Γ΄ ΕΛΜΕ – ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

[email protected]

22 χιλιάδες κενά; 22 χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί!

Το Δ. Σ., καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα της κάλυψης των τεράστιων κενών και ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό που παρατηρείται στα Δημόσια Σχολεία της χώρας τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα το σχολικό έτος 2014 – 2015. Τη Δευτέρα 1/9 ξεκινάει και τυπικά η νέα σχολική χρονιά και είναι άγνωστο ακόμη πως θα καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς για ακόμη μια χρονιά η κυβέρνηση, υλοποιώντας την πολιτική της διάλυσης του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας εκπαίδευσης, δεν πραγματοποίησε κανένα μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού, αφήνοντας ακάλυπτες χιλιάδες οργανικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, μόνο στην εκπαίδευση τα τελευταία 2 χρόνια αποχώρησαν συνολικά, λόγω συνταξιοδότησης, 10578 εκπαιδευτικοί και στη θέση τους έχουν διοριστεί μόνο 418 !!!, αναλογία 1/ 25. Κατά συνέπεια στο χώρο της εκπαίδευσης δεν τηρείται ούτε η αρχική μνημονιακή δέσμευση για μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, ούτε καν η μεταγενέστερη του μεσοπρόθεσμου για μια πρόσληψη για κάθε δέκα αποχωρήσεις. Αυτή τη δραματική κατάσταση προσπαθεί να διαχειριστεί επικοινωνιακά η λαλίστατη νέα ηγεσία του υπουργείου υποσχόμενη διορισμούς εκπαιδευτικών μέσα στα πλαίσια πάντα των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας στην Ε.Ε και ΔΝΤ που έχουν οδηγήσει σε διάλυση τη δημόσια εκπαίδευση, ξεχνώντας παράλληλα πως αυτή η κυβέρνηση είναι που οδήγησε σε διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς των τεχνικών ειδικοτήτων το περασμένο καλοκαίρι. Δεν αναφέρει επίσης το υπουργείο ότι έχουν δεσμευτεί ως κυβέρνηση για σταθερή μείωση της μισθολογικής δαπάνης στο δημόσιο και για εξωφρενικά πλεονάσματα για την αποπληρωμή του τοκογλυφικού χρέους τα δύο επόμενα χρόνια, δεσμεύσεις που οδηγούν σε νέες μειώσεις μισθών, κοινωνικών δαπανών αλλά και του συνολικού αριθμού των εργαζομένων στο δημόσιο.

Τα κροκοδείλια δάκρυα για το δημόσιο σχολείο είναι το προπέτασμα καπνού για την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης.

Με εργαλεία το χρέος και τα δημοσιονομικά ελλείμματα, επιχειρείται από κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο να φορτώσουν το βάρος της κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων και να περάσουν σαρωτικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Η κοινωνία είναι αντιμέτωπη με μια επιτάχυνση της επίθεσης. Εργασία, ασφάλιση, δημοκρατικές ελευθερίες, πολιτισμός, περιβάλλον, παιδεία και υγεία βρίκονται στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη.

Στην εκπαίδευση, η πολιτική με την οποία επιδιώκουν να καλύψουν τα κενά είναι οι συγχωνεύσεις -καταργήσεις σχολικών μονάδων, οι συμπτύξεις τμημάτων, ο αποκλεισμός των προνηπίων από την προσχολική εκπαίδευση, η διάλυση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, η μετατροπή του ολοήμερου σχολείου σε πιλοτική δομή που θα χρηματοδοτείται μόνο διαμέσου του ΕΣΠΑ και η αύξηση της αναλογίας των μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Θυμίζουμε ότι από τους 19.000 συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που ανακοινώθηκαν ότι θα προσληφθούν για τη φετινή χρονιά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η συντριπτική τους πλειοψηφία (14.500) προέρχονται από το ΕΣΠΑ Επομένως όχι μόνο δεν προχωρούν σε προσλήψεις , αλλά έχουν μειώσει δραματικά και τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό και μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς τις ανάγκες των σχολείων. Διατηρούν, παράλληλα, ομήρους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που πάνω από 10 χρόνια περιπλανώνται σε κάθε μέρος της Ελλάδας χωρίς προοπτική μόνιμου διορισμού και με μισθούς εξαθλίωσης. Eχουν σωρεύσει δε τέτοια παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία που κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να πιστοποιήσει! Αυτούς τους εκπαιδευτικούς προσπαθεί η συγκυβέρνηση να ενοχοποιήσει για την άθλια κατάσταση του δημόσιου σχολείου, διαμέσου της αξιολόγησης, προχωρώντας όχι σε διορισμούς, αλλά σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Η ίδια η ζωή, όμως, υποδεικνύει ότι τα σχολεία έχουν ανάγκη από δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές και όχι αξιολογητές και σύγχρονους επιθεωρητές. Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ καλεί τους εργαζόμενους, τους γονείς, τους μαθητές-φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς σε αγωνιστική εγρήγορση για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης. Η διάλυση του δημόσιου σχολείου, όπως και η διάλυση της υγείας, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου για να αντιμετωπιστούν , απαιτούν, όχι φιλανθρωπία και δηλώσεις καλής θέλησης, αλλά αγωνιστικό πανεργατικό μέτωπο, διακλαδικό συντονισμό των σωματείων, μαχητικούς και αποφασιστικούς αγώνες !

Διεκδικούμε : Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση (γενική και ειδική), με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης του πτυχίου

Κάλυψη όλων των θέσεων εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών με μόνιμους διορισμούς (ολοήμερα, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, θέσεις παράλληλης στήριξης, ενισχυτική κλπ.)

Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις Αμεση επαναπρόσληψη των καθηγητών σε διαθεσιμότητα και επαναλειτουργία των καταργημένων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ

Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 3840/2010 – Άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 30/6/2010 Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους Mείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα ( 20 μαθητές στο τμήμα),

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ TΡΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ