Η κατάρτιση το προγράμματος των ενδοσχολικών εξετάσεων, το οποίο εκτός των εξεταζομένων μαθημάτων, περιλαμβάνει τις εισηγήσεις και τις επιτηρήσεις των εκπαιδευτικών, είναι μια διαδικασία αρκετά περίπλοκη (ιδιαίτερα για τα Λύκεια), καθώς πολλοί συνάδελφοι τις ημέρες εκείνες απασχολούνται και στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (στους φυσικώς αδυνάτους), άλλοι συνάδελφοι εμπλέκονται με μαθήματα Πανελλαδικών εξετάσεων που εξετάζονται ενδοσχολικά, ενώ άλλοι “μοιράζονται” σε περισσότερα σχολεία του ενός, οπότε θα πρέπει να προϋπάρχει συνεννόηση μεταξύ των σχολείων για τις ημέρες εισηγήσεων και επιτηρήσεων αυτών των συναδέλφων. Επιπλέον υπάρχει και το πρόβλημα του πλήθους των διαθέσιμων αιθουσών, που σχεδόν πάντα αναγκάζει τα σχολεία να καταρτίζουν προγράμματα ενδοσχολικών εξετάσεων με βάρδιες (ανά τάξη).

Φέτος που το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων ανακοινώθηκε αρκετά νωρίς, υπάρχει η δυνατότητα σε κάθε σχολική μονάδα να καταρτιστούν αρτιότερα προγράμματα ενδοσχολικών εξετάσεων προς το συμφέρον των μαθητών. Για να επιτευχθεί όμως αυτό θα πρέπει οι προγραμματιστές των σχολείων να έχουν έγκαιρα στη διάθεσή τους τις ημερομηνίες αρχής και τέλους των ενδοσχολικών εξετάσεων, η ανακοίνωση των οποίων αφορά στο υπουργείο Παιδείας.

Το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου πρέπει να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες τις ημερομηνίες αυτές, το συντομότερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση πριν τις διακοπές του Πάσχα, ώστε κάθε σχολική μονάδα να έχει τον απαραίτητο χρόνο για την δημιουργία όσο το δυνατόν λειτουργικότερων προγραμμάτων ενδοσχολικών εξετάσεων.

Γ.Δ.