Αγωνία επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στους δεκάδες χιλιάδες μαθητές της σημερινής Β’ Λυκείου και στις οικογένειες τους, καθώς παρότι έχει παρέλθει η προθεσμία που όριζε ο νόμος (15 Μαρτίου) το υπουργείου Παιδείας δεν έχει ακόμη ανακοινώσει τις απαντήσεις σε 6 φλέγοντα ερωτήματα που τους απασχολούν και σχετίζονται με την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις!

Ταυτόχρονα, στα γραφεία του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, που είναι και ο αρμόδιος για τα θέματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επικρατεί αναβρασμός και σχεδιασμός σεναρίων επί σεναρίων, καθώς γνωρίζουν ότι η προθεσμία για τις ανακοινώσεις έχει παρέλθει. Στόχος είναι πλέον οι ανακοινώσεις για τις εκκρεμότητες να γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα και για τον λόγο αυτόν οι υπηρεσίες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου.

Ας δούμε όμως τι έπρεπε να έχει ανακοινωθεί από τις αρχές της εβδομάδας που διανύουμε. Σύμφωνα με τον νόμο 4186/13 για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με απόφαση του υπουργού Παιδείας η οποία εκδίδεται το αργότερο την 15η Μαρτίου εκάστου έτους καθορίζονται:

  1. Ο αριθμός των εισακτέων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» αναμένεται ανάλογος με τον περυσινό, παρά τις αντιρρήσεις των ιδρυμάτων που ζητούν μείωση έως και 50%. Θα είναι πάντως ελαφρά μειωμένος – περίπου έως 10% – στα κεντρικά ιδρύματα. Αναμένεται να τεθούν και περιορισμοί στις μετεγγραφές (εισοδηματικά κριτήρια και ποσόστωση έως 15% επί του αριθμού εισακτέων)
  2. Τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
  3. Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Επίσης, μετά τις αλλαγές που έγιναν από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στον τρόπο υπολογισμού του βαθμού εισαγωγής (κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και προσμέτρησης των βαθμών Α’ και Β’ Λυκείου) αλλά και τα νέα αναλυτικά προγράμματα που ανακοίνωσε, παραμονές εκλογών, η προηγούμενη ηγεσία, απομένει να διευκρινιστεί:
  4. Εάν (του χρόνου) θα υπολογίζεται για την εισαγωγή στα ΑΕΙ ο βαθμός απόλυσης της Γ’ Λυκείου πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β’ με συντελεστή 0,7 και ο «απολυτήριος» της Γ’ τάξης με συντελεστή 0,9. Τώρα που οι βαθμοί Α’ και Β’ Λυκείου βγαίνουν από τον υπολογισμό τι θα γίνει;
  5. Ποια αναλυτικά προγράμματα θα ισχύουν το επόμενο έτος. Τα νέα, τα οποία όμως έχουν δεχθεί κριτική ή τα παλαιά, τα οποία όμως έχουν γραφεί με βάση το παλιό σύστημα;
  6. Ποια θα είναι η εξεταστέα ύλη της Γ΄ Λυκείου του επόμενου έτους;

Μπαλαντέρ. Τέλος, ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος που απασχολεί τη νέα ηγεσία του υπουργείου είναι το πώς θα διασυνδέσουν τα επιστημονικά πεδία το επόμενο έτος, ώστε να διευρύνουν τις επιλογές των μαθητών. Τα σενάρια που φαίνεται πως επικρατούν αναφέρονται στην εισαγωγή ενός μαθήματος – μπαλαντέρ πλάι στα 4 μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι.

Για παράδειγμα, μαθητής που έχει επιλέξει το επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστεί σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Λατινικά, με δικαίωμα επιλογής σχολών μόνο από αυτό το πεδίο. Με τις διορθώσεις σχεδιάζεται να του δοθεί δυνατότητα να επιλέξει ως μπαλαντέρ ένα πέμπτο μάθημα, π.χ. τα Μαθηματικά αν θέλει να δηλώσει και παιδαγωγικές σχολές, τη Φυσική αν επιθυμεί να δηλώσει σχολές του πεδίου θετικών επιστημών (ή Πληροφορική αν στοχεύει σε τέτοιες σχολές), Βιολογία για τις επιστήμες Υγείας, ή Αρχές Οικονομικές Θεωρίας αν θέλει να προσθέσει οικονομικές επιστήμες στις επιλογές του. Πάντως το μάθημα-μπαλαντέρ θα είναι ένα από όλα, χωρίς δυνατότητα επιλογής πολλών.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Το νέο στοιχείο στο νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές όλων των επιστημονικών πεδίων να έχουν πρόσβαση σε σχολές διαφορετικών τομέων

Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο εξεταστικό σύστημα, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά από το 2016 δίνει με άρθρο της η . Σύμφωνα με το σχέδιο του νέου συστήματος, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, όπως είχε ορισθεί με το νόμο 4186 του 2013 επί υπουργίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου. Τι είναι όμως εκείνο που αλλάζει από τη νέα διοίκηση; Οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν ένα ακόμη μάθημα, η εξέταση στο οποίο θα τους δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουν και σχολές ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Πολύ απλά με την προσθήκη ενός μαθήματος-μπαλαντέρ θα μπορούν να δηλώσουν, όχι μόνο έως 40, αλλά από 60 έως 140 σχολές ανά κλάδο.

Πιο αναλυτικά:

– Στη θεωρητική κατεύθυνση τα μαθήματα θα είναι Νεοελληνική γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά για εισαγωγή στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου.

– Στη θετική κατεύθυνση τα μαθήματα είναι Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία.

– Στην κατεύθυνση Οικονομικών και Πολιτικών σπουδών τα μαθήματα είναι Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Πληροφορική και Αρχές Οικονομικής θεωρίας.

Τα μαθήματα μπαλαντέρ τώρα θα μπορούν να συμβάλουν ως εξή:

– Για να εισέλθει κάποιος στους τομείς υγείας, θα πρέπει να εξετασθεί και στη Βιολογία.

– Εάν κάποιος θέλει να εισαχθεί στα Παιδαγωγικά Τμήματα πρέπει να εξετασθεί στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.

– Για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών το μάθημα μπαλαντέρ είναι Φυσική Γενικής Παιδείας.

Για να δηλώσει ένα μαθητής και μαθήματα οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστημών, πρέπει να εξετασθεί και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

– Με την επιλογή του μαθήματος των Στοιχείων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών κάποιος ξεκλειδώνει τις σχολές σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία και σε τμήματα Ψυχολογίας.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, σχετικά με το σχέδιο αυτό θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ηκαι οι εκπαιδευτικοί.

Τεταμένες σχέσεις Μπαλτά – Κουράκη

Το δημοσίευμα της εφημερίδας αναφέρεται και στις τεταμένες σχέσεις ανάμεσα στον υπουργό Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή υπουργού στο ζήτημα της Παιδειας Τάσου Κουράκη. Όπως σημειώνεται, ο κ. Κουράκης ήθελε να παρουσιάσει το νέο σχέδιο, όμως η πλευρά Μπαλτά “πάγωσε” τη δημοσιοποίηση, μέχρι την επιστροφή του από το Παρίσι, όπου και βρισκόταν σε άτυπη συνάντηση με Ευρωπαίους ομολόγους του.

Τέλος, ανακοινώθηκε η ημερομηνία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου. Σημειώνεται πως φέτος είναι η τελευταία χρονιά που οι μαθητές θα εξεταστούν σε έξι μαθήματα, ενώ μια δεύτερη ευκαιρία θα δοθεί στους φετινούς αποφοίτους το 2016 ώστε να δοκιμάσουν εκ νέου την εισαγωγή τους στο ανώτατο ίδρυμα της επιθυμίας τους.

news247.gr

……………………………………………………………………………………………………..

4+1 μαθήματα στις Πανελλαδικές

Με ένα επιπλέον μάθημα – μπαλαντέρ, λύθηκε ο γρίφος του νέου εξεταστικού συστήματος των Πανελλαδικών το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά από το 2016.

Το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας προχωρεί σε αναδιάταξη του εξεταστικού συστήματος, όπως αυτό καθορίστηκε με τον νόμο 4186 του 2013. Βέβαια το σχέδιο του νέου εξεταστικού έγινε αφορμή για ένα ακόμη επεισόδιο στις τεταμένες σχέσεις του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, με τον αναπληρωτή του Τάσο Κουράκη.

Την αρμοδιότητα για το θέμα έχει ο κ. Κουράκης, ο οποίος χθες ετοιμαζόταν να δημοσιοποιήσει το σχέδιο. Όπως η πλευρά Μπαλτά «πάγωσε» τη δημοσιοποίηση, αφού ο υπουργός χθες ήταν στο Παρίσι – σε άτυπη συνάντηση με τους Ευρωπαίους ομολόγους του – και σήμερα αναμένεται στην Αθήνα.

Ειδικότερα, ενώ οι υποψήφιοι θα εξετασθούν σε 4 μαθήματα (όπως είχε ορισθεί με τον νόμο 4186 του 2013 επί υπουργίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου), το νέο στοιχείο είναι ότι θα μπορούν να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα, η εξέταση στο οποίο θα τους δώσει τη δυνατότητα να επιλέξουν τις σχολές ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου.

Η προσθήκη του Πέμπτου μαθήματος κρίθηκε απαραίτητη ώστε να διευρυνθεί ο αριθμός των σχολών που θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν οι υποψήφιοι.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ