Τα τελευταία χρόνια με την έλευση του ΔΝΤ και της ΕΕ στη χώρα μας, ο χώρος της εκπαίδευσης βάλλεται συστηματικά. Συγχωνεύσεις σχολείων, μηδενικοί διορισμοί παρά τις χιλιάδες των συνταξιοδοτήσεων, υποχρηματοδότηση σχολικών επιτροπών. Πρόσφατα, στη Β΄θμια εκπαίδευση, αιφνιδιαστικά, γίνεται δίωρη αύξηση στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Επιχείρημα του Υπουργείου Παιδείας; Οι εκπαιδευτικοί «έπρεπε να βάλουν πλάτη». Η χώρα μας βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Δεν υπάρχουν χρήματα για νέες προσλήψεις έκτακτου προσωπικού. Το μόνιμο προσωπικό θα πρέπει να καλύψει όλα αυτά τα κενά, με μια γενναία γεωγραφική ανακατανομή, αδιαφορώντας για την αναστάτωση που προκαλούσε στη ζωή των ανθρώπων αυτών και των οικογενειών τους. Η κυβέρνηση ήδη έχει καταφέρει με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου την συρρίκνωση του οικογενειακού προϋπολογισμού με μειώσεις που φτάνουν μέχρι και στο 45% ενός ήδη χαμηλού μισθού, που πλήττει κυρίως τους νέους σε ηλικία εκπαιδευτικούς. Για μια ακόμα φορά οι εκπαιδευτικοί στοχοποιούνται από τα γνωστά μέσα επικοινωνίας σαν τεμπέληδες, καιροσκόποι που προσπαθούν να περάσουν κλαδικά τους αιτήματα εκμεταλλευόμενοι την περίοδο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Πολύπλοκοι αλγόριθμοι μπαίνουν σε εφαρμογή για τον υπολογισμό των αναγκών. Αποτέλεσμα όλων αυτών των «υπολογισμών» ή «αλχημειών» του Υπουργείου Παιδείας η κατασκευή χιλιάδων υπεραρίθμων, όταν είναι γνωστό σε όλη την ελληνική κοινωνία ότι η Σχολική χρονιά έκλεισε με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες. Αντίβαρο της πολιτικής εξουσίας στους καθηγητές; Ο μαγικός αριθμός 12 χρόνια. Οι καθηγητές που έχουν κλείσει τη δωδεκαετία προστατεύονται. Μια καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια να διασπαστεί η εκπαιδευτική κοινότητα, καθησυχάζοντας τους παλαιότερους.

Για να δούμε όμως καλύτερα τον αριθμό 12. Ήταν τυχαία ή επιλογή του, ή μήπως κρύβεται κάτι περισσότερο, μη εύκολα αναγνώσιμο αρχικά; Ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που δεν έχουν κλείσει 12ετία; Η μαγική λέξη ΑΣΕΠ (Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού). Το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών που δεν έχουν κλείσει τη δωδεκαετία και αυτή τη στιγμή από το Υπουργείο Παιδείας εμφανίζονται ως πλεονάζοντες, άρα και οι πρώτοι για να μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και κατά επέκταση να απολυθούν, είναι εκπαιδευτικοί που έχουν διορισθεί στην εκπαίδευση με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο, γραπτό διαγωνισμό στο γνωστικό τους αντικείμενο και στα παιδαγωγικά, και οι μοναδικοί που έχουν αξιολογηθεί. Το κράτος και τα στελέχη του, που συνεχώς επικαλούνται την αξιοκρατία σε κάθε επίπεδο της δημόσιας διοίκησης, για μια ακόμα φορά αναιρούν τον εαυτό τους και καταπατούν τους θεσμούς περί αξιοκρατίας.

Απαιτούμε από τα αρμόδια υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης να πάρουν σαφή θέση για το ζήτημα τον διορισμένων με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση

Για τους παραπάνω λόγους καλούμε σε συγκέντρωση τη Δευτέρα 8 Ιουλίου στις 11 η ώρα ακριβώς έξω από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Η προσωρινή διοικούσα επιτροπή