Τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για το 2016 έδωσε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, σε τηλεοπτική συνέντευξη το πρωί του Σαββάτου.

«Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με αιφνιδιασμό. Δεν αλλάζει το εισαγωγικό σύστημα σε πανεπιστήμια ή στα ΤΕΙ από τη μια στιγμή στην άλλη και από τη στιγμή που έχουν διανύσει το 1/3 της χρονιάς» είπε στο Mega.

Επισήμανε, πάντως, ότι στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου που ξεκινά για την Παιδεία, θα εξεταστεί και το θέμα των εξετάσεων.

«Το ’17 αν προκύψει από τον εθνικό διάλογο να αλλάξουν οι εισαγωγικές εξετάσεις, εκεί βεβαίως θα υπάρχει όλος ο χρόνος να προετοιμαστεί ο κόσμος και να ελαφρυνθούν οι εξετάσεις» ανέφερε.

Ερωτηθείσα σχετικά με την πρόταση του προέδρου της Επιτροπής Διαλόγου για την επικείμενη μεταρρύθμιση στην Παιδεία, Αντώνη Λιάκου να μην υπάρχουν εξετάσεις, με εξαίρεση κάποιες σχολές, η κ. Αναγνωστοπούλου είπε ότι πρόκειται για «μία ιδέα δικιά του, η οποία θα πέσει στο διάλογο και θα δουν οι ειδικοί τι θα προκριθεί».

«Πρέπει να πουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ τι θέλουν, τι μπορούν να σηκώσουν, πώς μπορεί να γίνει, γι΄αυτό δεν θέλω να προκαταλάβω τίποτα» επισήμανε.

Λιάκος: Σχολές δύο ταχυτήτων και εισαγωγή χωρίς Πανελλαδικές

Πανεπιστημιακές σχολές δύο ταχυτήτων, δυνατότητα να εισάγονται σε θετικές σχολές υποψήφιοι κλασικών σπουδών και το αντίθετο, καθώς και ενοποίηση ειδικοτήτων για τους εκπαιδευτικούς περιλαμβάνουν οι προτάσεις του προέδρου της Επιτροπής Διαλόγου για την επικείμενη μεταρρύθμιση στην Παιδεία, Αντώνη Λιάκου.

Σύμφωνα με τα , ο εθνικός διάλογος για τις αλλαγές στην εκπαίδευση που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, άρχισε, σε κλίμα αντιπαράθεσης, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με πρόεδρο τον καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου.

Ωστόσο οι απόψεις του Αντώνη Λιάκου, όπως τις εξέφρασε σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», έδωσαν το στίγμα των προτάσεων που θα κάνει σύντομα η κυβέρνηση για τις αλλαγές.

Ο Αντ.Λιάκος χαρακτήρισε το σημερινό λύκειο «νεκρό» και το παρομοίασε με «διάδρομο» για να περνάνε τα παιδιά στο πανεπιστήμιο, παρότι αποτελεί την πιο σημαντική βαθμίδα για να δημιουργηθεί η προσωπικότητα του αυριανού πολίτη. Προκειμένου λοιπόν να αποκτήσει το λύκειο αυτονομία, διαπίστωσε ότι στο πανεπιστήμιο οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν είναι αναγκαίες σε όλα τα τμήματα:

«Δεν χρειάζονται όλες οι σχολές εξετάσεις. Σε μερικά τμήματα εξάλλου ήδη όσοι θέλουν, πάνε. Λίγες σχολές χρειάζονται εξετάσεις. Σε αυτές, θα μπορούσε να υπάρξει ένα είδος κριτηρίων με συμμετοχή των ΑΕΙ στη διαμόρφωσή τους» είπε. Συνεπώς η ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που είχε εξαγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση πιθανότατα θα αφορά τις σχολές χαμηλής ζήτησης, ενώ στις σχολές αιχμής με κλειστό αριθμό εισακτέων οι εξετάσεις θα διατηρηθούν.

Τα προαπαιτούμενα για την εισαγωγή στις σχολές υψηλής ζήτησης πάντως, συμπλήρωσε ο Αντ.Λιάκος, «δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν σε φροντιστήρια ούτε θα έχουν να κάνουν με προηγούμενη γνώση».

Προκάλεσε μάλιστα εντύπωση τονίζοντας ότι δεν είναι καν απαραίτητο κάποιος που επιθυμεί να σπουδάσει Ιατρική να έχει τελειώσει πρακτικής κατεύθυνσης λύκειο ούτε ο φοιτητής της Φιλοσοφικής να έχει τελειώσει κλασικές σπουδές. «Έχω γνωρίσει παιδιά που έρχονται από μαθηματικά και κάνουν εξαιρετικές σπουδές Ιστορίας και παιδιά από θεωρητικές σπουδές με καλές επιδόσεις στην πληροφορική» είπε χαρακτηριστικά.

Κατά τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου, το λύκειο πρέπει να αυτονομηθεί και να αποκτήσει τρεις βασικές κατευθύνσεις, την ανθρωπιστική παιδεία-φιλοσοφία, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος, και την τέχνη και τον πολιτισμό.

Επίσης είπε ότι στο δημοτικό σχολείο πρέπει αλλάξει ο τρόπος που γίνεται η διδασκαλία και να ελαφρυνθεί ο φόρτος. Να οργανωθεί η διδασκαλία με νέο τρόπο γύρω από πρότζεκτ προκειμένου να βγει το σχολείο από το στενό αναλυτικό πρόγραμμα και να δοθεί αυτονομία στους δασκάλους και δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ τους ώστε να μη χρειάζεται έγκριση για μια εκδρομή στο μουσείο.

Για τους εκπαιδευτικούς είπε ότι απαιτείται ενοποίηση των 140 ειδικοτήτων που υπάρχουν στην εκπαίδευση και ότι είναι αναγκαία μια συνολική αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας, αλλά χωρίς φόβο απόλυσης και τιμωρητικό πνεύμα. Πάντως συμφώνησε ότι πρέπει να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο για κοπανατζήδες και αδιάφορους εκπαιδευτικούς.