αυτές αλλαγές έγιναν με τις νέες εγραφές και λίγο πριν αρχίσουν οι εξετάσεις των μαθητών. Μαθητές και καθηγητές πλέον αναγκαζόμαστε -αντί για το εκπαιδευτικό μας έργο- να αλλάξουμε ρόλο και να αγωνιστούμε για το αυτονόητο, δηλαδή τη στήριξη του δημόσιου αγαθού και μάλιστα υπέρ των πιο χτυπημένων στρωμάτων των εργαζόμενων μαθητών, οι οποίοι φοιτούν στα εσπερινά σχολεία της πόλης μας!

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος Μπούρδαλας Παναγιώτης

Loading...
  • ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

    europalso

    ideascentral