Τον περασμένο Αύγουστο είχαν οριστεί με νομοθετική ρύθμιση τα κριτήρια για τους στην . Με την τωρινή Υπουργική Απόφαση τροποποιούνται πλήρως οι προϋποθέσεις τού μέχρι προηγουμένως ισχύοντος νομικού πλαισίου του 2008, “με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ειδικών εκπαιδευτικών των μαθητών, με στόχο την αξιοποίηση των γνώσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών”, κατά το υπουργείο Παιδείας.

Με δύο πίνακες (κύριο και επικουρικό) θα γίνονται εφεξής οι  εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Μέχρι τώρα υπήρχαν “άτομα τα οποία τέλειωσαν παραπλήσιο τμήμα, έκαναν μεταπτυχιακά και διδακτορικά στην Ειδική Αγωγή και είχαν επαγγελματική εμπειρία και αυτά τα άτομα στον κατάλογο ήταν κάτω από αυτά τα άτομα που είχαν πάρει πτυχίο από αυτά τα δύο τμήματα (σ.σ.: Ειδικής Αγωγής)” όπως εξήγησε χθες από τη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. “Εμείς δεν το θεωρούμε δίκαιο, παραβιάζει τις αρχές της ισονομίας, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα” συνέχισε.

Τον περασμένο Αύγουστο είχαν οριστεί με νομοθετική ρύθμιση τα κριτήρια για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Με την τωρινή Υπουργική Απόφαση τροποποιούνται πλήρως οι προϋποθέσεις τού μέχρι προηγουμένως ισχύοντος νομικού πλαισίου του 2008, “με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ειδικών εκπαιδευτικών των μαθητών, με στόχο την αξιοποίηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών”, κατά το υπουργείο Παιδείας.

Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι “κάθε χρόνο παρατηρείται το φαινόμενο πρόσληψης εκπαιδευτικών από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης”. Κι αυτό γιατί, ελλείψει του ορισμού των κριτηρίων και προσόντων, προσλαμβάνονταν εκπαιδευτικοί αδιακρίτως από τους  Γενικής Αγωγής για να καλύψουν τις θέσεις στην Ειδική Αγωγή που δεν καλύπτονταν από αποφοίτους των αντίστοιχων τμημάτων. Το προηγούμενο σχολικό έτος προσελήφθησαν 850 εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής για να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήματα Ένταξης Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) ή και προγράμματα Παράλληλης Στήριξης.