ΟΛΜΕ: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

• Τα νέα σχολεία που θα παραδοθούν από Σεπτέμβριο θα δώσουν «ανάσα» στο οξυμένο πρόβλημα
• Το ζήτημα της μεταφοράς του 4ου Γυμνασίου θέτει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία των εκπαιδευτικών για το πρώτο «κύμα» αλλαγών που φέρνει η πολιτική της νέας κυβέρνησης στην εκπαίδευση, όπως η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, η διάθεση που εκφράζεται για παύση της διαθεσιμότητας και της αξιολόγησης του προσωπικού, τα μεγαλύτερα «αγκάθια» τα οποία αποτελούν προϋπόθεση για κάθε διάλογο και μεταρρύθμιση, παραμένουν τόσο η έντονη υποχρηματοδότηση των σχολείων της χώρας όσο και οι ελλείψεις προσωπικού που τη φετινή χρονιά, η οποία μάλιστα φτάνει στο τέλος της, δεν κατάφεραν να καλυφθούν ούτε την τελευταία στιγμή.

Πάγιο αίτημα της ΟΛΜΕ, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος κ. Θέμης Κοτσιφάκης, είναι να δοθεί λύσει στο ζήτημα της διαθεσιμότητας των καθηγητών που αναπόφευκτα «έφερε» και την κατάργηση πολλών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ της χώρας, αλλά και η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, ώστε να καλυφθούν ζητήματα που άπτονται της εύρυθμης και αξιοπρεπούς λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Χαρακτηριστικό είναι, όπως τόνισε ο κ. Κοτσιφάκης, πως τα τελευταία χρόνια ειδικά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχει μείωση σε ανθρώπινο δυναμικό της τάξεως του 27% κάτι που πρακτικά σημαίνει πως η μείωση αυτή ανέρχεται σε 28 χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Παράλληλα, οι λίστες αναμονής μέρα με τη μέρα μεγαλώνουν την ίδια ώρα που οι προσλήψεις έχουν «παγώσει» δημιουργώντας ασφυκτικό κλίμα και μια σειρά από λειτουργικά προβλήματα στα σχολεία της χώρας. Ο κ. Κοτσιφάκης σε δηλώσεις του υπογράμμισε: «Παίρνουμε μια ανάσα αυτήν την περίοδο από αυτές τις βάρβαρες πολιτικές που εφαρμόστηκαν στην εκπαίδευση. Εννοώ το σύστημα αξιολόγησης και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και ένα σύστημα κατηγοριοποίησης των σχολείων που φαίνεται ότι καταργείται αλλά και το θέμα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών και της επαναφοράς των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα πίσω στα σχολεία τους. Επίσης, το ζήτημα της επαναδημιουργίας στα Επαγγελματικά Λύκεια όλων των ειδικοτήτων που ήταν σημαντικές και καταργήθηκαν με τη διαθεσιμότητα.

Παράλληλα καταργεί την τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο που ήταν σημαντικό εργαλείο στο να κόβει τους μαθητές από τη συνέχιση των σπουδών στο Λύκειο και να τους ωθεί προς την πρόωρη κατάρτιση μετά το Γυμνάσιο».

Όπως επεσήμανε ο κ. Κοτσιφάκης, ο οποίος βρέθηκε χθες στα πλαίσια της παρουσίασης του βιβλίου του στο Ρέθυμνο και ενημερώθηκε από εκπαιδευτικούς αλλά και την πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου κ. Δέσποινα Νικολάου, για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο νόμος, το μεγαλύτερο ζήτημα εντοπίζεται στις υποδομές των σχολικών μονάδων. Ο κ. Κοτσιφάκης επισκέφτηκε νωρίς το πρωί το ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, υπογραμμίζοντας πως η υποχρηματοδότηση πλήττει όλα τα σχολεία της χώρας, συνεπώς και το Ρέθυμνο δίνοντας έμφαση στις υποδομές. «Το κτηριακό είναι ένα μεγάλο ζήτημα στο Ρέθυμνο. Στο ΕΠΑΛ πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα της επαναφοράς των ειδικοτήτων με τον καλύτερο σχεδιασμό που θα δουν και οι εκπαιδευτικοί με την ΕΛΜΕ. Νομίζω ότι τα γενικότερα προβλήματα έχουν αντανάκλαση και στο Ρέθυμνο» ανέφερε ο κ. Κοτσιφάκης.

Από την πλευρά της η κ. Νικολάου αναφέρθηκε στις διαβεβαιώσεις του Αντιδημάρχου Παιδείας και Αθλητισμού του Δήμου Ρεθύμνου κ. Γιώργου Γεωργαλή, πως το Σεπτέμβριο οι νέες σχολικές μονάδες θα είναι έτοιμες και εξοπλισμένες και θα μπορέσουν να λειτουργήσουν κανονικά τη νέα σχολική χρονιά. «Το Ρέθυμνο τελειώνοντας η σχολική χρονιά συνεχίζει να έχει κενά. Έγινε τελευταία μια προσπάθεια κυρίως να αυξηθούν οι ώρες της παράλληλης στήριξης με συναδέλφους μειωμένου ωραρίου που ήρθαν και στη συνέχεια έγιναν πλήρους ωραρίου. Ένα μεγάλο πρόβλημα που ελπίζω να λυθεί από τον Σεπτέμβριο είναι το κτηριακό. Εμείς κάναμε επίσκεψη και στο νέο κτήριο που χτίζεται στο Ατσιπόπουλο για το Γυμνάσιο και το Λύκειο και στο Σφακάκι. Ο κ. Γεωργαλής μας διαβεβαίωσε ότι θα ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβριο κάτι που ελπίζουμε ώστε να λυθεί το κτηριακό πρόβλημα. Σε μεγάλο βαθμό θα αποσυμφορηθούν τα σχολεία του κέντρου» ανέφερε η κ. Νικολάου.

ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ 4ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Όπως ανέφερε η κ. Νικολάου, το μεγάλο ζήτημα που έχει προκύψει και το οποίο σκοπεύουν να θέσουν στην αρμόδια διεύθυνση, είναι η μεταφορά μαθητών του 4ου Γυμνασίου, με κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν υπεράριθμοι, αλλά και η έλλειψη προγραμματισμού για τη στέγαση εκεί του ειδικού Γυμνασίου. Μια τέτοια κίνηση, όπως τόνισε η κ. Νικολάου, θα οδηγήσει αναγκαστικά σε συνεχή μετακίνηση των μαθητών οι οποίοι θα φοιτούν μεν στο 4ο Γυμνάσιο αλλά θα πραγματοποιούν τα εργαστήριά τους στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ.

Χαρακτηριστικά, η κ. Νικολάου ανέφερε: «Ένα πρόβλημα έχει προκύψει τελευταία με το 4ο Γυμνάσιο με τους συναδέλφους οι οποίοι αγωνιούν γιατί με εντολή της προϊστάμενης αρχής τα απολυτήρια των Δημοτικών και της Α’ και Β’ Γυμνασίου των παιδιών που φοιτούν ήδη στο 4ο θα σταλούν στο νέο σχολείο στο Σφακάκι. Αυτό έχει αγχώσει τους συναδέλφους και τις επόμενες ημέρες θα πάμε στη διεύθυνση για να δούμε τι θα γίνει γιατί οι συνάδελφοι του 4ου κινδυνεύουν να βρεθούν υπεράριθμοι. Ο λόγος που έγινε αυτό είναι γιατί ελπίζει η προϊστάμενη αρχή ότι εκεί θα στεγαστεί το ειδικό Γυμνάσιο, το οποίο ακόμα δεν έχει βρεθεί, είναι στα χαρτιά και περιμένουμε το ΦΕΚ. Αυτή είναι μια λύση με την οποία δεν συμφωνούμε. Έπρεπε να έχει γίνει προγραμματισμός από τη διεύθυνση και το Υπουργείο για να υπάρχει ήδη ένα καινούργιο κτήριο και όχι να κάνουμε μπαλάκι τα παιδιά ανάμεσα σε δύο σχολεία γιατί τα εργαστήρια θα έρχονται στα ΕΠΑΛ μάλλον. Είναι πάγιο αίτημά μας να ιδρυθεί ειδικό Γυμνάσιο αλλά όχι σε βάρος παιδιών και συναδέλφων. Δεν είναι λύση να είναι τις μισές μέρες στο 4ο και τις μισές στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ».

ΠΑΓΙΟ ΑΙΤΗΜΑ Η ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πάγιο αίτημα της ΟΛΜΕ αλλά και της ΕΛΜΕ αποτελεί η αποδέσμευση του Λυκείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που όπως τονίζουν θα δώσει τον ρόλο που αρμόζει στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανοίγοντας τον δρόμο για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει -όπως τονίζουν- να ξεκινήσουν να εφαρμόζονται πιλοτικά από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα είναι εφικτό να εφαρμοστεί ούτε την επόμενη χρονιά καθώς όπως υπογράμμισε ο κ. Κοτσιφάκης: «Αυτό το αίτημα απαιτεί μια σειρά από προϋποθέσεις. Αυτή τη στιγμή όταν τα παιδιά του χρόνου θα δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις δεν μπορούν να γίνουν μεγάλες αλλαγές. Είχε φτιαχτεί ένα σύστημα σαν επόμενο βήμα όμως δεν είχαν σχεδιαστεί ούτε μαθήματα ούτε υπήρχαν τα βιβλία. Άρα αυτό που κάνει η κυβέρνηση έρχεται σαν μπάλωμα». Στα πλαίσια αυτά η πρόταση της ΟΛΜΕ είναι να ανοίξει ένας γόνιμος διάλογος την επόμενη χρονιά που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές ώστε να συζητηθεί το περιεχόμενο του σχολείου και να γίνουν προστάσεις για ένα διαφορετικό σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Κοτσιφάκης αναφέρθηκε σε δύο χαρακτηριστικά που θα πρέπει να διατηρηθούν υπογραμμίζοντας: «Πρέπει να διευρύνουμε την πρόσβαση τις σχολές και τις θέσεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και παράλληλα πρέπει να φτιαχτεί ένα σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα στο Επαγγελματικό Λύκειο αλλά και μετά το Λύκειο, που να δίνει πραγματικές διεξόδους στα επαγγελματικά ζητήματα. Με αυτόν τον τρόπο θα μειώσουμε την υπερσυγκέντρωση στη ζήτηση που πολλές φορές είναι πλασματική για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με βάση αυτά τα δύο μέτρα σταδιακά μπορούμε να μιλάμε για ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια».

«ΑΠΟ ΤΟ ’04 ΣΤΟ ’14-ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΓΙΑ ΔΙΑΛΥΣΗ»

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 3ου Γυμνασίου, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του βιβλίου του κ. Κοτσιφάκη με θέμα «Από το ’04 στο ’14-Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση-Διαθέσιμη για διάλυση» που διοργανώθηκε από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, αναφέρθηκαν τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Τεχνική εκπαίδευση την τελευταία δεκαετία. Ο κ. Κοτσιφάκης ανέφερε: «Οι μεταρρυθμίσεις και απορρυθμίσεις που υπέστη η τεχνική εκπαίδευση αναλύονται υπό το πρίσμα των αλλαγών και της εκπαιδευτικής πολιτικής με έμφαση στα τελευταία δύο χρόνια και τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών που ήταν το πλήγμα στον κλάδο». Παράλληλα συζητήθηκαν και οι προοπτικές του κλάδου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ