• Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση (της Ρεγγίνας Κασιμάτη)

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔15/05/2014 - 16:04 | Author: Newsroom

    Αρθρογράφος:Ρεγγίνα Κασιμάτη

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα επέλεγαν διευθυντές που έχουν ως μόνο τους προσόν κυβερνητικά ή απλώς κομματικά διαπιστευτήρια;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα πάστωναν τα παιδιά σε μια σχολική αίθουσα;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα έβαζαν γυψοσανίδες στις μεσοτοιχίες τόσο «σταθερές» που αν ξεχαστείς και ακουμπήσεις μπορεί να βρεθείς τ’ ανάσκελα;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα έφτιαχναν σχολεία με μοναδικό εξοπλισμό θρανία, καρέκλες, πίνακα και κιμωλίες;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα ήταν «γολγοθάς» για τον εκπαιδευτικό η προβολή ενός ντοκιμαντέρ ή μιας ταινίας, αφού η αίθουσα προβολής είναι μια, το DVD ένα, και η οθόνη μια;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα οργάνωναν επιμορφώσεις παρωδίες με επιμορφωτές (φίλους και προσκείμενους, για να αυξήσουν το εισόδημα μωρέ!) και εισηγήσεις που συχνά αναγιγνώσκονται σαν το Ευαγγέλιο;

    Αν τους ενδιάφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, οι τέχνες (χορός, ζωγραφική, μουσική, θέατρο) θα είχαν το ρόλο του μπαλώματος και του συμπληρώματος στην εκπαιδευτική διαδικασία;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα εκλέγονταν Σχολικοί Σύμβουλοι με τον/ την σύζυγο στην επιτροπή κρίσης ή ακόμη τον γαμβρό, το κουμπαράκι ή τον πολιτικό πάτρωνα;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, δεν θα διευκόλυναν τους εκπαιδευτικούς να αναβαθμίσουν τις σπουδές τους, την μόρφωσή τους, τα ενδιαφέροντά τους;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, δεν θα είχαν αποδεχτεί έναν τόπο και χρόνο συνάντησης για να ακούσουν αδιαμεσολάβητα τη φωνή των εκπαιδευτικών;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα διόριζαν τον δάσκαλο/καθηγητή με πρώτο μισθό 650 ευρώ;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα χαρακτήριζαν ανθρώπους «πλεονάζοντες» ή «υπεράριθμους»; Δηλαδή τι; ζωές ανάξιες ζωής;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα άφηναν τα σχολεία χωρίς αποδυτήρια, χωρίς (εξοπλισμένα) γυμναστήρια και με τουαλέτες τις οποίες εντοπίζει κανείς από την οσμή που εκλύεται;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα άφηναν τις σχολικές βιβλιοθήκες (που στήθηκαν με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ) να καταρρέουν χωρίς εμπλουτισμό των τίτλων, χωρίς βιβλιοθηκονόμους και γενικότερα χωρίς στήριξη;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα ξεκινούσαν την αξιολόγηση με την εκ προοιμίου ποσόστωση, του 25% (που βαθμολογείται με 9 έως 10), του 60% (που βαθμολογείται με 7 έως 8) και του 15% (που βαθμολογείται με 1 έως 6);

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, δεν έπρεπε να γνωρίζουν ότι η εκ προοιμίου ποσόστωση ευνοεί την προσκόλληση και την ικεσία προς τους ανθρώπους της ιεραρχίας, για μια εξαίρεση, για μια επιείκεια έναντι ανταλλαγμάτων;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, δεν θα γνώριζαν ότι οι αξιολογημένοι εκπαιδευτικοί ως «μέτριοι», θα κυκλοφορούν ως «στιγματισμένοι» και «πανωλόβλητοι»; (στην προοπτική της πανωλόβλητης πόλης πρωτοδιατυπώθηκε το όραμα της πειθάρχησης και της τέλειας διοίκησης βλ. Foucault, 1975).

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα καταργούσαν 46 ειδικότητες στα τεχνικά λύκεια, αδιαφορώντας για τους μαθητές, και για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα νομιμοποιούσαν άρον- άρον τα αμερικανικά αλλά και ελληνικά μεταλυκειακά ινστιτούτα (δήθεν «ιδιωτικά πανεπιστήμια») γνωστών και αγνώστων επιχειρηματιών, χωρίς να ελέγξουν το ωρολόγιο πρόγραμμα, τις δομές στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, τις προϋποθέσεις πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στη εκπαίδευση, θα παρέπεμπαν οι εισαγγελείς τους μαθητές στα δικαστήρια, για τα πρώτα χειραφετητικά (έστω άγουρα… έστω λανθασμένα…) σκιρτήματα των καταλήψεων;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση, θα μετρούσαν την ζωή και τη γνώση των παιδιών με όρους τέτοιους όπως «παραγωγικότητα» και «αποτελεσματικότητα»;

    Αν τους ενδιέφερε η ποιότητα στην εκπαίδευση και ο παιδαγωγικός της ρόλος, θα απολυόταν η συνάδελφος εκπαιδευτικός από τον αδελφό του προκαθήμενου της κυβέρνησης, γιατί έκανε το αυτονόητο δηλαδή, επιτηρούσε στο διαγώνισμα του μαθήματός της;

    Σύμφωνα με την προτροπή του κ. Προβόπουλου, Διοικητή της Τράπεζας Ελλάδας, πρέπει «οι τράπεζες να αφήσουν τις αδύναμες επιχειρήσεις να πτωχεύσουν». Και επειδή οι «μεταφορικές αναφορές» είναι μέσα δόμησης του εννοιολογικού μας συστήματος όπως λέγουν οι Lacoff και Jonson, και συχνά κυριολεκτικοποιούν με μεγαλύτερη σαφήνεια νοήματα και προθέσεις, δίπλα στην Τράπεζα Πειραιώς, την Εθνική ή την Eurobank (κ.ά) του πυλώνες του συστήματός τους, έφτιαξαν μια άλλη «Τράπεζα», την «Τράπεζα Θεμάτων» από την οποία θα αντλούνται θέματα για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου. Μπορείτε να φανταστείτε τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στα θέματα της «Τράπεζάς τους»;

    «…Και μη επαναπαύεσαι που στην ζωή σου

    περιωρισμένη, τακτοποιημένη και πεζή,

    τέτοια θεαματικά και φοβερά δεν έχει.

    Ίσως αυτήν την ώρα εις κανενός γειτόνου σου

    το νοικοκυρεμένο σπίτι μπαίνει

    -αόρατος, άυλος- ο Θεόδοτος,

    φέρνοντας τέτοιο ένα φρικτό κεφάλι». Κ. Καβάφης, Ο Θεόδοτος. Της Ρεγγίνας Κασιμάτη

    alfavita.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...