Εκλογές στην Ε.Λ.Τ.Ε.Ε Α΄ΑΘΗΝΑΣ, με ανοικτά τα σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα των από το Υπουργείο Παιδείας, όπως είναι η Συγχώνευση  Σχολικών μονάδων, η Αξιολόγηση και οι κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης, η Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, το Ωράριο των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι

Οι τελευταίες  αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου στα  ΕΠΑ.Λ από το Υπουργείο Παιδείας, οδήγησε σε στρεβλή ανάπτυξη των Τομέων και των Ειδικοτήτων, σε αντίθεση με  τις διαφορετικές εξαγγελίες του Υπουργείου κατά την επαναφορά των εκπαιδευτικών από τη διαθεσιμότητα, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μια πλασματική εικόνα για το μαθητικό δυναμικό. Η ελλειμματική  χρηματοδότηση  των ΕΠΑ.Λ και η συστηματική εγκατάλειψη των δομών, οδήγησαν σε συνεχή διαρροή του μαθητικού δυναμικού,  δημιουργώντας έτσι τον φαύλο κύκλο των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ.

Το Υπουργείο Παιδείας  δεσμεύεται  για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και το  τριετές (2016–2019) Συμπληρωματικό Μνημόνιο που υπογράφηκε με τους θεσμούς  τον Μάιο του 2017 να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Μπροστά σε μια τέτοια εξέλιξη είναι αυτονόητο ότι οι συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ , θα κληθούν να πάρουν τον δρόμο της επιλογής σε μεγάλο βαθμό εκτός Εκπαίδευσης, σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, αφού ο νόμος για την κινητικότητα των Δημοσίων υπαλλήλων θα είναι το επόμενο βήμα.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συμφώνησε στην τελευταία συνάντηση με τους θεσμούς στα εξής:

α) Την πραγματοποίηση Νέων Συγχωνεύσεων Σχολικών Μονάδων, με συγκεκριμένα κριτήρια που θα τεθούν στις αρχές του 2018.

β) Οι κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης θα γίνουν εντός του 2018 με νέο Νόμο. Η επιλογή θα γίνεται υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ.

γ) Υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες για 30 ώρες την εβδομάδα, όσες προβλέπει ο νόμος για το εργασιακό ωράριό τους.

Στο ίδιο πλαίσιο φέρεται να εντάσσεται η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μειώσει τον αριθμό των μαθημάτων που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς στο Λύκειο, με στόχο να αυξήσει τις ημέρες διδασκαλίας στο σχολικό έτος. Ωστόσο, το μέτρο δεν θεωρήθηκε επαρκές από τους θεσμούς, οι οποίοι μάλιστα φέρεται να ζητούν να αλλάξει και η κατανομή των υποχρεωτικών ωρών, καθώς τώρα οι νεότεροι εκπαιδευτικοί έχουν μεγαλύτερο ωράριο από τους παλαιότερους.

Στις Ευρωπαϊκές χώρες έχουν δύο ισότιμες  δομές στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Γενική και την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η αποδυνάμωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  και των ΕΠΑ.Λ  θα οδηγήσει τους μαθητές αναγκαστικά προς την κατάρτιση.

Η  Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, δεν πρέπει να μετασχηματιστεί  σε κατάρτιση, με την ανεξέλεγκτη κυριαρχία των δυνάμεων της αγοράς στα ΕΠΑ.Λ πράγμα που δεν ισχύει σήμερα στις χώρες της Ευρώπης.                                  Είναι πραγματικότητα ότι η διαχρονική αδυναμία ανάπτυξης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, οφείλεται στην έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να αποτελέσουν τα ΕΠΑ.Λ  πραγματικό πυλώνα ανάπτυξης της χώρας.                                                                                                                                                                              Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο εκπαιδευτικός κόσμος στη χώρα μας για την ανάπτυξή του.

Η  Ε.Λ.Τ.Ε.Ε Α΄ Αθήνας αγωνίζεται για την υπεράσπιση των δημόσιων ΕΠΑ.Λ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών , και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΖΙΚΗ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε Α΄ΑΘΗΝΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 19/12/2017.