29-10-14 Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδου στον ραδιοσταθμό παραπολιτικά και στον …

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔29/10/2014 - 13:13 | Author: Newsroom

Δελτίο Τύπου

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό παραπολιτικά και στον δημοσιογράφο Ν.

Ευαγγελάτο μίλησε για τα εξής θέματα:

Για τα μέτρα ασφάλειας στις παρελάσεις:

Υπάρχουν δυο τρεις μέρες το χρόνο, όχι παραπάνω, όπου γιορτάζουμε ορισμένα πράγματα επετειακά. Υπάρχουν επίσης και οι θρησκευτικές γιορτές, υπάρχουν και οι προσωπικές τελετές, για έναν άνθρωπο ο γάμος του, ή μια κηδεία, μια βάφτιση, αυτά όλα πρέπει να φύγουν έξω από τον κοινωνικό και πολιτικό στίβο.

Πρέπει να εξαιρέσουμε αυτές τις λίγες στιγμές προσωπικές για ένα άνθρωπο, συνολικά για ένα έθνος, να τις αφήσουμε απ’ έξω και εκεί να μπορέσουμε να αποτίσουμε τιμή –αν πρόκειται για επετείους όπως χτες- σε αυτούς που έδωσαν την ζωή τους για να μπορούμε σήμερα εμείς να είμαστε ελεύθεροι.

Η 28η Οκτωβρίου για να κάνεις μια διαδήλωση για τα αιτήματά σου, μπορείς την 29η ή την 27η να κάνεις ό,τι θέλεις στο πλαίσιο της δημοκρατίας. Και αυτό χάλασε πριν την κρίση. Θυμάμαι στην παρέλαση του ’09 τον Οκτώβριο, ήμασταν Κυβέρνηση λίγων ημερών, ήμουν εκπρόσωπός της στην παρέλαση του Πειραιά, όπου συνέβη το ίδιο. Δηλαδή μπήκε ένα κομμάτι διαδήλωσης μέσα στην παρέλαση και τη διέλυσε.

Μια συμφωνία ανάμεσα στα Κόμματα και τα Συνδικάτα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια όλο το Συνδικάτο, δηλαδή ΓΣΕΕ στο πλαίσιό της, η ΑΔΕΔΥ στο πλαίσιό της, η ΠΑΣΕΓΕΣ βέβαια δεν δημιουργεί προβλήματα αναφέρομαι στους άλλους, μια συμφωνία στο εσωτερικό τους ότι αυτές τις μέρες τους αφήνουμε απ’ έξω. Αυτό θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να κάνουμε παρέλαση με τον κόσμο παρόντα. Χτες που ήμουν εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στην παρέλαση των Αθηνών τη μαθητική, έβλεπα τα παιδιά και περνούσαν οι αριστούχοι από πάρα πολλά σχολεία, και απέναντι από το πεζοδρόμιο δεν είχε τους γονείς τους. Είχε τίποτε. Είχε τις κάμερες της τηλεόρασης και λίγα μέτρα παρακάτω 100-150 μέτρα παρακάτω ήταν οι γονείς. Αυτό δεν είναι σωστό. Δεν γινόταν ποτέ έτσι, μέσα στην κρίση και λίγο πριν από αυτή, μια κακή πρακτική παραμέρισε τις στιγμές αυτές τις εθνικές όπου πρέπει να θυμόμαστε τους παλιούς δηλαδή να θυμόμαστε τη θυσία τους και νομίζω ότι αν υπάρξει αυτή η συμφωνία από την 25η Μαρτίου και μετά, μπορούμε να χαρούμε πάλι τις στιγμές μας αυτές. Δηλαδή είναι δυνατό να σκέφτεσαι ότι θα κάνεις διαμαρτυρία στον Επιτάφιο; Θα πας να διαλύσεις και την Ανάσταση; Είναι ορισμένα πράγματα που δεν πρέπει να τα βάζουμε στο τραπέζι μαζί με τα άλλα.

Είναι λίγες αυτές οι στιγμές. Όλες οι άλλες οι πολλές είναι δημοκρατικές στιγμές και υπάρχει χώρος για όλους.

Αυτό νομίζω ότι θα πρέπει να γίνει τις επόμενες μέρες τουλάχιστον από τη δική μου πλευρά στα Δευτεροβάθμια όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ των δασκάλων δηλαδή, θα προσπαθήσω να εκμαιεύσω μια απόφαση. Δηλαδή να καταλάβω κατ’ αρχάς πως το σκέφτονται οι άνθρωποι και στη συνέχεια ο χώρος είναι για την ΑΔΕΔΥ και για τη ΓΣΕΕ.

Για την απουσία του Υπουργού από τη δοξολογία:

Είναι μια παρεξήγηση, θα δείξει με ποιου την ευθύνη, γιατί κάποιος υπάλληλος ή κάποιο όργανο δεν έκανε καλά τη δουλειά του. Η δική μου παρουσία βάσει του προγράμματος από τη Βουλή και μετά, στην κατάθεση στεφάνου και στην παρέλαση δηλαδή, τήρησα το πρόγραμμα κατά γράμμα και την ίδια ώρα που ήμουν στη Βουλή, λίγα μέτρα παραπέρα στον Άγιο Διονύσιο γινόταν η δοξολογία. Το πρόγραμμά μου δεν την περιείχε.

Εκεί στη δοξολογία ο Υπουργός Παιδείας εκπροσωπεί τον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση. Αν δεν έχει τη σχετική εντολή να εκπροσωπήσει, το πρώτο πράγμα που σκέφτεται είναι ότι κάποιος άλλος θα εκπροσωπήσει τον Πρωθυπουργό ή θα πάει ο ίδιος. Εκεί υπήρχε αυτή η παρεξήγηση, δεν εστάλη το έγγραφο στο Υπουργείο Παιδείας …

Δεν ξέρω, μπορεί να εστάλη και να μην έφτασε. Η αρμοδιότητα είναι της Γραμματείας της Κυβέρνησης όχι του γραφείου του Πρωθυπουργού, της Γραμματείας της Κυβέρνησης. Δεν υπάρχει μεγάλο θέμα.

Το μεγάλο θέμα, το προσωπικό για εμένα, είναι ότι ήταν ο Αρχιεπίσκοπος εκεί, έσπευσα αμέσως να μιλήσω μαζί του, του εξήγησα πως ακριβώς συνέβη και το θέμα έληξε.

Σε ερώτηση για το αν θα δούμε κάτι διαφορετικό από τον Υπουργό Παιδείας:

Ένα στόχο έχω. Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει Υπουργός Παιδείας στην Ελλάδα, τουλάχιστον τους τέσσερις μήνες που είμαι εκεί, είμαι Υπουργός εκπαίδευσης. Η παιδεία προϋποθέτει μόρφωση, η μόρφωση γνώση, για την παιδεία δεν ασχολείται κανείς στην Ελλάδα. Η δική μου προσπάθεια συνεισφοράς θα είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις τον Ιανουάριο, γιατί θα συγκαλέσω το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και στη συνέχεια ο σκοπός είναι τον Ιανουάριο να καταλήξουν, αυτή η εικόνα που έχετε κ. Ευαγγελάτο και την έχετε καλά εσείς, του μικρού παιδιού που πάει στην Γ ή Δ ή Ε Δημοτικού με τη σάκα με 40 κιλά για ένα πολύωρο σχολείο και πολλές ώρες το απόγευμα στο σπίτι, από το οποίο δεν προκύπτει γνώση, αυτό να σταματήσει.

Δηλαδή τα φορτωμένα παιδάκια με τα βιβλία των πολλών κιλών, για πολλά μαθήματα κάθε μέρα και τα παιδάκια που τελειώνει το ωράριό τους λες και είναι διπλή βάρδια, αυτό πρέπει να τελειώσει. Εκεί διαμορφώνονται οι σύγχρονοι Έλληνες.

Για το Πανεπιστήμιο και τις Πανελλαδικές:

Αυτό το θέμα δεν πρόκειται να το ακουμπήσω δεν προλαβαίνω. Γιατί οι δυο προηγούμενοι Υπουργοί, Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλος, έκαναν αλλαγές και στο Λύκειο και στα θέματα των εισαγωγικών, μικρές αλλαγές αλλά έκαναν, και αυτές οι αλλαγές πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη και κάποιος άλλος Υπουργός αργότερα να επιχειρήσει αλλαγές.

Το να ασχολείται κανείς με τις εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο είναι ένα ευχάριστο σπορ γιατί έχει μεγάλη δυνατότητα επικοινωνίας, αλλά νομίζω έχει γίνει κατάχρηση των αλλαγών εκεί και εγώ περιορίστηκα, από τη δική μου πλευρά, μόνο να αυξήσω τη συμμετοχή της πληροφορικής, διότι είχε περίπου περιθωριοποιηθεί το μάθημα, στις εισαγωγικές για τους ανθρώπους που θέλουν να σπουδάσουν.

Τι αλλαγή θα δούμε το επόμενο διάστημα:

Στην Τριτοβάθμια όχι, στη Δευτεροβάθμια Λυκειακή όχι, στην Πρωτοβάθμια ναι. Ο στόχος είναι το Δημοτικό σχολείο, η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκεί που διαμορφώνονται οι σύγχρονοι Έλληνες και εκεί που η πολιτεία δεν έχει δείξει τη μέριμνα που πρέπει να έχει δείξει.

Λιγότερη ποσότητα ύλης, περισσότερη παιδεία. Λιγότερα μαθήματα περισσότερη παιδεία, λιγότερη επιβάρυνση του παιδιού και περισσότερη δουλειά στο σχολείο και σχεδόν καθόλου στο σπίτι και δυνατότητα του παιδιού να ολοκληρωθεί.

Δεν θέλω να προκαταλάβω, γιατί θα κάνω μια εισήγηση με αυτές τις αρχές στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας λειτουργεί σε Ολομέλεια έχει όμως και τρία τμήματα, ένα τμήμα του αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκεί θα γίνει η δουλειά.

Περισσότερος χρόνος στο σχολείο που υπάρχει η διδασκαλία αλλά και η προετοιμασία για την επομένη, να μην υπάρχει δουλειά για το σπίτι τουλάχιστον πολύ δουλειά για το σπίτι και μια κατεύθυνση με λιγότερα μαθήματα. Τα μαθήματα που διδάσκονται τα παιδιά …

Αν κόβονται κάποια μαθήματα στο Δημοτικό:

Όχι τα μαθήματα έτσι με την έννοια πόσα μαθήματα έχει τη χρονιά, πόσα αντικείμενα διδάσκεσαι στα έξι χρόνια του Δημοτικού. Τα διδασκόμενα αντικείμενα είναι 17, τα 17 είναι πολλά. Είναι πάρα πολλά, είναι υπερβολικά πολλά.

Πρέπει να μειωθούν. Δεν έχω ακόμη κατασταλάξει, θέλω να ακούσω. Μην ξεχνάτε ότι έχω λίγους μήνες εκεί, δεν διακινδυνεύω να πω την άποψή μου, διαμορφώνω με τον καιρό κι εγώ άποψη, αλλά θα εκφραστούν όλοι οι φορείς και στη συνέχεια, αφού αυτή είναι η κατεύθυνση θα δούμε πως θα την εφαρμόσουμε.

Η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας θα γίνει την άλλη εβδομάδα.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Loading...
  • europalso

    ideascentral